کد خبر 544528
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

فرماندهی عملیات مشترک استان الانبار روز یکشنبه از شروع عملیات آزادسازی مناطق شرق رمادی مرکز استان سنی نشین الانبار در یکصد کیلومتری غرب بغداد خبر داد.

به گزارش مشرق، سرلشکر 'اسماعیل المحلاوی' روز یکشنبه در اظهاراتی که در تلویزیون دولتی عراق منتشر شد ، از شروع عملیات آزادسازی منطقه موسوم به 'جزیره خالدیه' در 23 کیلومتری شرق رمادی واقع در غرب 'فلوجه' شهر تحت تصرف گروه تروریستی داعش خبر داد.

وی گفت که در این عملیات لشکر هشتم و دهم ارتش عراق به همراه عشایر منطقه و نیروی هوایی عراق به علاوه پشتیبانی بالگردهای ارتش و هواپیماهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا مشارکت دارند.

پیشتر رییس شورای شهرستان خالدیه در 29 سپتامبر 2015 از اصابت مستمر خمپاره های گروه تروریستی داعش به این شهر شکایت کرده و خواستار مداخله نظامی دولت برای پایان بخشیدن به این حملات تروریستی شده بود.

نیروهای مشترک مردمی و ارتش عراق در 27 دسامبر 2015 توانستند شهر رمادی مرکز استان الانبار را از تصرف داعش آزاد کنند و در حال حاضر در حال پاکسازی گام به گام مناطق حومه شهر رمادی از وجود تروریست های داعش هستند.

فرماندهی مشترک عملیات الانبار همزمان در مناطق غربی و شمال غربی رمادی نیز عملیات پاکسازی مناطق از وجود داعش را ادامه می دهد.

در حالی که فرماندهی مشترک عملیات الانبار در حال پاکسازی مناطق حومه رمادی است، در شمال این این استان نیروهای مشترک مردمی و ارتش و پلیس عراق عملیات گسترده ای را در منطقه 'الجزیره' واقع در غرب سامرا برای پاکسازی آن از وجود داعش از چند روز قبل آغاز کرده اند.

به دلیل حجم و گستردگی عملیات نظامی موجود و مشارکت نیروهای داوطلب مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' در این عملیات ، گروه تروریستی داعش تاکنون تمامی رویارویی های خود را با نیروهای عراقی باخته و گزارش ها از فرار جمعی این نیروها به سمت موصل خبر می دهد.

انتظار می رود بعد از پاکسازی های امنیتی در محورهای درگیری ، عملیات گسترده آزاد سازی موصل در آینده نزدیک آغاز شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پویا باخوش کریم ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    برای ثبت نام کردن برای جنگ با داعش واقعا گیج شدم چیکا کنم الان من امادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس