ناتو با هدف جمع‌آوری اطلاعات در زمینه پناهجویان به مرزهای آبی ترکیه و یونان کشتی اعزام می‌کند که ماموریت این عملیات بر عهده آلمان است.

به گزارش مشرق،سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اقدامات برای مقابله با ورود مهاجران و پناهجویان را در مرزهای آبی ترکیه و یونان گسترش می‌دهد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، کشتی‌های ناتو به در قالب ماموریت به این نواحی رفته‌اند و آلمان هم فرماندهی این عملیات را بر عهده دارد. این کشتی‌ها قرار است که اطلاعات جمع‌آوری کنند و قاچاقچی‌های انسان و قایق‌هایی را که پناهجویان را به اروپا می‌برند را شناسایی کنند سپس این اطلاعات را به ترکیه و یونان بدهند.

اتحادیه اروپا و ترکیه امیدوارند که ماموریت ناتو به جلوگیری از اقدامات قاچاقچیان انسان و مهاجران در انتقال پناهجویان از راه دریای اژه منجر شود.

در این ماموریت کشتی‌های از کانادا، ترکیه، یونان، فرانسه، انگلیس و هلند شرکت دارند و فرماندهی این ماموریت هم بر عهده آلمان است.

«اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان هم در این مورد گفت که کشتی برای این منظور به آبهای منطقه اعزام شده است.

ناتو که ماه گذشته در این زمینه به توافق رسیده، تاکید کرده است که این ماموریت به معنای توقف یا باز گرداندن مهاجران نیست. هدف این است که اطلاعاتی برای ترکیه، یونان و مقامات اروپایی که در این زمینه مسئولیت دارند، فراهم شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس