رئیس سازمان بسیج سازندگی از اختصاص 1000 میلیارد تومان تسهیلات به عرصه تولید توسط بسیج خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار نعمان غلامی در جمع مدیران فرهنگی بسیج سازندگی استان ها، با بیان اینکه جنگ اقتصادی، مقطعی بسیار مهم و حساس در عمر پر برکت انقلاب اسلامی است، گفت: عبور از این گردنه خطرناک بدون رویکرد جهادی و به صحنه آمدن نیروهای متخصص و مومن ممکن نیست. به همین دلیل نهاد انقلابی بسیج از سال 1392 فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و کمک به تولید را آغاز کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در جنگ اقتصادی، ایجاد فضای امید به یافتن اشتغال، افزایش اعتماد به نفس واحدهای انسانی و تقویت فرهنگ کار و تلاش است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای کسب و کار در کشور، بسیار پر مشکل و سرشار از موانع ریز و درشت است به گونه ای که انتخاب و یافتن شغل به عنوان یکی از پایه ای ترین نیاز های مردم، کاری بسیار مشکل است.

وی ضمن مخاطره آمیز خواندن فضای فعلی کسب و کار در کشور و هشدار نسبت به تبعات آن، اظهارکرد: باید با رویکرد بسیجی و انقلابی به مساله اقتصاد مقاومتی، افق های جدیدی را در این عرصه رقم بزنیم.

سردار نعمان غلامی افزود: تجربیات بسیج سازندگی طی 2 سال گذشته در کمک به راه اندازه ده ها هزار واحد تولیدی کوچک و زودبازده ثابت کرده است که رویکرد ارائه مشاوره دقیق، جزء به جزء و کارشناسی به متقاضیان کسب درآمد از راه تولید به موازات معرفی الگوهای موفق اقتصاد مقاومتی می تواند حلال بخش عمده ای از مشکلات باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه معرفی الگوهای موفق تولید در عرصه اقتصاد مقاومتی می تواند موجب ترغیب مردم برای وارد کردن منابعشان در عرصه تولید و درآمدزایی از این طریق شود، گفت: کشور هم اکنون با رکود تورمی رو به رو است. باور ما این است که بهترین راه خروج از وضعیت نامناسب کنونی، آوردن منابع مالی در اختیار مردم به میدان تولید است.

وی ادامه داد: در صورت تحقق این هدف، بدون اینکه ریالی نقدینگی از طریق تخصیص تسهیلات جدید به بازار تزریق شود و در نتیجه تورم افزایش یابد، می توان رکود کنونی را کنار زد.

سردار نعمان غلامی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در عرصه اقتصاد مقاومتی بویژه معرفی الگوهای موفق تولید، تصریح کرد: طی مدت کوتاهی که تمرکز مناسبی بر امر اطلاع رسانی و معرفی چهره های برگزیده در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی صورت گرفته، به نتایج و خروجی های خوبی دست یافته ایم. تجربه بسیج سازندگی نشان داده است که فعالیت رسانه ای مناسب حول معرفی الگوهای اقتصاد مقاومتی موجب ایجاد انگیزش قابل ملاحظه ای در میان مخاطبان برای ورود به عرصه تولید و کسب درآمد از این طریق شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاسف از اینکه همچنان جهت گیری یافتن شغل در جامعه به سوی کار اداری و پشت میزنشینی است، خاطرنشان کرد: ما در آغاز یک حرکت نورانی برای مردمی کردن اقتصاد هستیم و می خواهیم فضای تولید در کشور را آکنده از امید و نشاط کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج در سال 94، هزار میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولیدی اختصاص داده است، گفت: هدف مطلوب ما این است که با فعالیت رسانه ای مناسب حول الگوها و ستاره های عرصه اقتصاد مقاومتی و تولید، منابع در اختیار مردم را از سکون به سمت تولید حرکت دهیم و این کار را بالاترین مجاهدت می دانیم.

سردار نعمان غلامی با اشاره به اینکه مردم از ما انتظار گشودن گره‌های زندگی شان را دارند، تصریح کرد: بیکاری اساس همه معضلات اجتماعی است و نظریه اقتصاد مقاومتی یگانه راه گشودن گره های زندگی مردم است.

منبع : دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    کار بسیج بهتره چون هم اموزش میدهند و هم وام میدهند و هم نظارت میکنند و هم میخرند.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اوه اوه ماشالا وضع برادران بسیجی خیلی توپه انگار!
  • ناشناس ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    توليد چي؟! ايرباس؟! خودروي با كيفيت در حد پژو؟! توليد علم هم مي خواهد تكنولوژي هم بايد باشد، توليد كالاي بي كيفيت مي شود جريان وام كالا و وام خودرو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس