اگرچه سخن از پیروزی و شکست در انتخابات، سخن پسندیده‌ای نیست ولی به روال جاری و آنچه بر سر زبان‌هاست، جریان یاد شده در کلیت انتخابات هفتم اسفند شکست خورده است و ضمن آن که اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان است،

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در سرمقاله امروز «کیهان» نوشت:
 
درباره انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که روز جمعه با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد و نتایج حاصل از آن، گفتنی‌هایی هست که شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید و یا در هیاهوی تبلیغاتی این روزها، پنهان بماند. یادداشت پیش روی  اشاره‌ای گذرا به برخی از این نکات است.
 
1- این واقعیت میدانی - تاکید می‌شود میدانی- قابل تردید نیست که لیست مشترک سه گروه موسوم به اصلاحات، کارگزاران و حامیان دولت، در تهران، اکثریت آراء را به خود اختصاص داده است.

2- درباره لیست سه گروه یاد شده برای مجلس خبرگان در استان تهران گفتنی است که 8 تن از نامزدهای این لیست، با فهرست نامزدهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز مشترک هستند. بنابراین؛ 8نامزد مورد اشاره برای خبرگان را نمی‌توان نامزدهای وابسته به سه گروه یاد شده تلقی کرد، بلکه این 8 تن اصالتا نامزدهای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز هستند که سه گروه اصلاحات و کارگزاران و اعتدال از لیست جامعتین وام گرفته و در لیست خود جای داده بودند که مخالفت و اعلام بی‌اطلاعی اکثر آنان را در پی داشت. بنابراین اگرچه نامزدهای لیست مشترک سه گروه یادشده برای مجلس شورای اسلامی، در تهران بیشترین آراء را به خود اختصاص داده‌اند ولی اکثریت قاطع نامزدهای مجلس خبرگان از حوزه استان تهران، به اصولگرایان تعلق دارند و نه اصلاح‌طلبان.

3- جریان یاد شده در حالی خود را پیروز انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری معرفی می‌کند که اولا؛ اکثریت نزدیک به تمام نامزدهای مجلس خبرگان در سراسر کشور به جبهه اصولگرایان تعلق دارند و ثانیا؛ در مجلس شورای اسلامی نیز فقط حائز اکثریت در تهران هستند و در سطح کشور اکثریت نمایندگان مجلس دهم را اصولگرایان برعهده دارند، بنابراین جریان مزبور برخلاف ادعای تبلیغاتی - و البته زودگذر و بی‌دوام خود - برنده و پیروز انتخابات روز هفتم اسفند نیست.
 
4- دیروز، روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های داخلی و خارجی حامی جریان مورد اشاره، در اقدامی هماهنگ صفحات اول خود را با تیترهای درشت به پیروزی این جریان در انتخابات هفتم اسفند اختصاص داده بودند و از کنار این واقعیت غیرقابل انکار عبور کرده بودند، که «ایران فقط تهران نیست» و مجلس دهم با حضور همه نمایندگان تشکیل می‌شود و نه فقط نمایندگان تهران. گفتنی است در انتخابات ریاست‌جمهوری 88 نیز عده‌ای از فتنه‌گران با استناد به رأی بیشتر در تهران، اصرار داشتند آن برتری رأی را به حساب کل کشور جا بزنند که... بگذریم!

5- طی سی و چند سال گذشته، همواره در مجلس‌هایی که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل شده‌اند، اکثریت با نمایندگان حامی دولت - صرفنظر از این یا آن دولت- بوده است. مثلا - و فقط به عنوان مثال - در مجلس ششم که بعد از انتخاب آقای خاتمی تشکیل شده بود، 220 تن از نمایندگان جبهه اصلاحات حضور داشتند و حال آن که براساس آمار موجود از نتیجه انتخابات اخیر، مجموعه نمایندگان حامی دولت و اصلاح‌طلب و کارگزارانی مجلس پیش‌روی، نه فقط اکثریت ندارند بلکه در اقلیت نیز هستند و اکثریت با نمایندگان اصولگراست که اگرچه ضددولت نیستند - و نباید هم باشند - ولی تابلوی تعریف شده حامیان دولت را هم ندارند.

بنابراین به وضوح می‌توان نتیجه گرفت؛ انتخابات هفتم اسفند برخلاف ادعای پرسر و صدای این روزها، نشانه اقبال مردم به دولت و حامیان آن نیست و رضایت ملت از عملکرد 3 ساله دولت محترم را در پی ندارد.

6- باید توجه داشت که جریان یاد شده طی چند ماه گذشته بی‌آن که دستاورد قابل توجهی از برجام نظیر لغو تحریم‌ها، گشایش سوئیفت، برقراری روابط تجاری، سرمایه‌گذاری خارجی، گشایش اقتصادی، بازگشت دارایی‌های مسدود شده و... - که هیچکدام تحقق نیافته است - ارائه دهد، اصرار داشت از برجام با عناوینی مثل فتح‌الفتوح! بزرگترین دستاورد تاریخ ایران! و... یاد کند و در همان حال از انتخابات هفتم اسفند با عنوان «برجام 2» یاد می‌کردند. ولی نتیجه انتخابات به گونه‌‌ای که شرح آن گذشت نشان داد مردم هوشیارتر از آنند که «از دست داده‌های نقد» را با «وعده‌های نسیه»!  هم‌وزن تلقی کنند!

7- این روزها رسانه‌ها و برخی از مقامات آمریکایی و اروپایی با استناد به توهم پیروزی مدعیان اصلاحات در انتخابات هفتم اسفندماه، بر طبل توخالی «تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران»! می‌کوبند! و با نادیده گرفتن این واقعیت محسوس و غیرقابل انکار که اکثریت قاطع مجلس دهم نیز در اختیار اصولگرایان است، آرزوی همیشه بر باد رفته خود را به این خبر تبدیل می‌کنند که مدعیان اصلاحات با حضور حداکثری! در مجلس آینده، برای تغییر سیاست‌های جاری ایران اسلامی تلاش خواهند کرد! این توهم‌پراکنی در حالی است که مدعیان اصلاحات بعد از عبور از چند مرحله ناموفق قبلی و شکست‌های پی در پی، چاره‌ای جز تمکین و تسلیم در برابر اصول و مبانی نظام ندیده‌اند.

این جریان سیاسی، در مجلس ششم که اکثریت قاطع آن را در دست داشت - 220 نماینده از 297 نماینده آن دوره مجلس- به هوس تغییر در رفتار و ساختار نظام افتاد و با تصویب لوایح مغایر با قانون اساسی که از سوی دولت وقت - دولت اصلاحات - ارائه شده بود و تصویب چند طرح مشابه، خیال خام خود را دنبال کرد و تا آنجا پیش رفت که جمع قابل توجهی از نمایندگان مدعی اصلاحات مجلس ششم و تعدادی از دولتمردان وقت در اعتراض به ناکامی خود، ابتدا دست به تحصن زدند اما، نظام اسلامی با پشتوانه توده‌های عظیم مردمی، راسخ‌تر از آن بود که با این حرکت کمترین خمی به ابروی خود بیاورد. و بعد از ناکامی تحصن که از حمایت گسترده و آشکار دولت‌های خارجی برخوردار بود، نمایندگان مدعی اصلاحات و تعدادی از دولتمردان با اعلام استعفای خویش، اقدام به «خروج از حاکمیت» کردند که این حرکت نیز با بی‌اعتنایی نظام و مردم روبرو شد.

این جماعت در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 88 با مدیریت بی‌پرده مثلث آمریکا و انگلیس و اسرائیل، خیانت بزرگتری را به صحنه آورده و علیه حاکمیت خروج کردند. این اقدام خائنانه نیز راه به جایی نبرد و مدعیان اصلاحات - و نه همه اصلاح‌طلبان -  در ادامه با تحریم انتخابات مجلس نهم، بار دیگر وزن خود را در مقابله با نظام اسلامی آزمایش کردند و باز هم مثل گذشته، شکست خوردند و سرافکندگی دیگری را به کارنامه خود افزودند.

امروزه اما، جریان یاد شده با درک این واقعیت که نظام اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد، به بستر قانون روی آورده و در انتخاباتی شرکت کرده‌اند که با همان ساز و کار همیشگی انجام می‌شود و این اعتراف صریح به ناکامی در خروج از حاکمیت، خروج علیه حاکمیت، تحریم انتخابات و... است. بنابراین برخلاف توهم‌پراکنی بیگانگان که با سکوت برخی از مدعیان اصلاحات نیز همراه است، بازگشت کنونی این جریان به شرکت در انتخابات حاصل تنبیه آنان از سوی ملت است و یک پیروزی بزرگ و مثال‌زدنی برای جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت مقتدرانه آن تلقی می‌شود.

8- این روزها  افرادی از جریان مزبور در حالی که در تبلیغات انتخاباتی خود از گشایش اقتصادی و بهبود معیشت مردم دم می‌زنند - بی‌آن که توضیح بدهند طی 3 سال گذشته چه گام مثبتی در این‌ راه برداشته‌اند- در همان حال شماری از آنها - و نه همه آنان - در اظهارات «یک خط در میان» خود، سعی دارند برخی از اصول و مبانی تعریف شده نظام، نظیر استکبارستیزی، حمایت از خط مقاومت در منطقه و تکیه بر توان داخلی در اقتصاد و... را زیر سوال کشیده و از حضور خویش در مجلس با عنوان تلاش برای تغییر و جابجایی این گزاره‌ها یاد می‌کنند! که دراین‌باره، علاوه بر آنچه در بند قبلی آمده است باید گفت؛

9- ساختار نظام و حمایت توده‌های ده‌ها میلیونی مردم از آن به گونه‌ای است که اولا؛ هیچیک از جریانات سیاسی، نمی‌توانند کمترین تاثیری در تغییر ساختار و یا رفتار برگرفته از اصول نظام داشته باشند و اساسا رأی مردم به نمایندگان در محدوده وظایف قانونی و تعریف شده آنها در قانون اساسی است. و باید گفت؛ در دوره موسوم به اصلاحات، تمامی دولت، و اکثریت قاطع مجلس را در اختیار داشتید و از هیچ کوششی برای تغییرات یاد شده دریغ نکردید. خب! به کجا رسیدید؟

10- اگرچه سخن از پیروزی و شکست در انتخابات، سخن پسندیده‌ای نیست ولی به روال جاری  و آنچه بر سر زبان‌هاست، جریان یاد شده در کلیت انتخابات هفتم اسفند شکست خورده است و ضمن آن که اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان است، مجلس خبرگان نیز، اولا شرح وظایفی کاملا متفاوت با مجلس شورای اسلامی دارد و ثانیا،  اکثریت نزدیک به تمامی آنها  در سراسر کشور از لیست اصولگرایان برخاسته‌اند و عالمان وارسته و فرهیخته‌ای هستند که طی سال‌های متمادی بارها نشان داده‌اند، تنها دغدغه‌ آنان دفاع از اسلام، انقلاب، رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست.

بنابراین برخی از ادعاهای این روزها تنها در قالب «لاف گزاف» قابل ارزیابی است و بیرون از این حد و اندازه، کمترین وزنی ندارد. و مخصوصا یکی دو تن از کسانی که زبان به لاف‌های گزاف مورد اشاره گشوده‌اند، از این واقعیت بیشتر از دیگران باخبرند و به نظر می‌رسد در پی آنند که با  اینگونه توهم‌پراکنی‌ها، به خیال خود،  روی روحیه حزب‌الله  و توده‌های وفادار اثر منفی بگذارند ولی اینگونه لاف‌ها به حکایت آن شخص شبیه است که از او پرسیدند نامت چیست؟ و او برای ترساندن سؤال‌کنندگان گفت؛ «هیبت‌الله»! و طرف‌های مقابل به کنایه پرسیده بودند «راست می‌گویی یا می‌خواهی ما را بترسانی»؟!
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 151
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 224
  • دل سوخته ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر سردار قلم --مردم تهران حتی زیر پنجاه درصد شرکت کردند این مردم ...... حتی به خودشون زحمت نمیدن بیان یه رای بدن فردا مخوان جلو داعش رو بگبرن بعدش هم امثال اقای مرعشی میاد به شهرستانی ها توهین میکنه . واقعلا متاسفم
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با این تحلیل مشخص است که اقای شریعتمداری به فکر مصالح کشور نیست. حرفهای منفی و کینه توزانه در این شرایط به نفع هیچ کس نیست. نتیجه انتخابات هر چه بوده، مطلوب اصولگرایان نیست و اینکه ایرادات طرف دیگر را یاداوری کنیم مشکلی را حل نمیکند.
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آخی...
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    11-تا کورشوند دشمنان انقلاب و فتنه گران زنده باد سردار قلم حاج حسین شریعتمداری
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عاشق کلمه "فتح الفتوح" ئه :))))))))
  • ورزش ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    به این نمی گویند تحلیل میگن...
  • ریاستی ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    احسنت
  • هوالبصیر ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با صدای بلند باید گفت:«ایران فقط تهران نیست» . انشاالله سال96
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعا برای آقای شریعت مداری متاسفم
  • هوالبصیر ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با صدای بلند باید گفت:«ایران فقط تهران نیست» . انشاالله سال96
  • نا شناس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    دمت گرم حاجی حسین ولایتمدار خدا ترا حفظ کند مرد با بصیرت
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مرعشي اتفاقا درست گفته. شهرستاني ها بيشتر به فكر قوم و طايفشون هستند.
  • هوالبصیر ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با صدای بلند باید گفت:«ایران فقط تهران نیست» . انشاالله سال96
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    به نظرم در انتخابات تهران تقلب نموده شده است.
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود باد شریعتمداری
  • سیری ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بگردم.اشکال نداره اینم گذشت
  • حسین ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این که شما میگی سر زیر برف کردن نیست
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    می دانم که هم چون صدها مورد دیگر منتشر نمی کنید ولی می گویم که بدانید شریعتمداری و مشرق دو قلو هستند بجای درس عبرت گرفتن و اصلاح رویه افکن هنوز متوهمانه دنبال عوامل دشمن می گرداند
  • حسن ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حاج حسین دست بردار و شکست را قبول کن. اصلاح طلبان نه نوکر بیگانه و اجانب هستند و نه جاسوس. مال همین آب و خاک هستند و دغدغه ی آبادی ایران را دارند. شما اگر نخواهید واقعیت موجود و خواست مردم را قبول کنید باز هم در انتخابات آتی شکست خواهید خورد.
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تنها کسی که باور داشت ایران فقط تهران نیست دولت قبلی بود
  • ناشناس ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ایران فقط تهران نیست. تهران شاید که کوفه باشد.
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تا حالا 94 بود حالا شد 96!!!
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آبو بریز به اونجات که سوخته
  • بی نام ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    شما لطف کن هیچی نگو ... باور کن کارها خرابتر میشه ها !!!!!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    به این میگن قدرت مردم. همان که آقای مصباح طرفدارش نیست.
  • اااا ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    سال 96 مردم ایران نشان خواهند داد توهین به شهرستانیها یعنی چی و اینکه ایران فقط تهران نیست منتظر باشید
  • دوست دار حاجی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر سردار مطلع قلم
  • یا حق ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حاج حسین همیشه روشن بینانه قلم زدند ولی مشکل اینجاست که طیف اصلاح طلب کدخدا پرست فهمید که روش دولت اول اصلاحات و مجلس ششم برای تغییر ساختار نظام به شکست ختم می شود لذا در این دوره از حیات خود تغییر روش داده و بصورت خزنده در حال ایجاد تغییر در باورهای عمومی است. شبیه محمد رضا پهلوی که همان اهداف رضاخان را دنبال می کرد منتها با تغییر روش ا زروش سخت به روش نرم. همین تغییر رویکرد آرای تهران _ که البته تهران همه ایران نیست _ نشان می دهد که آنها تا حدودی موفق بودند و گرنه چه معنا دارد کسی که نقش مرحوم منتظری برای رهبری را دارد و فرزندانش مجرم امنیتی و اقتصادی هستند و ... رأی اول تهران را بیاورد؟!! نکته دوم اینکه تبلیغ گسترده اصلاح طلبان و حامیان خارجی آنها برای حضور در انتخابات نه از سر احساس تکلیف شرعی بلکه باور به قدرت تغییر در روند کشور با استفاده از صندوق رأی هست. هر چند این اقدام خود نشانه شکست استراتژی گذشته آنها بوده و دقیقا فریاد می زدند «در گذشته غلط کردیم که انتخابات را تحریم کردیم.» با همه این حرفها، نه اصل حضور که مایه مباهات و نشانه امانتداری نظامی است که مظلومانه متهم به تقلب در سال 88 شد بلکه رویکرد آرای تهران نگران کننده بوده و نشان می دهد دولت با تمرکز امکانات و خدمات در تهران موفق به کسب آرای تهران شده و لازم است جبهه اصولگرایی که تنها مدافع حقیقی سیاستها رهبری است، باید به بازنگری در رویکردها و سیاستها جهت ترمیم چهره خود نماید. یا حق
  • سجاد ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شما را به سخن بزرگ خودتون میسپارم اب رو بریز اونجا که سوخته خخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جبهه اصولگرایی تنها مدافع حقیقی سیاستهای رهبری??? بخش عمده ای از لیست و رای دهندگان فهرست امید در ارادت به نظام و رهبری از اصولگرایان ادعایی جلوتر هستند.
  • عارف ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مغز متفکر و تاثیر گذار و تعیین کننده هر کشور در پایتخت اون کشور هستش، و آرای تهران به تنهایی مشخص خواهد کرد که قدرت چگونه تقسیم شده، شما مگر چند نفر از افراد اصولگرای شهرستانی که رای آوردن رو میشناسید بعنوان افرادی تاثیر گذار؟؟!! تمام افراد تاثیر گذار جریا اصولگرا، همگی از نفر سیم به بعد هستند، یعنی خداحافظ اصولگرایی و درود بر اصلاحات.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ههههههههههه
  • محسن ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کسانی که این روزها رمردم تهران را به غربزدگی و همنوایی با بیگانگان متهم می کنند واقعا خجالت نمی کشند؟ ملّتِ همیشه در صحنه و مسلمان و انقلابی و فهیم و شهادت طلب و قهرمان و... اگر به شما رای ندهد یکمرتبه می شود غربزده و لیبرال و بیگانه پرست؟ چرا به مردم توهین می کنید؟
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    نه عزیزم 94 در کار نبوده الکی نگو تا حالا 94 بود .منظور هوالبصیر از سال 96 یه چیز دیگست که اون موقع خاهی فهمید چه جوری خاطره اتحاد و حضور میلیونی تکرار خاهد شد. درود بر دکتر محمود احمدی نزاد.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعا نموده شده است؟!!
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چه برکاتي (!!!) هم از خودش به يادگار گذاشت
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ادبيات آقاي احمدي‌نژاد زيبنده شما نيست
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چی میگی ناشناس؟! یعنی اینکه ایران فقط تهران نیست و تهران فقط بخش کوچکی از ایران است و اینکه اصولگراها در کل چه در خیرگان و چه در مجلس در اکثریت هستند شک داری؟ چیزی که برام عجیبه گنده کردن یک شهر در برابر تمام شهرهای ایرانه که داره از طرف اصلاح طلبها مدیریت میشه.بابا اینا فقط در تهران در اکثریت هستند فقط تهران. بعد اونوقت در حالیکه با اون همه تبلیغات بی بی سی و..... باز هم اصول گراها در اولویت هستند انگارنه انگار.آقایون اصلاح طلب اگه علی چپ نبود خودتون رو به کجا میزدید؟!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کار ديگري نميشه کرد که علي الحساب منتظر باشيک
  • داود ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بابا یک کلام!!!! شکست رو بپذیرید و خودتان را اصلاح کنید و گرنه در 96 نتیجه ناخوشایند تر رخ خواهد داد
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من واقعا برای بعضی از اصول گراها هم متاسفم! چرا در حالیکه اصول گراها در خبرگان و در مجلس در اکثریت هستند فقط به رای یک شهر چشم دوختید؟!. تازه در سال 88 به اون همه محبوبیتی که دکتر احمدی نزادداشت باز هم از تهرانیها نبود ولی با این وجود در کل رئیس جمهور محبوبی بود چون به نسبت کل ایران محبوبیت داشت نه فقط تهران.اگر قرار بود که فقط رای مردم تهران تاثیر گذار و تعیین کننده باشه که اون سال هم باید رئیس جمهور عوض میشد.ولی این رای کل ایران هستش که تعین کننده است و تهران فقط یک بخش کوچکی از کل ایران بزرگ هستش.حالا اگر مردم تهران بر خلاف مردم کل ایران میخان در جهت عکس حرکت کلی مردم ایران حرکت کنن به خودشون مربوطه و بر اساس واقعیات محکوم به شکست خاهد بود.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خداییش با همین تحلیلای ماستکی این بلا رو سر اصولگراها اووردید خداییش یه کم واقع بین باشید
  • علیرضا ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حالا چرا دلواپسید
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من فقط میدونم دوچیزباعث شکستتون شد یکی توجه نکردن به مردم تهران وتفرقه واختلاف ودعواهای سیاسی بین اصولگراهای مجلس که متاسفانه رییس مجلس خیلی توبه وجوداومدنش موثربود. دومی هم کوبیدن بیش ازاندازه هاشمی توماههای اخروهفته اخر .تواین مملکت هرکیوبیش ازاندازه بکوبی بدترمحبوب میشه .جالبه توانتخابات گوناگونم تجربه کردین ولی بازم راحتونو ادامه میدین هردفعه به خاطرهمین رفتار شکست میخورین ولی باز درس نمیگیرین
  • محسن ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آره حسین جان، پایتخت مهم بود که دست ماست.ن ن ن یعنی باس ماست.
  • عبد ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جریان اصیل و انقلابی کشور به جای توجیه ناکامی ها باید بدنبال علت افت محبوبیتش باشد ، . برنامه برای تغییر شرایط داشته باشد....
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق میدونی دموکراسی چیه؟ چرا دقیقا میترسی نظرات مخالف رو منتشر کنی؟ دیکتاتوری ترین سایت خبری،تمام توهین های اصولگرا ها منتشر میشه ولی نظرات ما یک در صد
  • وحید ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این اصلاح طلبان وقتی به نتیجه نرسند دیگه تقلب سر زبونشون میفته و سطل آشغال آتیش میزنن و... ولی این بندگاه خدا اصولگراها در تهران به نتیجه نرسیدند جیک هم نزدند خدا خیرشون بده واقعااگه انصاف داشته باشیم اصولگراها منطقی تر و با اخلاق تر هستند.
  • سید جواد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام به همه دوستان به عنوان یک اصولگرا تبریک به همه اصلاح طلب ها به جای این حرف ها همه باید با هم یکی باشیم و برای موفقیت مجلس دعا کنیم تا مجلس بتواند جواب حضور خوب مردم را در انتخابات بدهد و به امید خدا این مجلس بتواند یکی از بازوهای قدرتمند رهبری باشد.
  • عبد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جریان اصیل و انقلابی کشور به جای توجیه ناکامی ها باید بدنبال علت افت محبوبیتش باشد ، . برنامه برای تغییر شرایط داشته باشد....
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چرا نظر منو نذاشتی؟!! توهین بود؟!! منطق میدونی چیه مشرق؟!!! عیبی نداره..... سال 96 که خوبه، صد سال دیگه هم تا منطقی نباشین شکست میخورید...
  • سميه ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شبكه هاي اجتماعي به ويژه تلگرام در راي تهران بسيار تاثير گذار بودن و جوانان رو در كانال هاي بالاي 30هزار نفره با شوخي و جوك و استفاده از كاريكاتور مسئولين نظام و تصاوير و كليپ هاي منشوري شتشوي مغزي مي دادند . بايد تلگرام فيلتر مي شد يا اينكه حداقل كانال فيلتر مي شد ولي گروه زير 100 نفر مي موند. ولي وزير مخابرات و ارتباطات روحاني ميدونست چكار داره مي كنه . تلگرام بخاطر اينكه تعداد اعضايش بسيار بي نهايته خيلي پتانسيل قوي در دست گروههاي ضداسلامي و ضد اخلاقي محسوب ميشه .صد رحمت به وايبر يا واتساپ كه صدنفر بيشتر نمي تونن جمع بشن. تو تهران تلگرام اصولگرايان رو بيچاره كرد براي اينكه تو كانال هاي اصولگرايان فقط عكس شهدا و احاديث بوده و براي جوان 20 تا 30 ساله اينچيزا جذاب نیست ولي يك عكس لو رفته ايراني يا خارجي جوان رو از راه بدر ميكنه و دوستي هاي دختر و پسر هم كه آزاد باشه تو محيط مجازي ، خب معلومه ديگه به كي راي ميدن. بجاي فيلتر كردن سايت ها تلگرام رو ببنديد چون سايت هاي داراي شناسنامه هستند و در صورت تخلف راحت تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند . كانال هاي گروهي بالاي 100 نفر در آينده خطرناك هستند . بيدار باشيد ثمره خون شهدا را با ابزار جاسوسي غرب به همين راحتي از دست ندهيد
  • محمد رضا شفیعی راد ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    انتخابات 98 مجلس 70 درصد اصلاح طلب و 30 درصد اصول گرا.
  • ناشناس ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ناشناس 09:58 اصلاح طلبان میگفتن دو سوم مجلس آینده باید از آن ما باشد اما حالا به نصف مجلس هم نرسیدند و این به معنای شکست جریان اشرافی در انتخابات است .
  • ناشناس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اصلاح طلبان میگفتن دو سوم مجلس آینده باید از آن ما باشد اما حالا به نصف مجلس هم نرسیدند و این به معنای شکست اصلاحات است .
  • ناشناس ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    همین شهرستانی ها 8سال مردانه جنگیدن اونا بصیرت دارن مردمی که قبل انقلاب با استعمار انگلستاان چه درتنگستان وچه در منطقه بختیاری چه جاهای دیگه ایران جنگیدن یکبار دیگه به انگلیس تودهنی زدن اگه این عقب موندگی ما عقب مونده ایم بهشم افتخارمیکنیم
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جناب ناشناس همین که به یه چیزی فکر میکنن شرف داره به کسانی که براشون اون ورمرزها فکر میکنن
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عاشق عوام فریبی نیس کافیه
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این هم از ادب و ادبیات اهل اصلاحات همین زبونتون رو شما اصلاح کنین از سرتون هم زیاده
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اگه تو عمرت یه بار فقط یه بار قرآن خونده بودی میدونستی که مردم هیچ ارزشی در برابر حق ندارن
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    همین ادبیاتت کافیه برا اینکه بفهمیمچه مدل آدمهایی به چه مدل آدمهایی رای میدن! نشد هم با سطل آشغال کشتی میگیرین! اگه رای نیارین تقلب شده اگه بیارین بقیه سوختن! همین که خودتون انقد خوشید واسه مردم ایران بسه شنگول باش
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اونی که شکست رو نمیپذیرفت سال 88 خونه مردم رو آتیش میزد و سطل آشغال بازی میکرد
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    که نکنه حاج خاطره ذوق "مرگ"شه!
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شما با این رایی که دادی روز جزا آبی پیدا نخواهی کرد که بریزی اونجات که (اگر توبه نکنی ) قراره بسوزه
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    افت محبوبیت رو بهتره قبل از هر چیز تو آرای حسن خان ببینی که تو یک شهر که این آمار مجلسشه شده سوم!
  • ايراني ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آره جون ننت!ناشناس! كي بود كه گفته بود موسوي فرزند آذربايجانيهاست ومن فرزندلرستانم و چه وچه!!!! يادت نره دوستان شما دنبال قوميت گرايي بودن ولي ملت تودهني محكمي بهشون زدند!!!!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    سال 88 که حاج حسنی در کار نبود و بخشی از مردم هنوز فکر میکردند که شاید جریان اصلاحات با شعارهاش بتونه کاری از پیش ببره و هنوز مردم کمی به این شعارها باور داشتند طرفداران دکتر احمدی نزاد اونجوری کولاک کردند.سال 96 که دیگه مردم کاملا به شعارهای دولت شعار آگاه شدند و فهمیدن که اشتباه کردند که همه چی قابل پیش بینیه.پس اگر دکتر احمدی نزاد در سال 96 کاندید بشه از الان قابل پیش بینیه چه اتفاقی میفته. پس حرف از شکست و این جور حرفها رو پیش نکش آقای داود که اگر به شکست باشه شماها 8سالش رو پیاپی اون هم با اون وضعیت تجریه کردید.ولی درانتخابات موضوع رقابته نه شکست و پیروزی.
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شدیدا منتظر انتحابات ریاست جمهوری هستیم تا ببینم بعد اینکه دکتر روحانی قاطعانه اول شد اون موقع چی میگی
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    نگران نباش خوب می شی عزیزم اگر این انتخابات ریاست جمهوری بود باید نماینده اصولگرا رییس جمهور می شد پس روحانی باید نگران وضع خودش باشه
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    احسنت
  • ناشناس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تو راست میگی سنگ پای قزوین اینقدر رو نداره اگر الان به جای رقیبتان بودید چه می کردید؟ جشنهای 2500 روزه می گرفتید برید خدا را شکر کنید رقیبتان آدم حسابی است و بی اخلاقی هایتان را تلافی نمی کند
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    دلواپسیم شما اصلاح طلب ها دوباره توهم نزنین که البته سودی نداره
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    وزمانی که به آن ها گفته میشود در زمین فسادنکنید می گویند ما اصلاح طلبیم.بقره11
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آیت الله مصباح معتقد به قدرت خداست و اگر همه مردم بخواهند حقی رو باطل و باطلی رو حق کنند نمی توانند. اگر انقلابی نیستید لااقل مسلمان باشید دموکراسی بت نیست و خودتون هم می دونید که هاشمی با حق نیست
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آب رو می ریزم روی دلم که برای تو می سوزه چون حرف حق رو نم خوای بفهمی
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خوب شد اصلاح طلبان رای اوردن وگرنه می ریختن تو خیابان و میگفتن تقلب شده و مملکت را نا ارام می کردن از این نظر به نفع مملکت شد
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ید ا... مع الجماعه
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    همین حرف ناشناس 11 : 49 نشون میده که روحانی فقط به خاطر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور شده و چه محبوبیتی بین مردم داره
  • امیر ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اصلاح طلب یعنی همونهایی که پشت مقاوت رو خالی کردند و در داخل هم شلوار بسیجی بدبخت را پایین کشیده بر سرش کوفتند.
  • امیر ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    92 گفتید 94 حالا میگید 96 ..96 هم میگید 98 رو که رو نیست
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    نموده شده ؟؟!!
  • unknown ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    در جواب ناشناس 09:22 میگم که تهرانی ها هم دقیقا فقط به فکر اینن که کیو بفرستن بالا تا به کثافت کاریاشون کمتر گیر بده...عجیب نیست تهرانیهایی که تو عمرشون سختی زندگی تو جاهای پرت و محروم رو هرگگز نخواهند چشید فقط به فکر جیب و مال و اموالشون باشن...
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شاید از شما باشه برای خراب کردن اصلاحات این حرف رو زده
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ما خوشحالیم که رای تهران به نفع جریان خاص شده چون دیگه سطل آشغال آتش زده نمیشه مردم در امنیت و آسایشند تکیه های دهه فاطمیه رو کسی آتش نمیزنه مثل عاشورای88 در دهه فاطمیه شادی و هلهله و تمسخر مذهب صورت میگیره دیگه مسجد و پایگاه بسیج و خودرو نیرو انتظامی در آتش توهم عده ای نخواهد سوخت ما خوشحالیم
  • ali ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من نمیدونم این اصلاح طلبا الان چرا دارن کری میخونن یک آدم عاقل ندارن که شمارش بلد باشه ؟؟؟؟ خب این که بچه 6 ساله هم میتونه بفهمه شما شکست خوردید....
  • هادي هفتكلي ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بركاتش بيشتر تو شهرستانا بود.همونايي كه بيشتر به اصل انقلاب پايبندنو بهش راي دادن
  • ناشناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اگر درخت هم در لیست اصلاح طلبان بود رای می اورد. شما برید سابقه برخی از اعضای لیست تهران رو ببینید. لیست اصفهان که خنده دار تر هستش. نمونش مینو خالقی و مسعود حمیدی که خودم از نزدیک می شناسم. واقعا تاسف می خورم به مردمی که فقط دنبال یک موج راه می افتن. تو اصفهان بعضی پسرها می گفتن بریم به اون خانم خوشکله که شال سفید سرش هست رای بدیم. خدا به داد نسل بعدی و این کشور برسد.
  • ناشناس ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برای شریعتمداری و طرفدارانش واقعا متاسفیم.....
  • شناس ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    در قرآن ، مردم در اداره امورشان دخیل هستند : و شاورهم فی الامر ... آل عمران 159 و همچنین پیامبر اجبار کننده مردم نیست : و ما انت علیهم بجبار ... ق 45
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اینم عمداً منتشر کردن ضایعت کنن خخخخخخ
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این طور که معلوم شد، اگرروزی انگلیس به جای دادن لیست نمایندگانش، اسلحه به طرفدارنش بدهد می شویم سوریه، خدا را شکر که رحم کرده.
  • مهدي ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آقا مهربون باشيد باهم
  • میم ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    نظر من هیچ اتفاق خاصی نسبت به سه سال پیش نیفتاده. نصف مردم به اصولگراها رای دادن و نصف دیگه به اصلاح طلب‌ها! به نظرم اگه قراره تحلیلی صورت بگیر باید روی این موضوع باشه که چرا توی این سه سال هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و این موضوع به نفع اصلاح طلب‌هاست یا اصولگراها!
  • طاهر ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعا تقلب نموده شده است حالا
  • حسنی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برانامه بعدی اصلاح طلبان این است که عدم توانائی دولت را به گردن دیگران بیاندازد و از چند ماه دیگر مکرر خواهد گفت که عده ای نمی گذارند دولت کارش را بکند.چون الان هم مجلس و هم دولت کاملا در یک جبهه هستند و هوای همدیگر را دارند.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خیال باطل.خودتون هم میدونید که جایی که دکتر احمدی نزاد باشه کسی حرفی برای گفتن نداره.خوبه که قبلا مزش رو چشیدید.
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق خودت بگو شما که یک سایت راستی متمایل به احمدی نژاد هستید ، اکثریت بازدیدکنندگانت اصلاح طلب هستن یا اصول گرا
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عجب! آقای عارف انگار از مریخ تشریف آوردی؟! والا تا جایی که ما میدونیم این رای اکثریت نمایندگان مجلس هستش که باعث تصویب یک قانون یا بر عکسش میشه نه نام و شهرت نماینده ها یا مسئولین.چون اگر اینطور باشه که رهبری در اولویت همه قرار دارن و نباید به حرف هیچ کس گوش بدن.در صورتیکه حتی ایشان هم در رای نمایندگان مجلس اگر در اکثریت باشد دخالتی نمیکنن.حداقل یه چیزی بگو که دیگران نخندن و نگن از روی احساسات داره حرف میزنه.در حال حاضر برخلاف نظر جنابعالی این اصول گرایان هستند که هم در خبرگان و هم در مجلس شورای اسلامی در اکثریت هستند و این یعنی اینکه باز هم حرف اول و آخر رو اکثریت اصولگرای ایران میزنن.چون ایم مردم ایران هستند که این نماینده ها رو به مجلس فرستادن.پس ززززززززززکیییییییییییی........
  • علی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    دمت گرم حاج حسین آقا! ولی خودمونیم، حالا چه اشکال داره برخی، یه چند روزی سرخوش باشن؟!
  • پنجشیر ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خداوند متعال تهرانی ها را با این انتخابشان لعنت کند
  • پنجشیر ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خداوند متعال تهرانی ها را با این انتخابشان لعنت کند
  • پنجشیر ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خداوند متعال تهرانی ها را با این انتخابشان لعنت کند
  • علی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    گویا ما تهرانی ها بعد از انتخابات کافر شدیم که اینجوری بام رفتار میکند تغییر عقیده مردم تهران که متشکل از تمامی اقوام ایرانی است به دلیل داشتن اطلاع بیشتر نسبت به مفاسد اقتصادی جناح راست می باشد ضمن اینکه با روی کار آمدن نسل های نو و جوانان در شهرستان ها تغییر رای و عقیده نیز در آن حوزه ها بارز تر می شود
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حسین آقا! خوشحالیِ برخی، بسان خوشحالی بازیکنان و طرفدارن تیمی می مونه که دقایق اول بازی گل میخورن، و پس از کلی حرص و جوش و استرس و...!، در دقیقه نود گل مساوی رو میزنن!. (حالا خوبه که اینا مساوی هم نکردن!!!)
  • حمید ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شما خوشو ناراحت نکن!. همینقدر که سطل های زباله و شیشه های بانک ها و ... در امان موندن جای شکر داره!.
  • محمد ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جناب مرعشی ما شهرستانیها عقب مانده ایم و به عقب ماندگی خود افتخار میکنیم
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    سفارتخانه ها چطور؟
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مگه آقا نفرمود دو قطبی نکنید فضا را ؟ این چه وضع تهرانی و شهرستانی بازی است که شروع کرده اید؟
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    سمیه خانم تلگرام ابزار جاسوسی شرقه . روسیه عزیزت .
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    به آواز گربه سیاه بارون نمیاد
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    به آواز گربه سیاه بارون نمیاد
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    می گویند عامل سوزش تو!
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    البته اگر بر سبیل هدایت باشند وگرنه ید الله فوق ایدیهم. دوستان دموکراسی رو بت نکنین حالا از هر گروهی که می خواین حمایت کنین. مهم تبعیت و حمایت از راه مستقیم هست نه راه اکثریت این با قاعده لا اکراه فی الدین فرق می کنه
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    به حرفهایی که می زنی اعتماد داری می تونی جواب خدا رو بدی؟
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق حرفهای این بی سر و پاها را چرا می گذاری؟ بروند در سایتهای خودشان
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بیچاره شاهنامه اخرش خوشه فعلا شاد باش مهم نیست
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه!!
  • بی سواط ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چرا ایاتی که در قران میگه اکثرهم غافلون اکثرهم جاهلون و ... نمیبینین فکر کردین حق با اکثریت هستش اگر اینطور باشه مکتب شیعه اشتباه میکنه حق امامان و حضرت فاطمه رو کی نادیده گرفت همون اکثریت
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خیر بخاطر عدم درک و بینش سیاسی است اگر ماهواره و انتالیا و دبی و ... مجال داد کمی تاریخ معاصر را بخوانید تا با شخصیتها اشنا شوید
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    احسنت به ایرانی عزیز
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    همین که هنوز میتونه تحلیل کنه خوبه!
  • یزدانی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    پول ایرانی ها و ثروت کشور تو تهران می ریزه وخرج می شه . تهرونیا کجا می دونن سیستان وبلوچستان و کرمانشاه و لرستان و خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری و خیلی از مناطق محروم کجاست؟! اونا عیش ونوششون تو شماله و بس. پس زیاد انتظار نداشته باشید به کسانی رای بدن که طعم فقر رو چشیده باشن . خدا به داد مناطق غیر تهرون برسه .
  • یزدانی ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    و البته سال 96 هم
  • یزدانی ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    غیر از چهار پنج تای اول لیست اصلاح طلبان بقیه ناشناسند!!! نه سیاسی نه اقتصادی نه تحلیلگر نه چهره رسانه ای اصلا ما که مسائل سیاسی را دنبال می کنیم اونا را نمیشناسیم. پس چطور اینه شدن مغز متفکر؟ آقای مغز متفکر!!!
  • یزدانی ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برای شما اصلاح طلبا سفارت عربستان مهمه نه مردم ایران و ناموس ایرانی و جان ایرانی !!! دولتتون برای آبرو ریزی و ننگ حادثه جده چکار کرد؟ برای 600 قربانی منا چطور؟ برای رجز خونی این شبه مخنث عادل الجبیر چطور؟ و .... ؟؟؟!!!
  • یزدانی ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    رئیستون هاشمی رفسنجانی هم منتقدینش را روستائی خطاب کرد . طوری نیست ما روستایی هستیم زحمت می کشیم کشاورزی می کنیم . دامداری می کنیم با دستهای پینه بسته تا شما تو تهرون خوش بگذرونید و پول کشور را تو شمال و کیش و آنتالیا و تایلند و عربستان خرج کنید و روستایی همون روستایی بمونه و با نهایت فقر با سیلی صورتش را سرخ نگه داره!!! بعدش هم هاشمی رفسنجانی اونا را مضحکه خودش قرار بده و مسخره کنه !!! پناه بر خدا !!!!!!!!!!!!!! چقدر شما انصاف دارید؟!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر شهرستان نشینان فهیم و هشیار و با غیرت .
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    البته اگر تو زنده باشی!! زیادی متوهمی عزیزم!!
  • یزدانی ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مجلسی که از همین حالا نماینده زنشون شروع کرده کری خوندن برای حجاب و ارزشها معلومه که توش جایی برای طرح مسائل اقتصادی نیست. سالی که نکوست از بهارش پیداست.
  • یزدانی ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    موسس تلگرام روسی هست و لی ربطی به روسیه و دولتش نداره تو کشور دیگه ای فعالیت می کنه!!!
  • امیرسعیدابوزهرا ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حاجی فدایی داری....درستون گفت وشنود کیهان با دوگانه ی اصول و سوسول یک طنز روانه ی اردوی اصلاح طلبان بکن لطفا. اصول اشاره به ماها داشته باشد و سوسول به اونها.
  • رحیم کمالی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اگه خیلی تو فکر مصالح کشوری برو این حرفها رو به سایت های اصلاح طلب بزن . فقط ادعات میشه .
  • شیرازی ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر مردم اصلاح طلب شیراز
  • احمد ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عشق منی حاج حسین .کولاک کردی
  • معصومی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برادر گرامی، بنده هم اصولگرا هستم و احساسات شما را حس می کنم. اما بهتر است اینگونه ادبیات استفاده نکنید. تشکر
  • نیما ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    منتظر روزی هستیم که شریعتمداری در مقام انتخاب مردم باشند.
  • مجید ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم تهران که کلا"سطحی رای دادن اگر هم تعقلی هست تو شهرستانهاست تهران که هیچی!!!!!!
  • طاهر ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    آقای شریعتمداری تحلیل هاشون دقیقه حالاشمااصلاح طلب ها هرچه قدر هم بالاوپایین بپرید حقیقت اینه که هم دراین انتخابات شکست خوردید وهم در انتخابات آینده ریاست جمهوری وضعیت بغرنجی با مردم غیور وانقلابی سراسرایران خواهیدداشت
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    یاران پیامبر ص نیز از محرومان ومستضعفان جامعه آن زمان بودند
  • غلامعلی گرامی نسب ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    اصلاح طلبان هرجا رأی بیارند آن انتخابات درسته هرجا رأی نیارند آن انتخابات تقلب شده چون همیشه میخواهند نظام را متهم به تقلب کاری کنند همیشه میگن ما پیروزیم که این توهم نیست این روشی برای تخریب وایجاد فتنه است که اربابای خارجیشون به آنها یاد دادند
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    سال 92 هم میگفت روحانی اصول گراست
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    درود بر سردار قلم حاج حسین شریعت مداری. شستشوی مغزی مردم تهران از جانب رسانه های انگلیسی به خوبی انجام شده باید مراقب باشیم ذهن مردم شهرستان الوده نشه
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    زهی خیال باطل
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    منظورت اینه که اصلاحاتی هابالقوه داعشند
  • اشناسن ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    باید با هم باشیم تهمت نزنید اگر مسلمانید تحمل باید داشته باشید به رای هم احترام بگذارید
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    شوخی خنده داری بود علی!تهرانی ها به امید رونق اقتصادی حاصل از تعامل دولت و مجلس این گزینه ها را انتخاب کردند تا سفرشون رنگین تر بشه!غافل از اینکه با این اقدام هر بهانه ای را از دولت روحانی برای عدم موفقیت های آتی خواهند گرفت.
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    خوب باش!
  • پرویز ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    خدا حفظ کند کسانیکه دلسوز این انقلابند مثل حاج حسین ها در زمان آقای خاتمی یک عده نامعلوم الحال را مثل مغازه کله پزی همین طور مجوز روزنامه بهشان دادند فقط میبایستی بله قربان گوی اجنویها واجنوی پرست هاباشند که حالا روزنامهای زنجیره ای هستند
  • رامین ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    در حامیت مردم سلاری دینی استقلال فکری ملت مهم حالا یک آدمی اومده یه حرف بی ربطی رو زده دیگه نباید زیاد روش مانور تا حلا 4 دوره انتخابات مجلس اصولگراها بودند حالا به خیال خود شون اصلاح طلبها پیروز شدند این گو این میدان خدا کند که برای ملت مایه سرافرازی بشند و وامدار ملت باشند نه وامدار دول غربی و سران استکبار
  • هم شهری ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    من نظرم را دادم و لی شما اعلام نکردید متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس