کد خبر 545502
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند.

به گزارش مشرق، چهار روز تا پایان نام نویسی انتخابات فدراسیون فوتبال باقی مانده و در این شرایط همچنان حضور علی کفاشیان در این انتخابات با ابهاماتی روبرو است. کفاشیان خودش در روزهای اخیر در مصاحبه های عنوان کرده هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته است و به او توصیه هایی شده که در انتخابات شرکت نکند.

در این میان خبرگزاری ایلنا گزارش داد "مراجع ذیصلاح" حالا جدی‌ترین مانع کفاشیان برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال محسوب می‌شوند.

در این گزارش آمده :« طبق دستورالعمل مصوب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال "مراجع ذیصلاح" می‌توانند صلاحیت نامزدها برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را مورد بررسی قرار بدهند و این بدان معنا است که مراجع ذیصلاح می‌توانند صلاحیت یک نامزد را تایید یا رد کنند.

در حالی که علی کفاشیان تاکید می‌کند برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نیازی به مجوز دولت ندارد دستورالعمل مصوب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص تاکیدات روشنی دارد.

 ماده ۴: کمیته‌ای مرکب از دبیر کل، مسئول امور حقوقی فدراسیون و یک کارشناس به انتخاب هیات رئیسه فدراسیون پس از انقضای مهلت ثبت نام تشکیل و حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری اسامی افراد واجد شرایط را به مراجع ذیصلاح اعلام می‌نماید.

 تبصره ۲: پس از اعلام نظر مراجع ذیصلاح در مورد نامزدهای داوطلب، دبیر کل فدراسیون موظف است ظرف مدت ۴۸ ساعت اطلاعیه مربوط به تعداد نامزدهای هر پست و مشخصات هر یک از آنها را به ترتیب حروف الفبا به اطلاع اعضا مجمع عمومی فدراسیون و از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع عموم برساند.

 این ماده و تبصره نشان می‌دهد علی کفاشیان حتی پس از عبور از فیلتر کمیته سه نفره در فدراسیون می‌بایست نظر مثبت "مراجع ذیصلاح" را جلب کند که می‌تواند شامل سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی باشد. چه موضوع بازنشستگی علی کفاشیان و البته برخی ابهامات دیگر در خصوص عملکرد مدیریتی وی باعث شده تا سازمان بازرسی کل کشور و البته برخی نهادهای نظارتی حساسیت‌هایی در این مورد داشته باشند.

 اما این پایان کار کفاشیان نیست. به نظر می رسد رییس فدراسیون فوتبال و حامیان او در واکنش به این موضوع بحث تعلیق را مطرح خواهند کرد. البته این تهدید زمانی جدی‌تر خواهد بود که کفاشیان بتواند ثابت کند که موضوع تایید یا عدم تایید صلاحیت نامزدها از سوی "مراجع ذیصلاح" دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال تلقی می‌شود. هر چند در صورت پذیرفتن چنین ادعایی باز هم این سئوال دیگری مطرح می شود؛ اگر نقش آفرینی مراجع ذیصلاح در انتخابات فدراسیون فوتبال در مرحله تایید صلاحیت‌ها دخالت دولت در امور فدراسیون محسوب می شود چرا چنین مصوبه‌ای در دستورالعمل اجرایی انتخابات قید شده است؟»

همچنین این اخبار به گوش می رسد اگر علی کفاشیان نتواند از این فیلترها عبور کند و خود را به انتخابات برساند او و گروهش مهدی تاج را به عنوان گزینه شان در انتخابات مطرح خواهند کرد.

در واقع این احتمال وجود دارد که به جای کفاشیان، مهدی تاج نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال نامزد انتخابات شود و کفاشیان ترجیح دهد به جای ریاست فدراسیون در کنار تاج بماند.

پیش از این عنوان می شد اگر کفاشیان قید حضور در انتخابات را بزند، محمود اسلامیان، نایب رئیس اول فدراسیون گزینه تیم مدیریتی کنونی فدراسیون در انتخابات خواهد بود حالا اما خبر رسیده اسلامیان تمایلی برای حضور در انتخابات ندارد و این مهدی تاج است که وارد عرصه انتخابات می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس