مجلس شورای اسلامی هفته آینده قرائت گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی در مورد تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی را در دستور کار دارد.

به گزارش مشرق، مجلس شورای اسلامی هفته آینده قرائت گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی در مورد تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی را در دستور کار دارد.
نمایندگان مجلس در جلسات هفته آینده ضمن ادامه بررسی طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد، طرح الحاق یک تبصره به ماده 22 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر و لایحه اصلاح بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تابعه و یا وابسته به آنها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
بررسی لوایح اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد ( ترافیک) و چگونگی اجرای آن، اصلاح ماده 8 قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران، اصلاح قانون جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی و لایحه ارزیابی زیست محیطی از جمله موارد کاری هفته آینده مجلس است.
مجلس همچنین هفته آینده بررسی لایحه الحاق یک تبصره به قانون اصلاح ماده 12 قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان، طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها و طرح حمایت از احیا و مرمت بافتهای فرهنگی، تاریخی و توانمند سازی ساکنین و مالکین آنها و لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل 85 قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
رسیدگی به لایحه دریافت عوارض برق تجدید پذیر، بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی طبق اصل 85 قانون اساسی و دو طرح استفساریه ماده 24 قانون بیمه و احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش و همچنین رد طرح اصلاح ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی شهر سازی و معماری ایران ارائه شده توسط شورای عالی استانها در دستور کار مجلس قرار دارد.
 مجلس همچنین رد طرح استفساریه ماده 118 آیین نامه داخلی مجلس ،طرح‌های اصلاح ماده 14 آیین نامه معاملات شهرداری تهران و اصلاح ماده 54 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، لایحه نقدی کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و 4 طرح اصلاح ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس، اصلاح مواد 9 و 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اصلاح ماده 16 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و تشکیل سازمان ملی مهارت و فن آوری نیز در دستور کاری مجلس قرار گرفته است. / ایسنا
منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس