کد خبر 545815
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه رایزنی‌ها با مقامات برونئی با سلطان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق،  محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفر آسیایی‌اش و پس از ترک سنگاپور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی وارد بندر سری بگاوان پایتخت برونئی شد، در ادامه دیدارها با مقامات این کشور با حضور در کاخ سلطنتی نورالایمان با «حسن بولکیا» سلطان برونئی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه با تشریح فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک با برونئی در حوزه‌های مختلف در مرحله پسابرجام، خواهان گسترش همکاری‌های 2 کشور شد.

وزیر خارجه همچنین با اشاره به مشکلات و بحران‌های موجود در جهان اسلام و تهدیدات ناشی از تروریسم و افراط‌گرائی بر وحدت اسلامی به‌عنوان یک ضرورت برای امت اسلامی تأکید کرد.

سلطان برونئی نیز با تاکید بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی برای مواجهه با مشکلات موجود، از گسترش همکاری‌های برونئی و ایران پس از رفع تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی و علمی و فناوری استقبال کرد.

ظریف در ابتدای ورودش به برونئی در قصر المیزان با شاهزاده «المهتدی بالله» ولیعهد برونئی و وزیر ارشد در دفتر نخست‌وزیری و خانم شاهزاده سارا همسر ولیعهد دیدار و در خصوص راه‌های گسترش مناسبات گفت‌وگو کرد.

بازدید از مسجد جامع حسن البلقیه از دیگر برنامه‌های ظریف در حضور یک روزه‌اش در برونئی است.

وزیر خارجه کشورمان پس از آن با داتو علی آپونگ وزیر منابع اولیه و توریسم برونئی دیدار و بعد از آن هم با «پهین لیم جوک سنگ» وزیر شماره 2 امور خارجه و تجارت و «پهین دکتر حاجی یاسمین» وزیر انرژی و صنایع این کشور دیدار خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی شام هم مهمان وزرای خارجه و تجارت و همچنین انرژی و صنایع برونئی است و پس از آن برونئی را به مقصد تایلند ترک خواهد کرد و بعد از تایلند هم به نیوزیلند و از آنجا به استرالیا سفر می‌کند.

حسین جابری انصاری سخنگو، فرازنده مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه، علی چگنی مدیرکل کنسولی و سید جواد قوام شهیدی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

ظریف در مدت یک روز حضورش در سنگاپور با مقامات این کشور راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه را مورد بررسی و گفت‌وگو قرار داد. وی پیش از سنگاپور به اندونزی سفر و ضمن شرکت در پنجمین نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی با برخی مقامات شرکت‌کننده در نشست و همچنین وزیر خارجه و رئیس‌جمهور اندونزی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس