کد خبر 542207
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

وزارت خارجه روسیه می‌گوید تجربه کوزوو و دیگر مناطقی که ارتش این کشور در آنها مداخله داشته نشان می‌دهد که سوریه تجزیه و چندتکه نخواهد شد.

به گزارش مشرق، در میانه برقراری آتش‌بس در سوریه و آرام شدن تحرکات ارتش این کشور برای بازپس‌گیری همه نقاط سوریه، روس‌ها هشدار دادند که این کشور تجزیه نخواهد شد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن رد احتمال چندپاره شدن کشور سوریه گفت «سناریوهای موجود در کوزوو و دیگر مناطق، این را ثابت می‌کند.»

سخنگو به دوره جدید روابط مسکو-واشنگتن پس از توافق طرفین برای برقراری آتش‌بس در سوریه هم اشاره کرد و گفت: «برای گفت‌وگو با ایالات‌متحده در همه زمینه‌ها آماده‌ایم.»

سخنگوی وزارت خارجه به خبر تکذیب‌نشده رسانه‌های آمریکایی مبنی بر آمادگی واشنگتن برای اجرای نقشه جایگزین یا همان «پلان B» در صورت پایبند نماندن روسیه به آتش‌بس سوریه هم واکنش نشان داد و گفت: «در خصوص آتش بس سوریه‌، چیزی به نام پلان B وجود ندارد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    روسیه هر وقت هر چی گفت بر عکسش اتفاق افتاد.
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    ممکنه توافق کرده باشند که بخشه را جدا کنند. توجه کنید که فقط مقبره و امامزاده عاید نشود و نفت و گاز و اب و خاک هم توجه کنید چون اگر مقبره و امامزاده عاید شود از گرسنگی میمیرید و داعش هم پول نفت و اب و گاز را به شما نمیدهد چون اعتقاد به امامزاده و مقبره ندارد و هر روز باید جلوی سازمان ملل و حقوق بشر تحصن کنید و خواستار استرداد پول نفت و گاز از داعش برای زنده ماندن و عدالت شوید که بی نتیجه میماند.
  • فرهاد ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    مسکو در توهّم زندگی میکند ! همین الان با اینکه بشار اسد در راس قدرت است سوریّه تقریبا تجزیه شده و عملا کردستان سوریّه اعلام خود مختاری کرده و پرچم کردستان را بالا برده است ! دیدن واقعیّات زیاد هم سخت نیست ، فقط کافی است چشمها را دقیقتر باز کنید .... ! تاریخ نشان داده است به روسیّه نباید اعتماد کرد ! اینکه چه نقشه ای دارد معلوم نیست اما میتواند در یک زمان متفاوت برای جمهوری اسلامی مایۀ درد سر شود !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس