کد خبر 543471
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد حمایت افکار عمومی از ولادیمیر پوتین برای احراز پست ریاست جمهوری برای یک دوره دیگر به بالاترین سطح در چهار سال اخیر رسیده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نظرسنجی یک موسسه دولتی در روسیه حاکی است که 74 درصد مردم این کشور از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور حمایت می کنند.

به احتمال زیاد پوتین قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی نیز شرکت کند. اگر در این انتخابات به پیروزی برسد، وی برای چهارمین دوره رئیس جمهور روسیه خواهد شد.

رویترز افزود: پوتین به واسطه درگیری های اوکراین و سوریه توانسته است محبوبیت خود را افزایش دهد.

این نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت پوتین در بین بسیاری از گروه های اجتماعی از جمله جوانان افزایش داشته است. این نظرسنجی همچنین نشانگر افزایش حمایت افکار عمومی مردم روسیه از پوتین نسبت به سال های گذشته است. در سال 2012 میلادی تنها 40 درصد مردم روسیه اعلام کرده بودند که حاضر هستند بار دیگر به پوتین رای بدهند.

اگر پوتین در انتخابات آتی نیز به پیروزی برسد، می تواند تا سال 2024 میلادی قدرت را در روسیه در اختیار داشته باشد. تا آن مرحله، سن پوتین به بیش از 70 سال خواهد رسید و بر اساس قانون اساسی دیگر نمی تواند برای دو دوره متوالی رئیس جمهور باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس