کد خبر 543172
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴

زرد و قرمزپوشان استانبول در طی 2 سال و نیم 4 مربی را برکنار کرده و در این امر در پی رکورد هستند.

به گزارش مشرق، زرد و قرمز پوشان شهر استانبول با اعلام قطع همکاری با مصطفی دنیزلی در پی مربی جدیدی برای هدایت تیم پر افتخار ترکیه هستند.

دنیزلی که بعد از برکناری حمزه حمزه‌اوغلو در بین نیم فصل هدایت گالا را بر عهده گرفته بود دیشب بعد از انتقاد شدید رسانه‌ها و عدم کسب نتایج لازم تصمیم به استعفا گرفت و در نهایت با تایید هیئت مدیره از کار برکنار شد.

با اخراج محترمانه مربی اسبق پرسپولیس این چهارمین مربی در طول 2 و نیم سال اخیر است که از کار برکنار شده است.

فاتح تریم

پروسه تعویض مربی در گالا از زمانی کلید خورد که فاتح تریم که در آن زمان سرمربی گالاتاسرای بود با تشخیص فدراسیون فوتبال ترکیه به عنوان سر مربی تیم ملی ترکیه انتخاب شد تا به اوضاع بحرانی قرمز پوشان خاتمه دهد.گرچه تریم قصد داشت در عین حالی که هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گیرد زرد و قرمز پوشان محبوب استانبول را نیز هدایت کند اما این امر به تصمیم غیر منتظره رئیس باشگاه گالا عملی نشد و در اقدامی ضربتی روبرتو مانچینی سر مربی تیم گالا شد.

تریم از فصل 2011 تا زمان حضورش 2 عنوان قهرمانی جام حذفی 2 جام سوپر لیگ و صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را کسب کرد و در لیگ هم عنوان قهرمانی به دست آورد و بعد 2 و سال و نیم حضور مفید از کار برکنار شد.

بعد از این دوران بود که دوران پر نوسان و پر افت و خیز گالا آغاز شد و روبرتو مانچینی، چزاره پراندلی،‌حمزه حمزه‌اوغلو و در نهایت مصطفی دنیزلی روی کار آمدند و برکنار شدند البته در این بین تنها کسی که توانست نتایج خوبی کسب کند و ناگهان استعفا داد حمزه‌اوغلو بود که بعد از برکناری پراندلی روی کار آمد و سه گانه قهرمانی لیگ جام حذفی و سوپر کاپ را کسب کرده و در عین ناباوری به دلایل نامعلوم استعفا داد.

مانچینی

مانچینی که به همراه من سیتی قهرمانی لیگ جزیره را کسب کرده بود راهی گالا شد اما تنها دست آورده مرد ایتالیایی حضور در بین 16 تیم نهایی‌لیگ قهرمانان بود و در حالی که تصور می شد در ادامه بتواند دیسیپلین خاص خود را در ترکیه اجرای کند با پیشنهاد اینتر مواجه شد و به خانه برگشت البته مانچو در برگشت به ایتالیا الکس تلس و فیلیپه ملو را از گالا به شهر میلان برد تا در جهت تضعیف زرد و قرمز پوشان اقدام کرده باشد.

پراندلی

پراندلی بعد از کسب نتایج ضعیف با لاجوردی پوشان راهی استانبول شد و هیچگاه نتوانست هارمونی مناسبی در گالا ایجاد کند و در حالی که تنها 10 بازی روی نیمکت گالا نشست قرادادش فسخ شد و به ایتالیا برگشت.

حمزه‌اوغلو

بعد از پراندلی حمزه اوغلو اسمی بود که با تردیدهای بسیار روی کار آمد و در عین ناباوری توانست نظم و هارمونی مناسبی در تیم پرطرفدار شهر استانبول ایجاد کند و فصل را با 3 قهرمانی در لیگ جام حذفی و سوپر لیگ تمام کرد و به خواست شخصی استعفا کرد و راه خود را از تیم جدا کرد.گرچه او پس از جدایی دلایل اصلی برکناری خود کارشکنی و عدم همکاری مسئولان باشگاه اعلام کرد.

دنیزلی

دنیزلی که با بی میلی و مخالفت هواداران سرمربی شد در نهایت تنها 3 ماه دوام آورد و در حالی که برنامه 2 ساله به باشگاه داده بود و در بیشتر کنفرانس‌های خبری خود اعلام کرده بود که در فصل آینده ماحصل برنامه‌های او به چشم خواهد آمد تحت فشار رسانه‌ها و کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد.

باشگاه گالاتاسرای که در سال 1999 به عنوان قهرمانی جام یوفا دست یافته است در پی جایگزین مناسبی برای دنیزلی می‌گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس