کد خبر 541904
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

نتایج کارولاینای جنوبی به معنای پایان انتخابات مقدماتی نیست. اما مشکلی که برای سندرز وجود دارد این است که فضای انتخابات ۱ مارس -سه شنبه بزرگ- بیشتر شبیه به کارولاینای جنوبی است تا این که شبیه به نیوهمشایر باشد.

به گزارش مشرق، هیلاری کلینتون با پیروزی در انتخابات مقدماتی کارولاینای جنوبی توانست برای دومین بار متوالی برنی سندرز را شکست دهد. این پیروزی راه را برای کسب نامزدی حزب دموکرات توسط کلینتون هموار می کند. کلینتون در سه ایالت از چهار ایالت اولیه پیروز شده است. رقابت در اولین ایالت بسیار نزدیک بود و در دومی سندرز به پیروزی خوبی دست پیدا کرد، اما در نوادا و کارولاینای جنوبی کلینتون توانست به پیروزی قاطعانه ای دست پیدا کند تا با یک برتری ویژه وارد رقابت های سه شنبه بزرگ شود که در آن در چندین ایالت به طور همزمان انتخابات مقدماتی را برگزار می کنند.

کلینتون در سخنرانی ای که انجام داد لحنی داشت که به نظر می رسید رقابت ها تمام شده است و وی به انتخابات نهایی فقط فکر می کند. «شما امروز این پیام را به آمریکا فرستادید که وقتی ما در کنار هم قرار می گیریم هیچ مانع بزرگی پیش رویمان قرار ندارد. ما هم اکنون از چهار ایالت گذر کرده ایم. می خواهم به سناتور سندرز برای مبارزه عالی اش در این رقابت تبریک بگویم. فردا این کمپین ملی می شود.»

پیروزی کلینتون در کارولاینای جنوبی به طور عمده نتیجه موفقیت وی در میان رای دهندگان سیاهپوست بود که براساس اطلاعات منتشر شده از صندوق ها، 60 درصد از رای دهندگان را تشکیل می دادند. در سال 2008 رای دهندگان سیاهپوست موجب پیروزی گسترده باراک اوباما در کارولاینای جنوبی شدند و کلینتون هم با وعده ادامه دادن سیاست های رئیس جمهور و همکاری با وی توانست رای این گروه را کسب کند. براساس اطلاعات منتشر شده از صندوق ها کلینتون 84 درصد آرای سیاهپوستان را به دست آورد. (رای دهندگان سیاهپوست امسال 62 درصد رای دهندگان کارولاینای جنوبی را تشکیل دادند در حالی که در سال 2008 این میزان 55 درصد بود. این افزایش ممکن است به خاطر ترک حزب دموکرات توسط سفیدپوستان جنوبی باشد.)

در عین حال که سندرز در نیوهمشایر و آیووا که اکثریت جمعیت آنها سفیدپوست و لیبرال بودند، عملکرد خوبی داشت، اما در ایالت هایی همچون کارولاینای جنوبی و نوادا جایی که رای دهندگان دموکرات با تنوع بیشتری روبرو هستند با مشکل روبرو می شود.

کلینتون و سندرز در جهت مختلفی سعی کردند آرای سیاهپوستان را جذب کنند. سندرز از سوی افراد سیاهپوست سرشناسی همچون بن جلس، دنی گلوور و کیلر مایک مورد حمایت قرار گرفت و تجمعات و سخنرانی ها گسترده برگزار می کرد.

اما کلینتون حمایت افراد سیاهپوست محبوبی همچون نماینده جیمز کلایبرن را در اختیار داشت. کلینتون به همراه همسرش در تجمعات کوچک ایالت حضور می یافت یعنی جاهایی که رای دهندگان سیاهپوست در سال 2008 به وی پشت کرده بودند. مادران قربانیان سیاهپوستی همچون تریوون مارتین، اریک گارنر و سندرا بلاند به نشانه حمایت از وی در این سخنرانی ها شرکت می کردند.

این فقط رای دهندگان سیاهپوست نبودند که در انتخابات شنبه شب تعیین کننده بودند. نتایج اطلاعات برگرفته از رای دهندگان نشان می دهد که رای دهندگان جوان که پایگاه رای دهنده سندرز را ساخته اند، چندان حضور پرشوری نداشتند. حتی رای دهندگان سیاهپوست زیر 30 سال که انتظار می رفت از سندرز حمایت کنند 54 به 46 درصد به کلینتون رای داده اند.

در واقع مردم کارولاینای جنوبی به کسی رای داده اند که احساس کرده اند می تواند با اوباما کار کند، نه این که فقط به دیدگاه های لیبرال سندرز رای دهند. نتایج کارولاینای جنوبی به معنای پایان انتخابات مقدماتی نیست. اما مشکلی که برای سندرز وجود دارد این است که فضای انتخابات 1 مارس -سه شنبه بزرگ- بیشتر شبیه به کارولاینای جنوبی است تا این که شبیه به نیوهمشایر باشد. سندرز به شدت در حال فعالیت در مینه سوتا و ماساچوست است که در آنها از شانس خوبی برخوردار است.

شانس سندرز برای کسب نامزدی دموکرات ها به سرعت در حال کاهش است اما سندرز به مبارزه ادامه می دهد. مشاورین سندرز به وی می گویند کلینتون هم در سال 2008 پس از شکست در کارولاینای جنوبی از رقابت ها کنار نکشید. بنابراین دو کاندیدا به رقابتشان ادامه می دهند و هرکدام می توانند در ایالت هایی به موفقیت دست پیدا کنند.  


منبع: دیپلماسی ایرانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن عالی پور ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    هیلاری حتما رییس جمهور میشه تفکرات نرم تری داره نسبت به سایرین خصوصا نسبت بهسگ وحشی امریکایی ترامپ خدا کنه ترامپ رای نیاره جهان سوزه احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس