سامانه راداری جستجو و کنترل سه بعدی قمر قابلیت رهگیری بیش از صد هدف تا فاصله 450 کیلومتری از ارتفاعات پست تا بلند اعم از جنگنده ها و پهپادها و انتقال اطلاعات آنها به شبکه پدافندی را داراست.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از 16 دستاورد دفاعی در صنایع الکترونیک شیراز و صنایع دفاع الکترونیک رونمایی کرد.

سامانه راداری آتش یاب بشری با قابلیت کشف و ردگیری انواع سلاح های آتشبار نیمه سنگین و سنگین و فراهم کردن زمینه توانایی اقدام در شرایط جنگ الکترونیک، سامانه راداری جستجو و کنترل سه بعدی قمر با قابلیت رهگیری بیش از 100هدف تا فاصله 450 کیلومتری از ارتفاعات پست تا بلند اعم از جنگنده ها و پهپادها و انتقال اطلاعات آن ها به شبکه پدافندی و سامانه تصویربرداری «ابصار» قابل نصب بر روی جنگنده ها و پهپادها از مهم ترین این طرح ها بود.

امروز همچنین با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خط تولید تجهیزات هدایت و ناوبری هوایی و فرودگاهی شامل سامانه MLAT و سامانه های جمع آوری اطلاعات الکترونیکی، راداری و مخابراتی الینت و کامینت به بهره برداری رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بهره‌برداری از این طرح ها با بیان اینکه با تلاش متخصصان توانمند صنایع الکترونیک در شیراز تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در بخش های مختلف تولید می‌شود، گفت: مهمترین دستاورد این مجموعه ساخت انواع رادارها است که امکان کشف و رهگیری تهدیدات و دفاع از کشور را فراهم می کند.

دهقان افزود: تاکنون رادارهای ارتفاع پست و رادارهای کشف تا برد 500 کیلومتر در صنایع الکترونیک شیراز به مرحله تولید انبوه رسیده اند.

وی با بیان اینکه بومی سازی فناوری سیستم های ناوبری هواپیماهای جنگی دیگر دستاورد صنایع الکترونیک شیراز بوده است، اظهار داشت: در زمینه نرم افزاری نیز برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: سامانه های جمینگ، کامینت و الینت نیز امکان شناسایی موقعیت دشمن در میدان های درگیری و رادار تشخیص محل آتش و نیز کشف محل شلیک توپخانه دشمن و خمپاره ها را فراهم می کند و در کسری از ثانیه نیروهای خودی می توانند پاسخ لازم را به اقدام دشمن بدهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمد احمدی ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    2 4
    مثل اینکه عرب مابی در صنایع تسلیحاتی تمامی ندارد، عملا بیش از نود درصد نامها عربی است. چرا رعایت تعادل نمیکنید. مگر همه مردم ایران عرب زبان هستند. پس سهم غیر عرب زبانهای ایران که اکثریت مطلق را دارند در نامهای فناوری و تولیدی چه میشود؟ نامهای زیبای فارسی و ترکی و کردی و لری و شمالی و بلوچی... برای آگاهی شما تعدادی نام زیبا معرفی میکنم(کتابهای نامهای ایرانی ذکر شده): فرنود فرهود کارند: نام یکر وستا ماژان (روستایی در بیرجند) میناک: نام روستایی در اطراف آمل بایگان بستام بهبد (تمامی کلمات فارسی و ایرانی که بٌد پسوندشان هست به معنی نگهبان و پاسدار معنی میدهد و بسیار مناسب هستند باری ابزارآلات نظامی)نگهدارنده خوب بهسود بامیک بامین بهشید پرتام پیروز پانیا (نگهبان استوار) تیوا پابک دارات دامون دونا (دانا) رامبد رامونا ریو ژابیر:به معنی شراره آتش شایان ناتا: به معنی بی همتا وینا هوپاد هیراد هیرود بهاوند نیشام نیلرام: پسوند رام به معنی مهارکننده و نگهبان است و بسیار مناسب وسایل نظامی است. جابان: نگهبان مکان.پسوند بان مخفف نگهبان است. دارمان دایون زاب سنباد یالا بارمان برته پولاد سینار شبدیز فرتوس هومان اجیر دومان زوفا شهروان هادر: به معنی نگهبان پسار سٌهیر پنگاش داچی راشگو کازو کرنگ نوبیگ هامور ژیله: تگرگ/ نام لری تعدادی از نامهای کردی: پرشه:قطره بران تافگه:آبشار ژاوه: گیاه کاکوتی ژیوار: زندگی هانا: امید وریا: هشیار هیژا: محترم هیوا: امید
  • افشین تهران ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 0
    واقعا افرین به صنایع الکترونیک شیراز.این دستاوردها بسیار کاربردی هست مخصوصا این سامانه ابصار که میتونه تمام اطلاعات رادارها را برای یک جنگنده انجام بده.با این روش فکر کنم که جنگنده های کوچک مثل شفق و قاهر که جای بزرگی برای رادار بزرگ ندارند میتونند از اطلاعات این رادار زمینی استفاده کنند.این رادار تشخیص محل اتش هم خیلی جالبه و کاریکه قبلا با انواع روشها باید انجام میشد را براحتی در اختیار نیروهای مسلح میزاره.انشالله در طراحی رادار جنگنده ها هم کارهای خوبی کرده باشید که حتما کردید چرا که با این دستاوردها شما دانش اینکار را دارید بلاشک.
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    درود بر شما براستی که گل گفتی
  • افشین تهران ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 3
    اصلا هم گل نگفته.یک کتاب اسم گرفته جلوش هرچی اسم هست ردیف کرده.اولا ماژان روستایی در بیرجند!!!!!!!!!!اونم در بخش خوسف چه اتفاقی درش افتاده یا چه افتخاری رو نصیب ایران کرده که حالا باید اسمش رو بزارن روی یک سلاح؟؟؟مگه دوغ و ماست بز هستکه اسم انتخاب کردی؟؟؟اسمهایی که میبینی بیشتر از ریشه عربی که دارن برای ما ریشه قرانی انهاست.ضمنا صدبار گفتم اینقدر عرب عرب نکنید اول ما نژاد پرست نیستیم و بعدشم تمام اهل بیت و امامان ما و پیامبر ما عرب بودن.حالا میگفتی چزابه.چنانه مجنون یه چیزی .ماژانت ما رو کشته.البته همون در بیرجند میگن ماجو.
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    3 1
    آقای افشین شما ساکت بعد آقای احمدی درست میگه هیچوقت اسم های ایرانی نمیگذارند مگه ارتش عربی هستیم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 0
    حالا غیر از عربی بودن اسمها گاهی یک اسم روی دو نوع ساخته گذاشته میشه مثل تانک وپهپاد کرار
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    همینطور میتوان از اتور واگنی خدای اتش در ایران باستان نام برد داچی شبیه اسمهای چینی است
  • هاشم ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 2
    سلام ایران یک کشور اسلامی است و نیروهای مسلح کشورمان از اسامی اسلامی استفاده می کند واسامی اسلامی عربی هستند وتمام اسامی بکاربرد شده اسامی چهاده معصوم (ع)یا ازالغاب امامان استفاده شده یانامهای پیامبران (ع) ویا از نامهای سوره های قرآن استفاده شده که قران کلام خداوند است . امام علی (ع) می فرماید هیچ شرفی بالاتر اسلام نیست پس هیچ اسمی بالاتر ازاسامی امامان (ع)ویا پیامبران گرامی (ع) ویا سوره های قرآن هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس