کد خبر 542208
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

معاون نخست وزیر ترکیه گفت: بیش از 150 هزار کودک آواره سوری از ابتدای جنگ سوریه که 6 سال قبل آغاز شد، در ترکیه به دنیا آمده اند.

به گزارش مشرق، "لطفی الوان" این مطلب را در جلسه افتتاحیه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو بیان کرد.

پایگاه اینترنتی "اسکای نیوز عربی" به نقل از الوان گزارش کرد: دو میلیون و هفتصد هزار آواره سوری در ترکیه  و بیش از این تعداد در سایر کشورهای مجاور سوریه اقامت دارند.

ترکیه با انتقاد جامعه جهانی به خاطر عدم تلاش کافی برای مقابله با بحران آوارگان سوری مواجه است.

جنگ تحمیلی به سوریه که از سوی آمریکا، ترکیه عربستان، قطر و برخی دیگر از کشورهای غربی - عربی و با اعزام ترویست های تکفیری از اقصی نقاط جهان در اسفند ماه سال 89 آغاز شده باعث آوارگی حدود نیمی از مردم این کشور شده و نزدیک به 300 هزار سوری نیز کشته شده اند.

بیش از چهار میلیون آواره سوری به خاطر اقدام های تروریست های تکفیری به خارج این کشور رفته اند که در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند.

ترکیه درکنار قطر و عربستان به عنوان مهمترین منبع تامین اسلحه و پشتیبانی مالی از تروریست ها معرفی می شوند.

مقام های روسی درماههای گذشته مستنداتی درباره همکاری ترکیه در قاچاق و خرید و فروش نفت سرقتی از چاههای سوریه و عراق توسط گروههای تروریستی به محافل رسمی بین المللی ارائه کرده اند.


منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بفرمائید ، آوارگان سوری در آن شرایط سخت زندگی در ترکیه 150 هزار کودک را شریک وضعیت اسفبار خود کرده اند ، حتا آوارگانی که به اروپا میایند هم باعث تعجب مردم اینجا میشوند که چهار تا بچه کوچک با تفادت سنی یک سال دنبال مادری میدوند که با شکم آبستن یک کالسکه بچه که یک شیزخواره داخلش خوابیده را هل میدهد
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    يكى نيست بگه آخه نفله تو عقل دارى يا نه؟؟ تو اون شرايط بچه رو ميخواى چيكار؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس