فرمانده تیپ ۱۹۲ ارتش در خوزستان از برگزاری نمایشگاهی با مشارکت هوانیروز و پدافند هوایی ارتش در منطقه پادگان حمید برای زائران راهیان نور خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرهنگ نظری فرمانده تیپ 192 ارتش در خوزستان درگفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به بیان برخی برنامه‌های ارتش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس  پرداخت و گفت: ما همه ساله در ابتدای جاده اهواز-خرمشهر، در اولین خاکریز دفاع مقدس در محور شروع عملیات بیت‌المقدس نمایشگاه‌های فرهنگی و نظامی برپا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در منطقه آب تیمور نمایشگاه فرهنگی و نظامی برپا کرده‌ایم و علاوه بر آن اقدامات فرهنگی‌ای را صورت می‌دهیم که فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت از دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال پیدا کند.

نظری در ادامه سخنانش افزود: علاوه بر برگزاری نمایشگاه و کارهای فرهنگی اقدامات معنوی‌ای همچون برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم دعای ندبه و زیارت عاشورا، توزیع محصولات مرتبط با عرصه جهاد و شهادت میان زائران، و... صورت می‌دهیم تا کاروان‌های مناطق عملیاتی بتوانند حداکثر استفاده را از این مناطق داشته باشند و بتوانند با حضور در این اردوها به هدف اصلی یعنی بهره معنوی و حفظ یاد و خاطره حماسه آفرینی رزمندگان دست یابند.

فرمانده تیپ 192 ارتش در خوزستان تصریح کرد: تکاوران ارتش نیز در مدت بازدید کاروان‌ها از مناطق عملیاتی و یادمان‌ها نمایش‌های رزمی انجام می‌دهند و سلاح‌هایی از ارتش در این مناطق به نمایش در می‌آید.

وی در پایان سخنانش گفت: ما امسال در منطقه پادگان حمید نمایشگاه دفاع مقدس هوانیروز و پدافند هوایی را برپا می‌کنیم.  در این نمایشگاه  که با مشارکت هوانیروز مسجد سلیمان و پدافند هوایی شهید رودکی برگزار می‌شود؛ علاوه بر تجهیزات و ادوات هوانیروز، همرزمان شهدایی همچون کشوری، شیرودی و وطن پور حضور خواهند داشت و خاطرات آن دوران ارزشمند را برای زائرین بازگو می‌کنند.

پادگان حمید در کیلو 41 جاده اهواز- خرمشهر واقع در پلاک 18 منابع ملی بخش 9 سعدی دارای وسعتی 600 هکتاری است، این پادگان در مجاورت نیم ایستگاه  حمید جاده خرمشهر اهواز و راه آهن و جاده آسفالت اهواز خرمشهر از کنار آن می‌گذرد. این پادگان در سال 1342 بنا به شرایط موجود منطقه و حفظ امنیت قوای تدارکاتی انگلیسی ها ساخته شد که در آن زمان زیر نظر ژاندارمری که از توابع لشکر 9 بوده هدایت می شد وظیفه آن حفظ مرزهای جنوبی از منطقه سوسنگرد تا حدود خرمشهر را به عهده داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس