نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه داعش، زنان و کودکان را در شهرها سپر انسانی خود کرده تا نیروهای عراقی عملیات‌ خود را آغاز نکنند، گفت: دولت بغداد باید نقشه‌ای برای نجات غیرنظامیان تدارک ببیند.

به گزارش مشرق، «حسن الساری» یکی از رهبران بسیج مردمی و مسئول گروهان‌های الجهاد اظهار داشت: تاکتیک کنونی تروریست‌های داعش استفاده از غیرنظامیان در برخی شهرها به عنوان سپر انسانی است.

وی افزود: داعش می‌داند که ارتش و بسیج مردمی عراق قصد کشتار ناخواسته غیرنظامیان در جریان حمله به مواضع حضور تروریست‌ها را ندارد و به همین دلیل نیروهای امنیتی، عملیات‌‌ها را به تاخیر انداخته‌اند.

الساری گفت: ضروری است که نقشه‌ای برای نجات غیرنظامیان از زیر سلطه داعشی‌ها طراحی شود، این تروریست‌ها هیچ حرمت و اهمیتی برای انسان قائل نیستند، همان گونه که هم اکنون زنان و کودکان و پیران را سپر جان خود کرده‌اند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: هر گونه تاخیری در عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش از سوی ارتش یا بسیج مردمی با هدف نجات جان شمار بیش‌تری از غیرنظامیان است .

وی افزود: از همین رو هر از چند وقت یک بار شاهدیم که صدها یا هزاران تن از غیرنظامیانی که اسیر داعش هستند  توسط ارتش و بسیج مردمی آزاد می‌شوند، همان گونه که در الرمادی، الثرثار و دیگر مناطق روی داد.

شهر فلوجه در استان الانبار که یکی از پایگاه‌های اصلی داعش محسوب می‌شود که از ماه‌ها پیش در محاصره نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراقی است اما با توجه به اینکه بسیاری از غیرنظامیان در آنجا سپر انسانی داعش شده اند عملیات یورش به این شهر به تاخیر افتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس