کد خبر 543910
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

رئیس جمهور تاجیکستان گفت: ارتش این کشور از 6 هزار نفر به 20 هزار نفر در آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان گفت: برای مقابله با هر گونه تهدیدات امنیتی از جمله مبارزه با گروههای تروریستی و افراطی ارتش این کشور تقویت خواهد شد.

به گفته رئیس جمهور تاجیکستان در آینده نزدیک تعداد نیروهای ارتش این کشور که در حال حاضر 6 هزار نفر را تشکیل می‌دهد به 20 هزار سرباز و افسر افزایش خواهد یافت.

در این گزارش در مورد تامین هزینه‌های این تعداد سرباز و افسر مطلبی عنوان نشده است، اما این موضوع روشن است که سلاح و تجهیزات نظامی برای ارتش تاجیکستان توسط پایگاه 201 روسیه تامین خواهد شد.

این تصمیم دولت تاجیکستان در حالی صورت می گیرد که این کشور با بحران اقتصادی شدید مواجه شده و هرگز توان تامین مخارج چنین ارتشی را ندارد.

به اعتقاد کارشناسان، افزایش تعداد نیروهای ارتش از 6 به 20 هزار نفر در یک مدت محدود صورت نخواهد گرفت و به صورت مرحله‌ای ادامه خواهد داشت.

«ویکتور لیتاوکین» سرهنگ بازنشسته روسیه در این زمینه گفت: بعد از این تصمیم به احتمال زیاد تعداد دانش آموزان افسری تاجیک در دانشگاه های نظامی روسیه افزایش خواهند یافت.

قبلا نیز «آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه در این زمینه عنوان کرده بود: همه ساله افسران روسی 1000 متخصص نظامی تاجیک را آموزش می‌دهند.

کارشناسان منطقه تصمیم رحمان در مورد افزایش ارتش تاجیکستان را به 2 دلیل، نخست تهدید نیروهای تندرو و تروریستی در افغانستان و دیگری تلاش برای امنیت در داخل این کشور عنوان کرده‌اند.

در حال حاضر تاجیکستان یکی از ضعیف ترین نیروهای مسلح در آسیای مرکزی می‌باشد.

 نیروهای مسلح تاجیکستان در مجموع 8800 نفر می‌باشند که از این تعداد 7300 سرباز و افسر ارتش، 1500 نفر نیروی هوایی می‌باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس