کد خبر 545201
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲

رئیس اندیشکده یقین گفت: مردم باید توجیه شوند که اقتصاد جهان در حال فروپاشی است و مشکلات به وجود آمده در ایران نیز نه به خاطر تحریم‌ها بلکه به دلیل وجود مشکلات جدی در اقتصاد جهانی است.

به گزارش مشرق، حسن عباسی دوشنبه شب در اختتامیه سومین جشنواره افسران جنگ نرم در دانشگاه زنجان با بیان اینکه قدرت نرم هر کشوری یک حوزه جدا از دیگر حوزه‌های کشور است، اظهار کرد: سرمایه قدرت نرم هر کشوری بیشتر از قدرت سخت آن که نیروهای نظامی و بخش‌های دیگر است مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ابعاد ساختار اقتصادی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ابعاد قدرت در یک کشور است، اضافه کرد: قدرت کشورها امروزه دیگر در قدرت سخت و یا بخش‌های صنعتی و فرهنگی به حساب نمی‌آید و قدرت نرم به عنوان یک بحث مهم در جهان مطرح است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در حال حاضر بدهی‌های جهانی از مرز 58 تریلیون دلار گذشته است، ابراز کرد: رکود در کشور ایالات متحده آمریکا از هشت سال پیش آغاز شده است و اگر سال آینده را نیز در رکود اقتصادی باشیم، این مدت به 10 سال رکود اقتصادی می رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه‌های کشور ما در حال القای این قضیه هستند که مشکلات مالی رخ داده به علت تحریم‌ها است، درصورتی که رکود اقتصادی در همه کشورها از هشت سال پیش آغاز و ما در حال حاضر وارد نهمین سال این رکود شده‌ایم.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه در قدرت نرم دشمن درصدد تسخیر ذهن و قلب ما است، بیان کرد: در قدرت نرم ذهن‌ها را با شک و یقین و قلب‌ها را نیز با حب و بغض تسخیر می‌کنند.

عباسی اظهار کرد: امروزه ساختار ابعاد اقتصادی در جنگ نرم بسیار مهم است و به صورتی که آمریکا با وجود رکود بالا و تورم 400 درصدی که دارد با صادر کردن آن به کشورهای دیگر اقتصاد خود را سرپا نگهداشته است.

عباسی با تاکید بر اینکه دلار نباید واحد پولی برای مراودات تجاری این دو کشور دیگر جز آمریکا باشد، تصریح کرد: امروزه همه کشورها بدون پشتوانه‌سازی اقدام به چاپ پول می‌کنند که در واقع با این کار خود برای خود بدهی به بار آورده و اقتصاد کشورشان را دچار بحران می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چاپ پول تولید ثروت نیست، عنوان کرد: هر ریالی که چاپ می‌شود باید همان مقدار نیز از ذخایر طلا در بانک مرکزی باشد و در واقع امروزه ما باید میلیاردها تن طلا داشته باشیم، درحالی که این طور نیست.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه افزود: مردم باید توجیه شوند که اقتصاد جهان در حال فروپاشی است و مشکلات به وجود آمده در ایران نیز نه به خاطر تحریم‌ها بلکه به دلیل وجود مشکلات جدی در اقتصاد جهانی است که در ایران کمتر رسانه‌ای شده به این موضوع در راستای روشنگری مردم می‌پردازند.

عباسی با بیان اینکه سال آتی وضعیت اقتصاد به مراتب آشفته‌تر از امروز خواهد بود، گفت: به مسئولان کشوری در این قضیه هشدار داده شده است و باید برای این اقتصاد فکر جدی شود.

وی تصریح کرد: در کشور ایران 27 برابر استاندارد جهان بانک وجود دارد که متاسفانه زیباترین ساختمان‌های کشور با وجود مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد متعلق به بانک‌ها است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در رابطه با رباخواری بسیار توصیه کرده اند، ابراز کرد: اگر سفره مردم آلوده به ربا شود به دنبال آن مشکلات فراوانی همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه ایجاد می‌شود.

عباسی با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) که می‌گوید "اگر چنانچه ربا در کشوری مثل ما خدای ناخواسته در بانکش، در تجارتش و در بین مردمش وجود داشته باشد، نمی توانیم بگوییم که جمهوری ما، جمهوری اسلامی است"، ادامه داد: اقتصاد ایران در حال حاضر هیچگونه فرقی با نظام سرمایه‌داری جهانی ندارد و اگر کسی بگوید که بانکداری ما اسلامی است باید آن را به عنوان یک لطیفه خنده دارد در نظر بگیریم.

وی  با بیان این جمله امام (ره) که پول نباید کار کند‌، انسان باید کار کند را باید سرلوحه کارها قرار دهیم، گفت:  ربا، اعلام جنگ با خدا و رسول خدا است، چون که با این کار جهان را آلوده و خراب می‌کنیم.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: اساس کار بانک‌ها ربا است و شورای فقهی که اخیرا تشکیل جلسه می‌دهد یک تشکل تشریفاتی است چون قدرت تصمیم‌گیری ندارد.

عباسی با بیان اینکه تز جدایی دین از اقتصاد به صورت زیرکانه در ایران ایجاد شده و مسئولان و دانشگاهیان با مطرح کردن تز جدایی دین از سیاست به دنبال منحرف کردن ذهن‌ها هستند، بیان کرد: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب ایران این ایده مطرح شده است که دین از اقتصاد جدا است و در حال حاضر سیستم بانکی ایران دچار مشکل بوده که باید مسئولان به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس