کد خبر 544185
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵

سایت یوفا در گزارشی به روند ناکامی‌ تیم‌های بزرگ اروپا در مقطع پایانی فصل پرداخته است. تیم‌هایی که در میانه فصل رویایی و موفق به نظر می‌رسیدند اما ناگهان از این رو به آن رو شدند و و فصل را به شکل کابوس‌واری به اتمام رساندند.

به گزارش مشرق، فاصله چشمگیر بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن با رقبایشان در لیگ‌های اسپانیا و فرانسه باعث شده قهرمانی آنها در لیگ قطعی به نظر برسد اما تاریخ نشان می‌دهد این تیم‌ها نباید همه‌چیز را تمام شده بدانند چرا که در فوتبال ممکن است شرایطی پیش‌بینی نشده همه چیز را دگرکون کند. سایت یوفا غیرمنتظره ترین ناکامی تیم‌های بزرگ اروپا در هفته‌های پایانی فصل را مورد بررسی قرار داده که رئال‌مادرید با مربیگری کی‌روش هم یکی از این تیم‌های ناکام بوده است:

رئال مادرید ۰۴-۲۰۰۳
فلورنتینو پرز، مدیر رئال مادرید در زمان اخراج کی روش در پایان فصل ۰۴-۲۰۰۳ گفت:"نمی توانیم چنین فصلی را تحمل کنیم. تلاش ها، رویاها و امیدهای ما باید بیش از ناکامی هایمان باشد." کی‌روش که جانشین دل‌بوسکه شده بود در هفته ۲۶ لالیگا هشت امتیاز از تیم دوم جدول یعنی والنسیا پیش بود و به فینال جام حذفی رسیده بود اما هفت تا از ۱۰ بازی پایانی خود در لالیگا را باخت تا در پایان فصل در فاصله هفت امتیاز تا والنسیای قهرمان در رده چهارم قرار بگیرد.

نیوکاسل، ۹۶-۱۹۹۵
زمانی که سر الکس فرگوسن ادعا کرد تیم‌های لیگ انگلیس در مقابل منچستریونایتد خیلی جدی‌تر از نیوکاسل صدرنشین بازی می‌کنند، کمتر کسی تصور می‌کرد بازیکنان کوین کیگان به نزول ناگهانی دچار شوند. کیگان پیش از بازی گفت:"خیلی دوست دارم فرگوسن را شکست بدهم." اما نیوکاسل که به دنبال اولین قهرمانی خود در لیگ انگلیس بود در حالی که در ژانویه ۱۲ امتیاز از یونایتد پیش بود در پایان فصل در رده دوم قرار گرفت و چهار امتیاز از یونایتد صدرنشین عقب افتاد.

رئالِ کی‌روش و اینتر هکتور کوپر در لیست بزرگ‌ترین سقوط‌های تاریخِ فوتبال اروپا

اینتر  ۰۲-۲۰۰۱
تیم هکتور کوپر با فاصله شش امتیاز با یووه در فاصله پنج هفته به پایان سری آ صدرنشین بود. اگر اینتر می توانست در روز پایانی فصل لاتزیو را شکست بدهد قهرمان شد اما بازیکنان کوپر با نتیجه دو بر صفر شکست خوردند تا یووه به لطف غلبه بر اودینزه با نتیجه دو بر صفر قهرمان شود. رونالدو، ستاره سابق اینتر پس از شکست در رم در حالی که اشک از چشمانش روانه می شد گفت:"در چند لحظه رویایمان به باد رفت. نمی توان چنین اتفاقی را باور کرد."

استاده رنس، ۵۶-۱۹۵۵
رنس که پس از سه قهرمانی پیاپی لقب "رنس کبیر" را از آن خود کرده بود به دنبال چهارمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ فرانسه بود. رنس در میانه فصل با فاصله قابل توجهی نسبت به نیس صدرنشین بود اما در ده تا از ۱۷ بازی خود شکست خورد. علت ناکامی رنس تمرکز روی جام باشگاه های بود که البته در فینال اولین دوره مسابقات با نتیجه چهار بر سه مقابل رئال مادرید شکست خوردند.

آاک آتن، ۶۰-۱۹۵۹
در اولین دوره لیگ حرفه ای یونان، آآک در زمانی که برای هر برد دو امتیاز مورد محاسبه قرار می گرفت در هفته پایانی دو امتیاز نسبت به پاناتینایکوس پیش بود. بازیکنان این تیم به حدی از قهرمانی مطمئن بودند که در شب پیش از بازی مقابل پانونیوس در هتل جشن به راه انداخته بودند و بازیکنانشان با هم آب بازی می کردند. آنها با نتیجه سه بر دو شکست خوردند تا پاناتینایکوس به لطف پیروزی مقابل المپیاکوس با نتیجه چهار بر سه کار قهرمانی را به مسابقه پلی آف بکشاند. آاک در بازی پلی آف پیش افتاد اما پاناتینایکوس به رغم ده نفره شدن با نتیجه دو بر یک پیروز و قهرمان شد.

آزد آلکمار، ۰۷-۲۰۰۶
آلکمار با مربیگری فن خال فاصله هفت امتیازی با آیندهوون و آژاکس را جبران کرده بود. در هفته آخر فصل ۰۷-۲۰۰۶ در لیگ هلند هر سه تیم ۷۲ امتیازی بودند. آلکمار بازی اسانی در مقابل تیم رده شانزدهمی اکسلسیور داشت که اگر آن را می برد قهرمان می شد. اما اخراج بوی واترمان، دروازه بان این تیم باعث شد که با نتیجه سه بر دو شکست بخورند. آیندهوون با نتیجه یک بر صفر پیروز شد تا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آژاکس قهرمان شود. آیندهوون جام بدلی را برد چرا که جام اصلی در اختیار آلکمار بود. سیمون ژومر، بازیکن سابق آلکمار در این باره گفت:" جام اصلی را برای مدت بسیار بسیار زیادی در رختکن ساکت نگه داشتیم."

رئالِ کی‌روش و اینتر هکتور کوپر در لیست بزرگ‌ترین سقوط‌های تاریخِ فوتبال اروپا

هارت آف میدلوتیان، ۸۶-۱۹۷۵
این باشگاه اسکاتلندی در ۲۷ بازی پیاپی بی شکست مانده بود. آنها در حالی هفته آخر را آغاز کردند که می دانستند در صورت تساوی مقابل دندنی برای اولین بار قهرمان اسکالند می شوند . سلتیک برای قهرمانی باید با اختلاف چهار گل پیروز می شد. شوک ناگهانی اتفاق افتاد: سلتیک با نتیجه چنج بر صفر سن میرن را شکست دااد. آلبرت کید، ستاره دندی در نیمه دوم به میدان رفت و دو گل زد تا این تیم با نتیجه دو بر صفر مقابل میلوتیان پیروز شود. سلتیک بدین ترتیب قهرمانی بزرگی بدست آورد. هارتز در فینال جام حذفی هم شکست خورد تا بزرگترین افتضاح تاریخ فوتبال اسکاتلند تکمیل شود.

رئالِ کی‌روش و اینتر هکتور کوپر در لیست بزرگ‌ترین سقوط‌های تاریخِ فوتبال اروپا

لگیا ورشو، ۹۷-۱۹۹۶
مارسین میسیل در مورد نگون بختی لگیا در آن فصل گفته است:"همه ما این حس را داشتیم که یکی از اعضای خانواده امان فوت شده است. بسیار دردناک و غم انگیز بود."ل لگیا در صورتی که هفته پایانی ویدزو لوژ صدرنشین را شکست می دادند قهرمان می شدند. آنها با نتیجه دو بر صفر پیش بودند که در دقیقه ۸۵ مصدومیت داور بازی را متوقف کرد. وقتی بازی دوباره آغاز شد ویدزو دو گل زد و گل لگیا به علت آفساید توسط داور مردود شد. میسل می گوید:" فیلم آن بازی را هنوز دارم اما هرگز نتوانستم آن را تماشا کنم."

تروتور، ۲۰۰۳
کل فصل ایسلند با ۱۸ بازی برگزار می شود و طبیعی است که لحظه های دراماتیک در آن بیش از لیگهای بزرگ باشد. اما هیچ فراز و نشیبی در اروپا را نمی توان با اتفاقی که برای باشگاه تروتور در سال ۲۰۰۳ رخ داد مقایسه کرد. تیم رایکیاویک در میانه فصل شش تا از ۹ بازی خود را برده بود و صدرنشین جدول بود. اما در ۹ بازی درو برگشت آنها فقط یک برد و یک تساوی کسب کردند، تیم نهم جدول شدند و سقوط کردند.

شلبورن، ۰۱-۲۰۰۰
رادی کالینز، سرمربی باشگاه بوهمیان ایرلند پس از آن که در فاصله هشت امتیاز تا پایان فصل ۰۱-۲۰۰۰ هشت امتیاز تا شلبورن صدرنشین فاصله گرفت گفت :"باید قید قهرمانی در لیگ را بزنیم." اما دولت ایرلند به علت شیوع تب برفکی چهار هفته مسابقات را تعطیل کرد. شلبورن فقط سه تا از هشت بازی باقی مانده را برد تا بوهمیان با هفت بد از هشت بازی قهرمان شود. درمور کیلی، سرمربی وقت شلبورن با ناراحتی گفت:" جدول دروغ نمی گوید."

رئالِ کی‌روش و اینتر هکتور کوپر در لیست بزرگ‌ترین سقوط‌های تاریخِ فوتبال اروپا

زسکا صوفیه، ۱۵-۲۰۱۴
زسکا صوفیه که تا میانه فصل صدرنشین جدول بودف سرجیو بوش، مهاجم ده گله خود را به شفیلد ونزدی فروخت و پس از آن به طلسم ده بازی پیاپی بدون گل دچار شد تا در پایان فصل پنجم شود. لوبوسلاو پنف، سومین سرمربی فصل زسکا گفت:" وقتی گل نمی زنی پیروز نمی شوی." این باشگاه به علت مشکلات مالی در پایان فصل به دسته سه سقوط کرد.

رئالِ کی‌روش و اینتر هکتور کوپر در لیست بزرگ‌ترین سقوط‌های تاریخِ فوتبال اروپا
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    سقوط ایران در آسیا رو هم بگید کارلوس مچکریم
  • aras ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    استاد سقوط ممد (مایلی کهن) ، آخه رئال با اون همه حاشیه رو کی میتونست جمع کنه اون سال فقط پرز هوادارای رئالو حرص داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس