کد خبر 545282
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

نخست وزیر انگلیس اعلام رد این کشور در هیچ نظام پذیرش مشترک پناهجویان در اتحادیه اروپا مشارکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالیکه رهبران اتحادیه اروپا برای یافتن راه حلی درخصوص بحران ئناهجویان تلاش می‌کنند، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دوشنبه هشدار داد لندن در هیچ نظام پذیرش مشترک آوارگان در اتحادیه اروپا مشارکت نخواهد کرد.

کامرون در حساب توییترش نوشت: «انگلیس به هیچ روند مشترک آواره‌پذیری در اتحادیه اروپا ملحق نخواهد شد.»

وی تاکید کرد: «جایگاه ویژه انگلیس در اتحادیه اروپا به این معنا است که ما مرزهای مستحکم خود را حفظ می‌کنیم.»

اعلام نخست وزیر انگلیس پس از انتشار اخباری صورت می‌گیرد که براساس آن، بروکسل ممکن است تقاضاهای پذیرش آوارگان را در اتحادیه اروپا در چارچوب بازنگری کلی سیاست پذیرش خود متمرکز کند. این بازنگری سیاست اتحادیه اروپا در قبال آوارگان قرار است هفته آینده اعلام شود.

براساس مفاد نظام کنونی آواره پذیری اتحادیه اروپا، آوارگان باید تقاضاهای خود را در نخستین کشور اتحادیه اروپا که از طریق آن وارد شده‌اند، مطرح کنند. این بدان معنا است که کشورهایی که از نظر جغرافیایی در معرض ورود آوارگان هستند مانند ایتالیا و یونان شمار نامتناسبی از آوارگان را بپذیرند.

موج آوارگانی که از سوریه، عراق و جاهای دیگر وارد اروپا می‌شوند نظام تردد آزاد شنگن را که در آن ۲۶ کشور اروپایی از جمله ۲۲ عضو از ۲۸ عضو اتحادیه اروپا مشارکت دارند تهدید می‌کند.

در واقع، شمار زیادی از کشورهای نظام شنگن که با موج گسترده آوارگان مواجه شده است تصمیم گرفته‌اند مرزهای خود را ببندند. انگلیس جزو شنگن نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس