کد خبر 543218
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۳

وزیر دفاع اتریش از درماندگی کمیسیون اروپایی در حل بحران پناهندگان گفته و با اشاره به اینکه در کوتاه مدت و میان مدت هیچ راه حلی در سطح اروپایی برای این مسئله وجود نخواهد داشت از پایبندی کشورش به سیاست های سختگیرانه خود در قبال پناهندگان خبر داد.

به گزارش مشرق، "هانس پیتر دوسکوزیل"، وزیر دفاع اتریش خواستار یک خط و مشی شفاف در قبال مسئله پناهندگان از طرف آلمان شده و گفت: اتریش در هر صورت به رویکرد خود پایبند است.

وزیر دفاع اتریش همچنین از اقدامات کشورش برای تشدید کنترل های مرزی و سهمیه بندی کردن پذیرش پناهندگان دفاع  کرده و تصریح کرد که من بر این عقیده ام که در کوتاه مدت و میان مدت در سطح اتحادیه اروپا هیچ راه حلی برای این موضوع وجود نخواهد داشت. از این رو ما اقدامات ملی را در پیش گرفته ایم.

وی افزود: از آنجایی که از دیدگاه امروز این مسئله قابل انتظار نیست که سریعا به یک راه حل مشترک اروپایی برسیم ما بر اقدامات قانونی خود در این راستا باقی می مانیم. اتریش در تراکم پناهندگان در مرزهای بین مقدونیه و یونان مقصر نیست. وضعیت آنجا بیشتر ناتوانی و درماندگی کمیسیون اروپایی را نشان می دهد. آلمان نیز مسئول این شرایط و این درماندگی را طولانی می کند.

وی افزود: صدر اعظم آلمان باید حالا یک خط و مشی واحد را در آلمان در پیش گیرد.

وی همچنین از طرفداری بخش هایی از افکار عمومی در آلمان از واضع سختگیرانه اتریش در قبال پناهندگان خبر داد.

وزیر کشور اتریش نیز بار دیگر بر پایبندی کشورش در سیاست های خود در قبال پناهندگان تاکید کرده و انتقادها به کشورش مبنی بر اینکه اتریش در ایجاد شرایط متشنج در مرزهای بی یونان و مقدونیه مقصر است را رد کرد.

صدر اعظم اتریش نیز با تاکید بر اینکه کشورش نمی تواند مرکز توزیع پناهندگان باشد از آلمان خواست پناهندگان را مستقیما از یونان و کشورهای همسایه سوریه به کشورش منتقل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس