عضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه قطعنامه‌ای صادر کرده و در آن از ایران خواستند به تحقیقات برای یافتن «رابرت لوینسون»، کارمند سابق سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا کمک کند.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار کمک ایران برای یافتن «رابرت لوینسون»، کارمند سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا است.

لوینسون کارمند سابق اف‌بی‌آی (اداره فدرال تحقیقات آمریکا) که به اذعان خانواده‌اش در سال 2007 برای انجام یک مأموریت به سفارش سازمان سیا (آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا) راهی ایران شده بود، دیگر به آمریکا بازنگشته است.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه شماره 148، که «تد داچ»، نماینده جمهوری‌خواه آن را تهیه کرده بود خواسته‌اند ایران به تعهداتش برای کمک به آزادی لوینسونعمل کند. این قطعنامه به اتفاق آرا در صحن مجلس نمایندگان تصویب شد.

«اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب آن استقبال کرد. قطعنامه 148، پس از آنکه هفته گذشته در کمیته تحت امر آقای «رویس» به تصویب رسیده بود امروز در صحن علنی مجلس نمایندگان بررسی می‌شد.

همچنین، ماه گذشته دیگر نهاد پارلمانی موازی مجلس نمایندگان، مجلس سنا به اتفاق آرا قطعنامه‌ای با همین موضوع به تصویب رسانده بود.

بعد از مفقود شدن لوینسون چند تصویر و یک نوار ویدئویی از وی با لباس زندانیان گوانتانامو منتشر شد. مقامات آمریکایی بر اساس صدای پس زمینه ویدئو و شواهد دیگر،‌ می‌گویند این تصاویر در ایران ضبط نشده و احتمالا مربوط به افغانستان یا پاکستان است.

دو ماه قبل «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که بر اساس ارزیابی‌های واشنگتن، لوینسون خارج از ایران است. همزمان یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، به رسانه‌ها گفت که واشنگتن تصور می‌کند که لوینسون دیگر زنده نیست.

با این حال نمایندگان کنگره آمریکا و همچنین دولت این کشور، همچنان هر از چند گاهی با هدف اعمال فشار بر ایران، خواستار کمک ایران برای یافتن این فرد می‌شوند. تهران با تأکید بر اینکه از سرنوشت این لوینسون اطلاعی ندارد، تصریح کرده است که به دلایل انسان‌دوستانه در صورت دریافت اطلاعاتی از وی، آن را در اختیار واشنگتن قرار می‌دهد. 

دو ماه پیش ایران و آمریکا بر اساس توافق مبادله زندانیان، شماری از اتباع یکدیگر را آزاد کردند. آزادی این افراد به بهانه‌ای برای تجدید فشارها بر ایران بر سر مسئله لوینسون بدل شده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    به رئیس جمهور و دکتر ظریف بگید به این اراجیف شیطان بزرگ هیچ اعتنایی نکنن. وقت وزیر امور خارجه ایران اسلامی با ارزشتر از اونیه که به جای اختصاص یافتن به وظایف و فعالیتهای ضروری ملی-منطقه ای بخواد به خاطر خواسته های موذیانه و پوک و شیطانی آمریکا هدر بره.
  • رضا جگوار ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    قشنگ خودشون می برند و می دوزند خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس