کد خبر 542870
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

رئیس جمهور سوریه بر ضرورت کنار گذاشتن سلاح از جانب همه گروهها و انضمام آنها به روند سیاسی تاکید کرد.

گروه فیلم و صوت مشرق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یکی از شبکه های تلویزیونی آلمان گروههایی نظیر  داعش ، النصره ، احرار الشام و جیش الاسلام  را نماد تروریسم معرفی و در عین حال تاکید کرد تروریستها از همان ساعات برقراری آتش بس در سوریه ، آنرا نقض کردند اما ارتش سوریه برای حفظ این آتش بس خویشتنداری کرده است.

{$sepehr_media_1415687_400_300}
دانلود

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ، بشار اسد در گفتگوی اختصاصی با شبکه ARD  آلمان با  استقبال از برقراری آتش‌بس در سوریه گفت: تروریستها از همان ساعات اولیه آتش بس را نقض کردند اما ما به عنوان ارتش سوریه از واکنش امتناع کردیم تا فرصتی برای حفظ این آتش بس فراهم آوریم .این چیزی است که ما می توانستیم انجام دهیم اما  حد و مرزهایی در این خصوص وجود دارد این بستگی به طرف مقابل دارد . بشار اسد تاکید کرد امنیت مقوله ای بسیار مهم تر است و به شهروندان اجازه داده نخواهد شد سلاح حمل کنند و به اموال و املاک آسیب برسانند.

بشار اسد بر ضرورت کنار گذاشتن سلاح از جانب همه گروهها و انضمام آنها به روند سیاسی تاکید کرد و گفت: مساله ای که برای ما از لحاظ قانونی و حقوقی اهمیت دارد و به مصلحت ملت سوریه و مبتنی بر اصلی است که شکل گیری کشورها بر آن اساس است. بنابراین به شما به عنوان شهروند اجازه داده نمی شود که تیربار حمل کنید و به افراد و اموال و املاک آسیب وارد کنید. این همان چیزی است که ما می خواهیم . ما چیز دیگری نمی خواهیم و همانگونه که گفتیم آنها را مورد عفو کامل قرار خواهیم داد. البته این رخ داد و بسیاری از افراد مسلح به ارتش سوریه ملحق شدند و برخی دیگر نیز به حیات و روند سیاسی پیوستند.

بشار اسد درخصوص تفاوت میان مخالفان مسلح و تروریستها گفت : ما با افراط گرایان در حال جنگ هستیم و گروههایی مانند داعش ، النصره ، احرار الشام و جیش الاسلام نماد تروریسم هستند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد  از نظر  قانونی، هرکسی که ضد غیرنظامیان یا اموال و املاک  شخصی و عمومی سلاح به دست بگیرد، یک تروریست  به شمار می آید. به نظر من این مسئله در کشور شما و کشور ما یکسان است.

شما چیزی را به نام مخالفان مسلح در کشورتان نمی پذیرید همچنانکه چیزی را به نام مخالفان میانه رو نخواهید پذیرفت. شما مخالفانی را که برای تحقق اهدافشان سلاح به دست گیرند نخواهید پذیرفت.

بنابراین این در هر کشوری مردود است. مساله دیگر آن است که ما نمی گوییم همه  مخالفان مسلح  افراط‌گرا هستند، ما می‌گوئیم اغلب آن‌هایی که بر تحولات میدانی کنترل دارند از گروه‌های افراط‌گرا هم هستند . طرف دیگری که از آن با عنوان میانه‌رو یاد می شود، خیلی مهم نیست و  در حاشیه قرار دارد  و هیچ نفوذی در میدان نبرد ندارد و به همین سبب  اغلب نیروهای وابسته به آنان  به افراط‌گرایان پیوسته‌اند، نه به دلیل اینکه تندرو  هستند بلکه این کار را از روی ترس ، به دست آوردن  پول یا گرفتن حقوق انجام می دهند. به همین علت ما می گوییم که در حال جنگ با تندروها و  افراط‌گرایان واقعی هستیم زیرا در حال حاضر دشمن اصلی ما تروریسم است و گروههای تروریستی اصلی در سوریه عبارتند از  داعش، النصره، احرار الشام و جیش الاسلام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس