کد خبر 543141
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

برخی منابع گزارش دادند که هماهنگی‌هایی بین کشورهای عربی در خصوص اعطای منصب دبیرکلی اتحادیه عرب به سفیر عربستان سعودی در قاهره در جریان است.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های مصر، برخی منابع عربی گزارش دادند که هماهنگی بین کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی و آفریقایی در جریان است تا یک شخصیت عربی و نه مصری را به عنوان دبیر کل جدید اتحادیه عرب منصوب کنند و در این میان «احمد عبدالعزیز القطان» سفیر عربستان در قاهره از شانس بیشتری برخوردار است.

دو روز پیش نبیل العربی دبیر کل فعلی اتحادیه عرب اعلام کرد که تمایلی ندارد برای دومین بار به عنوان دبیر کل این اتحادیه تعیین شود.

احمد القطان در تاریخ 28 فوریه 2011 به عنوان سفیر عربستان در قاهره منصوب شده است و معروف است که وی از نزدیکان به ملک عبدالعزیز بن عبدالعزیز بود و پس از مرگ وی نیز ملک سلمان وی را در سمت سفیر عربستان در قاهره ابقا کرد.

اسامی 3 شخصیت به عنوان نامزد تصدی منصب دبیر کلی اتحادیه عرب در محافل دیپلماتیک عربی در دست بررسی است که عبارتند از: احمد ابوالغیط وزیر خارجه سابق مصر، سامح شکری وزیر خارجه فعلی مصر و احمد قطان سفیر عربستان در قاهره.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس