پلیس انگلیس فردی را به خاطر ارسال پیامک «مذهبی» از پرواز اخراج کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، پلیس انگلیس فردی را به خاطر ارسال پیامک «مذهبی» از پرواز اخراج کرد. پلیس فرودگاه لوتون در لندن با توسل به زور یکی از مسافران پرواز شرکت «ایزی جت» که عازم آمستردام هلند بود، پیاده کرد.

این حادثه هنگامی روی داد که یکی از سرنشینان هواپیما با دیدن پیامکی در خصوص عبادت مذهبی، این موضوع را به پلیس گزارش کرده.

مسافر این پرواز برای اثبات بی‌گناهیش مجبور شده تلفن همراه خود و رمز عبور آن را در اختیار نیروهای پلیس قرار دهد.

وی گفت قصد داشته از طریق برنامه واتس‌اپ با دوستانش به طور گروهی عبادت کند.

بعد از بازجویی ماموران امنیتی، بی‌گناهی مسافر بداقبال مشخص شد اما خلبان هواپیما اجازه بازگشت این انگلیسی 40 ساله به هواپیما را نداد و او مجبور شد برای پرواز بعدی 3 ساعت انتظار بکشد.

این مسافر که اصالتا اهل نیجریه و مسیحی است، گفت مسافر کناری به اشتباه گمان کرده او مسلمان و شاید یک «تروریست» است.

وی گفت: «آن فرد مرا نمی‌شناخت و ظرف 2 دقیقه درباره من قضاوت کرد. حتی اگر مسلمان بودم بسیار غیرمنصفانه بود که با من اینگونه رفتار شود... صرف‌نظر از اینکه افراد پیرو چه دینی هستند، نباید با هیچ کس اینگونه برخورد شود.»

مسافر مذکور این ماجرا را نوعی «تعصب و ترس غیرمعقول» خواند و افزود: «یک نفر به خاطر دیدن کلمه عبادت کردن روی تلفن همراه من، احساس کرد که من تروریست هستم.»

در همین حال، سخنگوی شرکت ایزی جت نیز گفت: «ایمنی و امنیت مسافران و خدمه این شرکت اولویت اصلی ماست و اگر نگرانی امنیتی پیش بیاید، ما همیشه آن را به عنوان اقدامی پیشگیرانه بررسی خواهیم کرد. ما از دردسر پیش آمده برای این مسافر عذرخواهی می‌کنیم.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    گر چه این مسافر مسیحی بوده و بدنبال اعمال عبادی مسیحیت بوده ولی غرب سکولار سرِ جنگ با خدا و آزادی پیروان ادیان دارد ( ( قابل توجه مسولین سیاسی و دیپلماتها مسلمان ))
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    غربی ها هم شور ش رو دراوردن، از سایه خودشون هم می ترسن، البته حکومت های اونا هم برای دوام و استمرار شون نیاز به ایجاد نوعی ترس در مردم دارن ، تا ترس از موجوداتی موهن و خطرناک نباشه، این ها نمی تونن به راحتی حکومت کنن،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس