کد خبر 543893
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: تردید و محافظه‌کاری در اختصاص یارانه به پردرآمدها را کنار خواهیم گذاشت و خواهان این هستیم که یارانه به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر اختصاص یابد.

به گزارش مشرق، محمدعلی وکیلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مورد اولویت مجلس دهم، اظهار داشت: به طور طبیعی باتوجه به وضعیت مردم، اشتغال، بیکاری و فسادی که در نظام اجرایی و اداری ما وجود دارد، اولویت مجلس دهم پرداختن به این مسائل است.

وی افزود: نخست سعی خواهیم کرد از طریق به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد و حوزه کسب و کار بستر معیشت مردم را سامان دهیم که این نیاز به همدلی بین همه نمایندگان مجلس است و باید کمک کرد که از مجموع طرح و لوایح، قانون تجارت در اولویت کار مجلس قرار گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قانون دیوان محاسبات را در دستور کار قرار خواهیم داد،‌گفت: پرداختن به قانون دیوان محاسبات برای این است راه منفذ فساد را ببندیم و شاهد اختلاس میلیاردی نباشیم.

وکیلی با تأکید بر اینکه برای اشتغال و جمعیت بیکار در صف حتماً باید کار جدی صورت گیرد، گفت: برای حل معضل بیکاری مقدمه آن توجه به بخش تولید و کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تأکید بر قانون منع دوشغله‌ها است.

به گفته وی، باید منزلت مجلس احیا و نهاد قانونگذاری و نظارتی کشور به رأس امور برگردد و این با شعار عملی نمی‌شود بلکه نیازمند نظارت حداکثری است. مجلس باید از ماشین تولید قانون خارج و تبدیل به دیده‌بان ملت و نظارت بر منافذ اجرایی شده تا همه حقوق ملت تأمین و همه راه‌ها و منافذ فساد در کشور بسته شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌هایی که قانون را مغتنم نمی‌شمارد و یا قانون‌گریزی می‌کند باید به ریل قانون برگردند و به اعتقاد من قانون و فرهنگ دو «تم» مجلس آینده خواهد بود.

وکیلی در مورد یارانه و تقسیم آن بین همه اقشار جامعه نیز گفت: این تقسیم بالسویه (برابر) تقسیم درستی نیست. بنابراین شناسایی دهک‌های بی‌نیاز و حذفشان از یارانه مطالبه جدی مجلس دهم است.

وی ادامه داد: تردید و محافظه‌کاری در اختصاص یارانه به پردرآمدها را کنار خواهیم گذاشت و خواهان این هستیم که یارانه به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر اختصاص یابد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار خاطرنشان کرد: البته صرفه‌جویی و درآمد حاصل از حذف دهک‌های پردرآمد باید صرف تولید شود و دهک‌های بالادستی سهم‌شان در تولید بالاتر است به این منظور که اگر ما به تولید کمک کنیم به صورت غیرمستقیم هم به این دهک‌ کمک کرده‌ و هم چرخ تولید کشور را به حرکت در آورده‌ایم.

وکیلی با تأکید بر اینکه حذف دهک‌های بالادستی به معنای تبعیض نیست، گفت: بلکه منابع صرفه‌جو شده صرف چرخ تولید می‌شود و این خود به خود به پویایی دهک‌های بالا نیز کمک می‌کند بنابراین حذف دهک‌های بالا به این معنی نیست که این مقدار از پول به خزانه دولت برود بلکه باید دولت این را صرف تولید کند و این همان یارانه غیرمستقیم است که در ابتدای قانون یارانه‌ها پیش‌بینی شده بود اما دولت احمدی‌نژاد آن را حذف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    آخ کو سبدکالا؟ سبدکالا کجا رفت؟ همون که برای حذف کردن یارانه به مردم وعده میدادن؟ اصلا کپن هاشمی بهتر از سبد کالای روحانی بود. ولش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس