کد خبر 543912
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

« بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه ای به « جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان تاکید کرد:برقراری صلح در سوریه وتحکیم آن زمینه ساز بازگشت داوطلبانه و توام با امنیت و کرامت آوارگان وپناهجویان سوری به کشورشان و مشارکت سازمان ملل در ایجاد شرایط مناسب برای آن است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ملی لبنان ، در همین ارتباط « سگرید کاگ» نماینده ویژه « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان با « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

براساس این گزارش، بان کی مون در این نامه که باسیل آن را اخیرا دریافت کرده ، آورده است که « از نظر پناهجویان سوری بازگشت به کشورشان بهترین راه حل و گزینه آنها است».

در این نامه با بیان این که « داوطلبانه بودن بازگشت پناهجویان ضروری است» ، تصریح شده است که « بهبود وضعیت پناهجویان مستلزم حمایت بین المللی است تا زمانی که آنها نمی توانند به کشورشان بازگردند.

بان کی مون خاطرنشان کرده است که « بازگشت پناهجویان سوری نیازمند تغییرات ریشه ای در شرایط کنونی سوریه است و در آن زمان سازمان ملل همه تلاش خود را برای حمایت از بازگشت آنها به کار می گیرد».

دبیرکل سازمان ملل با تایید مواضع وزیر خارجه لبنان در خصوص ضرورت مشارکت پناهجویان سوری در روند صلح و بازسازی کشورشان، تصریح کرده است که « اقامت دائمی و تبدیل پناهجویان به شهروندان کشورها بستگی به تصمیم کشورهای میزبان دارد».

وی در این نامه تاکید کرده است که « سازمان ملل با جدیت برای دستیابی به راه حلی برای پایان درگیری ها در سوریه و کاهش بار سنگینی که برخی کشورها مانند لبنان به خاطر میزبانی از پناهجویان متحمل می شوند، تلاش می کند.

بان کی مون با بیان این که « سازمان ملل به تلاش های خود برای کمک مالی به لبنان به دلیل میزبانی بیش از یک میلیون پناهجوی سوری ثبت نام شده»، خاطرنشان کرده است که سازمان ملل با بانک جهانی و دیگر شرکای خود برای کمک و تقویت امکانات کشورهای میزبان پناهجویان تلاش می کند.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرده است که این سازمان درصدد یافتن راه هائی است تا « کشورهای دیگر میزبانی از پناهجویان سوری را به طور رسمی قبول کنند».
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس