کد خبر 545457
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بسیج گفت: سامانه تلفنی 114 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دریافت گزارش های مردمی از تصرف زمین های ملی توسط افراد سودجو در استان راه اندازی شده و آماده ثبت گزارش هاست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: این سامانه اطلاع رسانی سپاه سبب می شود گزارشات احتمالی تصرف زمین های ملی در اسرع وقت پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی گفت: دستگاههای متولی برخورد با تصرفات غیر قانونی اراضی ملی می توانند از ظرفیت بسیج در همه نقاط سیستان و بلوچستان بهره مند شوند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: ساماندهی اراضی ملی و هویت دادن به آنها باید در دستور کار همه دستگاههای متولی و دست اندرکار قرار گیرد تا به تصرف زمین های ملی در استان خاتمه داده شود.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: هشت هزار حلقه چاه آب بلاتکلیف در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید هر چه سریعتر ساماندهی شود.

وی ادامه داد: وجود این تعداد حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز در استان می تواند عاملی برای تصرف اراضی ملی پیرامون آنها توسط برخی افراد سودجو باشد.

وی گفت: بیشترین تصرفات زمین های ملی در بخش های حاصلخیز سیستان و بلوچستان انجام می شود که باید نظارت بیشتری از سوی متولیان انجام شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه دستگاههای دست اندرکار استان باید از زمین های ملی حفاظت کنند و دستگاه قضایی نیز برای رفع تصرفات حمایت جدی انجام می دهد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: برخی مسئولان که متولی حفاظت از زمین های ملی و منابع طبیعی استان هستند در این نشست که آن هم سالانه چهار بار و فصلی برگزار می شود نماینده می فرستند که این موضوع سبب گلایه مندی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس