کد خبر 544867
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

رئیس جریان المستقبل لبنان که شامگاه شنبه پانزدهم اسفند به بهانه سفر خانوادگی به ریاض رفته بود، اما پس از حضور یک روزه و دریافت دستورات جدید از رژیم آل سعود به بیروت بازگشت.

به گزارش مشرق، سعدالحریری رئیس جریان المستقبل و یکی از سران مطرح جریان غربگرا و دنباله‌روی آل سعود در لبنان شامگاه شنبه پانزدهم اسفند به بهانه انجام سفر خانوادگی، بیروت را به مقصد ریاض ترک کرد، اما امروز خبرگزاری رسمی لبنان از بازگشت وی به بیروت خبر داد.

درباره علت سفر ناگهانی سعدالحریری به ریاض و بازگشت سریع وی از این سفر سئوالات و ابهامات زیادی مطرح شده است.

اما منابع آگاه به روزنامه الجمهوریه لبنان گفته‌اند حریری به این دلیل تصمیم گرفت فورا به ریاض سفر کند که پس از نشست با ولید جنبلاط رئیس تجمع دموکراتیک و وائل ابوفاعور وزیر بهداشت لبنان تصمیم گرفت برای انجام تماس‌های لازم با رهبران سعودی به ریاض برود، به ویژه پس از دیداری که اخیرا با خالد الحمیدان رئیس سازمان اطلاعات سعودی انجام شد.

این منابع گفتند ارزیابی نتایج سفر برخی از مقامات سعودی به پاریس به ویژه محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور و عادل  الجبیر وزیر خارجه رژیم، سفر حریری به ریاض را ضروری کرد، چرا که قرار است ولید جنبلاط به پاریس برود و روز چهارشنبه با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند و به همین سبب حریری به جنبلاط قول داد تا با سفر به ریاض، اطلاعاتی را از نتایج سفر اخیر مقامات سعودی به فرانسه به دست آورد و آن را در اختیار جنبلاط قرار دهد.

به گفته این منابع، سرنوشت هدیه سعودی که قرار بود به لبنان بدهد، یکی دیگر از دلایل سفر سریع حریری به ریاض بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس