کد خبر 544245
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در پنجمین نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه و در اولین مقصد سفرش وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

ظریف قرار است در پنجمین نشست فوق‌العاده مقامات ارشد و وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین و قدس شریف که روز دوشنبه در جاکارتا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این اولین سفر ظریف به آسیا و اقیانوسیه پس از اجرایی شدن برجام است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است پس از اندونزی به سنگاپور و از آنجا به برونئی سفر کند و در ادامه نیز به منظور شرکت در چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) راهی بانکوک پایتخت تایلند شود.

وزیر خارجه ایران در ادامه این سفر در پاسخ به دعوت همتایان خود به نیوزیلند و از آنجا به استرالیا سفر خواهد کرد.

حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی پیش از این از سفر ظریف به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه خبر داد و گفته بود: این سفر به 6 کشور از جاکارتا پایتخت اندونزی و برای شرکت به نمایندگی از جمهوری اسلامی در اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که به درخواست فلسطین و در جهت حمایت از قدس و مسجدالاقصی برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

جابری‌انصاری ادامه داد: وزیر خارجه در ادامه همچنین به کشورهای سنگاپور، برونئی، تایلند، نیوزیلند و استرالیا سفر و یک هیأت بزرگ اقتصادی نیز وزیر خارجه را در این سفر همراهی خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: این سفر جزیی از مجموعه برنامه‌های مبتنی بر تحرک جمهوری اسلامی در دوران پسابرجام و برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آزاد شده برای کشور در مرحله جدید است و سفرهای متقابلی نیز از سوی کشورهای آسیایی و کشورهای دیگر جهان در حال انجام می‌باشد.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اساسی در این سفرها مسائل اساسی 2 کشور و دیگر تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با هر یک از این کشورها و رایزنی در جهت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس