بازگشایی خاطراتی از اسکار که توسط مجیدی در سال 1378 در خانه سینما برگزار شد، در همجواری برگزاری جشن امسال اسکار می‌تواند جذاب باشد.

به گزارش مشرق، سینمای ایران تنها 2 بار در طول 88 دوره از برگزاری جشن سالانه اسکار در میان جمع نهایی کاندیداها قرار گرفت و یک بار در سال 2012 با فیلم «جدایی نادر از سیمین» عنوان بهترین فیلم بخش «غیرانگلیسی‌زبان» را از آن خود کرد اما پیش از آن و در سال 1998 این مجید مجیدی، کارگردان شناخته شده سینمای ایران بود که با فیلم ارزنده «بچه‌های آسمان» به میان 5 گزینه نهایی بخش «غیرانگلیسی‌زبان» راه یافت، البته در نهایت روبرتو بنینی، کارگردان و بازیگر جذاب سینما با فیلم «زندگی زیباست» از ایتالیا این جایزه را تصاحب کرد.

 در این میان بازگشایی خاطراتی از اسکار که توسط مجیدی در سال 1378 در خانه سینما برگزار شد، در همجواری برگزاری جشن امسال اسکار می‌تواند جذاب باشد. 

«در سفر به اسکار دیداری با اعضای 5 فیلم نامزد شده داشتیم که ارتباط گرم و خوبی با کارگردان‌های آنها برقرار کردیم. همچنین نشستی جمعی با حضور 5 کارگردان خارجی برای معرفی به اعضای آکادمی در حضور 3-2 هزار نفر اعضای آکادمی و رسانه‌های سراسر دنیا نیز داشتیم.

در آنجا رئیس آکادمی چند مطلب را به‌عنوان اولین رویداد در اسکار بیان کرد: ‌بعد از هفتادویکمین دوره، اسکار یک روز جلو افتاد. (در آن موقع یاد جشنواره‌های خودمان افتادم که 2 یا 3 ماه جلو یا عقب می‌افتد یا اصلا تعطیل می‌شود.

او همچنین به اولین حضور ایران و فیلم ایرانی در اسکار اشاره و آن را یکی از بهترین فیلم‌های خارجی مطرح شده معرفی کرد. در آن زمان ایران سوتیتر مطبوعات خارجی بود و شور و شعف بسیاری را در ایرانیان حاضر در آنجا ایجاد کرده بود. وقتی معرفی 5 کارگردان شروع شد هر کدام درباره کار و عوامل‌شان توضیحاتی دادند. «بنینی» هم با اخلاق پرشور و خاص خودش خیلی شلوغ کرد و به نظر می‌رسید نصف ایتالیا را به سالن آورده است. 

وقتی نوبت‌ به «بچه‌های آسمان» رسید من به شوخی گفتم: ما زحمت را کم کرده‌ایم و فقط 2 نفر از ایران اینجا هستیم. بنینی بشدت عاشق «بچه‌های آسمان» بود و خیلی تعریف و اظهار خوشحالی می‌‌کرد. والتر ساین، کارگردان برزیلی فیلم «ایستگاه مرکزی» نیز روحیه‌ای بسیار ایرانی داشت و عاشق و شیدای «بچه‌های آسمان» شده بود...».

منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    بیش از 20 بار فیلمنامه شو خوندم ، توی کتاب دوره ی دبیرستان هست....محشره....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس