پنج دستاورد جدید فناورانه دفاعی، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش مشرق، با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی شامل دستگاه آشکارساز پارس کم، دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مخدر، پوشش‌های پلیمری ضد ضربه و انفجار، نسل جدید لباس‌های محافظ NBC بر پایه فناوری غشاءهای تراواگزین، رونمایی و خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید از محصولات مهم دارویی مقابله با عوامل شیمیایی افتتاح شد.

بر اساس گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در حاشیه رونمایی از این دستاوردهای جدید در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به رویکرد وزارت دفاع در طراحی و ساخت تجهیزات فناورانه و روز آمد در حوزه‌های مختلف گفت: امروز به همت دانشمندان، متخصصان و محققان زبده و کارآمد وزارت دفاع شاهد دستاوردهای جدیدی هستیم که حقیقتاً مصداق عینی فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری است که فرمودند:" ما خواستیم و توانستیم به حول قوه الهی".

سردار دهقان تصریح کرد: وزارت دفاع ابداع و طراحی امکانات و تجهیزات پیشرفته و پیچیده دفاعی را به‌عنوان یک مأموریت مهم راهبردی دنبال می‌کند که بحمدالله در همین راستا در حوزه‌های دفاعی دستاوردهای بسیار ارزشمندی به ثمر نشسته است.

سردار دهقان در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع گفت: دستگاه آشکارساز پارس کم با روش آشکار سازی طیف سنجی متحرک یونی و با سیستم هشداردهنده دیداری و شنیداری قادر است گروه عوامل شیمیایی اعصاب، تاول‌زا، عوامل خون و خفه‌کننده را آشکار نماید، این دستگاه پیشرفته برای حفاظت از جان رزمندگان و مردم در شرایط بهره‌برداری دشمن از سلاح‌های شیمیایی کاربرد دارد.

5 دستاورد دفاعی جدید رونمایی شد

وی در خصوص دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مواد مخدر نیز افزود: اساس کار این دستگاه طیف سنجی یونی در دمای بالاست که دارای قابلیت بالای جداسازی و حساسیت می‌باشد و می‌تواند انواع مواد منفجره و انواع مواد مخدر مثل هروئین، متامفتامین، متادون، تریاک، کوکائین، کراک و مورفین را تشخیص دهد.

پوشش‌های پلیمری ضد ضربه و انفجار از دیگر دستاوردهای رونمایی شده بود که سردار دهقان در خصوص آن گفت: این پوشش پلیمری به دلیل دارا بودن خواص مکانیکی مطلوب به جذب انرژی بالا و الاستیسیته زیاد برای حفاظت از ابنیه، تجهیزات و هر نوع وسیله‌ای که نیاز به محافظت مکانیکی، خوردگی، شیمیایی، ضربه‌ای و انفجاری داشته باشد، مناسب و از مقاومت بالایی برخوردار است و در انواع صنایع غیر نظامی نیز نظیر صنایع ساختمانی، غذایی، دریایی، معدنی، نفت گاز، پتروشیمی  و انرژی‌های بادی، آبی و بیوگاز کاربرد دارد.

5 دستاورد دفاعی جدید رونمایی شد

وزیر دفاع پیرامون آخرین دستاوردهای رونمایی شده اظهار داشت: نسل جدید لباس‌های محافظ در برابر عوامل شیمیایی و بیولوژیکی که از ضروریات اساسی البسه نظامی است با استفاده از غشا لایه تراوش کننده تراواگزین می‌تواند محافظ مناسبی در برابر نفوذ عوامل شیمیایی و بیولوژیکی محسوب شود.

وی افزود: این لباس‌های محافظ، هیچ یک از معایب لباس‌های محافظ بر پایه کربن فعال و لباس‌های ساخته شده از لایه لاستیکی را ندارد و در عین حال از راحتی پوشش و وزن بسیار مناسبی برخوردار است. نکته حائز اهمیت در تولید لباس‌های جدید بومی بودن صد در صدی فناوری لایه محافظ است و می‌توان با توجه به این قابلیت توانایی‌های دیگری ازجمله متعادل‌کننده دما و همچنین قابلیت ضدباکتری و تمیز شوندگی را به راحتی به این لباس‌ها اضافه کرد.

وزیر دفاع گفت: علاوه بر 4 دستاورد جدید فوق برای نخستین بار در کشور خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید نیز در راستای اصول اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی گردید که جزو داروهای تحریم به شمار می‌رود و تائیدیه های لازم بهره‌برداری از مراجع ذیصلاح کشور را نیز اخذ کرده است.

سردار دهقان تصریح کرد: به‌رغم وجود تحریم‌ها در بخش دفاعی، نیروهای مسلح در نیل به خودکفایی و خلق  دستاوردهای جدید همواره نیات و اهداف دشمنان را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

وی با تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران طرح‌های مذکور گفت: وزارت دفاع و صنایع وابسته در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در فتح قله‌های فناوری خاص و پیشرفته لحظه‌ای درنگ و تردید ندارند و این مسیر که خواست فرماندهی معظم کل قوا، رئیس جمهور محترم، نیروهای مسلح و مردم می‌باشد را با قاطعیت ادامه می‌دهد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • کیان ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خدا قوت. تا قبل از عید منتظر خبرهای جدیدتر و استراتژیکتر هستیم.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق لطفا درباره سرنوشت اس300 خبررسانی کن.
  • مغز متفکر ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    الهی آواکسم بسازید .
  • محمد ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چه دستاوردهای عظیمی!!! بازم از هیچی بهتره. فکر کنم دیگه گذشت اون زمانی که از موشک های بهینه سازی شده و جدید رونمایی می کردیم. با این بودجه مزخرف هم که دیگه نباید انتظار بالایی داشت. دوستان اصلاح طلب این گوی و این میدان. بفروشید کشور رو. قراردادهای ننگین نفتی ببندید. سرمایه دار و فقیر تولید کنید. کلا راحت باشید که مردم تهران خوب بدبختمون کردند.
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    محمدی باش و به آرای ملت احترام بذار.
  • خداپرست ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    محمد آقا! این دستاوردها در نوع خودشون تجهیزات مناسبی هستن. رای مردم تهران هم ناشی از بلوغ سیاسی اونهاست. دلیلش؟ دلیلش اینه که خوب فهمیدن باید فرمانبردار ملکه انگلیس باشن و بیگانه پرستی کنن، نه اینکه پیرو ولایت و حامی نایب امام زمان(عج)
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کاش یه عکسی فیلمی چیزی از کرار میذاشتن به خدا مردیم از انتضار
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این رونمایی ها و بهره برداری ها نتیجه سرمایه گذاری هایی است که در سال های پیش در صنایع دفاعی انجام گرفته بود. آیا دولت روحانی با کم کردن بودجه وزارت دفاع، چیزی برای رونمایی کردن در آینده خواهد گذاشت؟ دیگران کاشتند و شما درو کردید، آیا شما هم چیزی کاشتید تا آیندگان درو کنند؟ متأسفم برای این دولت...
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ما گفتیم حتما جنگنده ای یا تانکی چیزی ساختند
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    دفعه بعد حتما یک خودکار انداز رونمایی میکنن که در میز مذاکره به کار ببرند
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جوش نزن اخوی اتفاقی نیفتاده همه پیشرفتها سرجاش از روسیه هم سوخو 30 میگیریم
  • علیا ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چرا نمیتونیم همدیه رو تحمل کنیم؟ مردم تهران هم از حقشون برای رای دادن استفاده کردند. همونجور که همه ی ایران در انتخابات های مختلف از این حق خودشون استفاده میکنند. تا ما یاد نگیریم عقاید همدیگه رو تحمل کنیم به هیچ جا نمیرسیم. حالا فرقی نداره اصلاح طلب باشیم یا اصولگرا تا کی میخوایم به همدیگه انگ و برچسب بچسبونیم؟ تفرقه افکنی به هر شکلی از خصوصیات شیطان هست. به قول آقا ما گاهی کار اشتباه میکنیم اما خودمون هم متوجه اشتباه بودنش نیستیم. تفرقه افکنی با برچسب زدن به همدیگه هم از این دسته کارهاست. حضرت علی چرا از حق خلافت خودش گذشت؟ تا از ایجاد تفرقه در اسلام جلوگیری کنه.
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    رونمایی از هلکوپتر و جنگنده و تانکی که بعد از چند سال هنوز نه عملیاتی شده و نه خط تولید داره ، همون رونمایی نشه بهتره و در ضمن خیلی از رونمایی های احمدینژاد از دوران قبل از اغاز شده بود و فقط ایشون گلش را چید در ضمن تولیدهای موشکی هم بهتره که با چراغ خاموش باشه و چه فایده ای که رونمایی کنی و برای کشور هزینه درست کنه. هر چی می خواهی تولید کنید ، تولید کنید ولی به سر و صدا
  • اصلاح طلب ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اون موقع که جنگ 33 روزه و 11 روزه رو جشن می گرفتی و هر روز مقاله می زاشتی داخل مشرق نیوز و فارس و صداوسیما و برای مدیریت جهانی تاریخ تعیین می کردی باید فکر اینجا رو می کردی که بلایی سر کشور میاد که برای پرتاب خمپاره باید از غربی ها اجازه بگیره و صنایع نظامی پاکستان و عربستان و ترکیه و اسراییل هم از ایران بزنه جلو.... ایران رو مثل فلانک و دانمارک یه کشور بدون ارتش با جوانان غرب در فساد اخلاقی می کنیم به کوری چشم شما....بلکه آدم بشید شما اسلام گراهای .......
  • هادی مشگان ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    قرار بود تانک کرار نشون بدن چی شد ؟
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با مگه تهران کل ایرانه یه تهران رو رای اوردن بقیش فقط تبلیغات این جریانه که کارشون فقط بزرگنمایی و اغراقه کل مجلس و کشور رو باید نگاه کرد
  • محمد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    علیا جان با تمام احترامی که برای اطلاعات خوبت قائلم ، حدس نمیزدم اینقدر سکولار باشی. 25 سال خانه نشین شدن علی (ع) از رای مردم بود چون کسی رو نداشت. البته الان خدا رو شکر وضعیت فرق می کنه. هاشمی جرات داره خلاف حرف امام عمل کنه تا نتیجه اش رو ببینه. البته درسته تفرقه افکنی هم کار خوبی نیست ولی بیننا و بین الله ، از نتیجه انتخاب تهرانی ها چه کسانی خوشحال شدند؟ اوباما ، نتانیاهو ، کسینجر ، فوکویاما ، بی بی سی ، مجتبی واحدی ناموس فروش و .... بله اینطوریاست. دمت گرم خداپرست مردم تهران زیادی تو رفاه و حال و حول ان وگرنه فقیر جماعت به خط سرمایه دار رای نمیده مطمئن باشید. اصلاح طلب مگر خواب اش رو ببینی. الحق که دوستان درست گفتن که شماها افساد طلبین نه اصلاح طلب.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    خخخخخخ
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    اگه این ها نتیجه ی سرمایه گذاری های قبل هست (که هست و حرفت درسته) پس برای نتیجه گیری از کارهای دولت اعتدال باید چند سال دیگه صبر کنیم. شما چجوری به خودت اجازه میدی اینجوری تاسف بخوری؟
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    كي گفته بودجه دفاعي كم شده؟؟ بودجه دفاعي 30 درصد افزايش نشون مي ده
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    این طوری که داره پیش میره فکر کنم رونمایی بعدی افتتاح خط تولید شوکولات برای استفاده سربازا در هنگام جنگ باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس