نویسنده وبلاگ منتظر با بیان نمونه هایی تاکید دارد که سریال ساختمان پزشکان که از شبکه سوم رسانه ملی پخش می شود، روی فارسی وان را سفید کرده است.

به گزارش وبلاگستان مشرق، امین هاشمی در مطلب اخیر وبلاگ "منتظر" نوشت: از روز اولي که سريال ساختمان پزشکان شروع شد احساس کردم سبک زندگي يا همون Life Style اين فيلم با خانواده هاي ايراني نمي خونه . همون شب هاي اول شاخ در آوردم .چيزي که اين سريال بر روي اون اصرار داره : اشاره غيرمستقيم به زنا !

مثلا اگر توي فيلم دقت کرده باشيد هميشه وقتي نيما و نازنين توي خونه هستند يا وقتي يکي تنها توي خونه است برادر نيما يا مادر پدرش همينجور در رو باز مي کنند و ميان تو !

براي کساني که با مسائل فرهنگي سر و کار دارند روشنه که اين يک فاجعه است . يک فاجعه .

همون قسمت هاي اول اين سريال اگر يادتون باشه برادر نيما (يعني ناصر) از زندان آزاد شده و اومده بود خونه نيما . حالا چه جوري اومده بود ؟ نيما بيدار شد ديد ناصر نشسته توي خونشون داره يک چيزي مي خوره ! زن نيما هم توي اتاق ديگري خوابيده بود . حالا نيما ميخواست بره سر کار ولي ناصر اصرار داشت من مي خوام بمونم خونه و زن داداشم رو ببينم و نيما ميگفت حالا برو خونه ي بابا من شب اومدم بيا ببين ولي ناصر اصرار داشت بمونه توي خونه تا نازنين بيدار بشه و ببينتش . البته قربون صدقه هاي نازنين و ناصر در قسمت بعد و اينکه نازنين چقدر ايشون رو قبول داره هم در ادامه همين اصرار ها بود.

توي فيلم بارها و بارها نازنين توي خونه تنها بود و ناصر همينجور در رو باز کرد اومد تو . البته در قسمت هاي بعدي براي اينکه رد گم کنه نشون داد بقيه مانند مادر شوهر نازنين هم همينجوري ميان تو و مثلا راحت ميرن سر يخچال و مي خواست اين عادت بد رو نقد کنه !

يا بارها و بارها و بارها منشي خنگ دکتر نيما افشار از صحبت هاي عادي افشار و همکارش برداشت بد کرد که اينا مي خوان باهاش رابطه برقرار کنند و با گفتن جملاتي همچون واه واه ، اقا برو اون طرف تر وايسا ، ديگه چي؟ و ... فضاي طنزي به اين مسئله داد . در هر قسمت از اين برنامه اتفاقاتي رخ داده که انگار مردها به زن ها نظر دارند .

هر چي فيلم جلوتر مي ره اين لايف استايل شيطاني بيشتر رخ مي نمايد . مگر فارسي وان چه کرد که مردم ديگر بهش اقبال نکردند ؟ مگر فيلم هاي آمريکايي چه مي کنند ؟ اول با سبک زندگي مخاطب شروع مي کنند و آرام ارام در يک براندازي نرم سبک خود را جايگزين مي کنند .
چندي پيش و قبل از نمايش اين سريال در مورد توقف ساخت آن و بعد توضيح صداوسيما و اصلاحات زيادي که در اين فيلم صورت گرفته مطالبي منتشر شد که نشان از وجود اشکالات فراوان در اين فيلم دارد .

البته اين ايراد متوجه علوم انساني غرب زده ما است و تنها بخشي از زندگي سکولاري که متاسفانه روانشناسان امروزه به آن دامن مي زنند در اين فيلم نشان داده شده است . از رفتار و برخورد زننده افراد در اين فيلم (همانطور که اشاره شد) گرفته تا تصاوير و دکور و طرز لباس پوشيدن کاراکاتر هاي فيلم .

اصلا فکرش را نمي کردم تصوير فرويد منحرف را بر روي ديوار خانه قهرمان يک فيلم در صداوسيما ببينم حتي در يکي از قسمت ها نازنين به نيما گفت که مگر فکر کردي فرويد هستي ؟ من واقعا نميدونم تقديس فرويد با چه توجيهي در اين فيلم انجام مي شود ؟

وقتي در جلسه نقد اين فيلم يكي از حاضران در فرهنگسراي رسانه به تابلوي عكس فرويد در مطب نيما اشاره كرد مهراب قاسم‌خاني در پاسخ به آن گفت: نيما شخصيتي است كه مي‌تواند عكس فرويد را به ديوار اتاقش بزند و كاملا متضاد با آن عمل كند !!!!!!

واقعا چه توجيه خنده داري ...

همچنين عکسي از عروسي نيما و نازنين بر روي ديوار خانه نيما نصب شده است که نازنين با لباس عروس و نيما با لباس داماد در آن به چشم مي خورد . اما جالب است که نيما دستان خود را شبيه سگي که نشسته باشد جلوي سينه اش قرار داده. اين هم از همان تفکرات منحرفي است که متاسفانه در حال رسوخ کردن است و البته روانشناسي غربي با آن هيچ مشکلي ندارد .تفکري که بر رابطه اي جديد و ضد ديني بين زن و مرد اشاره داشته و حکومت زن بر خانه و مسائل زناشويي را تبليغ مي کند و سگ بودن مرد به نشانه ي فرمانبرداري او از زن نماد اين تفکر است .
همانطور که اشاره کردم سبک زندگي تنها به ارتباطات اعضاي خانواده با هم و با ديگران محدود نمي شود.
 
تمامي چيدمان وسايل خانه و تابلو ها و رنگ هاي به کار رفته جاي تحليل و نقد دارد . اگر دقت کرده باشيد در خانه و محل کار نيما افشار تصوير گورخر !!! روي ديوار نصب شده و قابهايي با تصاوير نامفهوم و رنگارنگ نيز وجود دارد . روي ميز هم دکورهاي عجيب و غريب وجود دارد . اگر بهانه بياورند که فيلم طنز است و تصوير گور خر در چيدمان خانه نيما به اين دليل وجود دارد چندان عقلاني به نظر نمي رسد . چرا که در قسمت هاي جدي خانه تصوير اسطوره نيما يعني فرويد نصب شده . همچنين در خانه پدر نيما (فريد) نيز تابلوهايي با تصاوير مينياتور و سنتي و همچنين تصاوير شکار رفتن فريد و سر حيواناتي که شکار کرده نصب شده پس اين فيلم طنز نمي خواهد هجو باشد . پس بنابراين دکور خانه نيما وفريد فضايي کاملا سکولار را در کنار رفتار ها به بيننده نشان مي دهد.

حالا بگذريم از تبليغ آيروبيک و مسخره کردن رابطه ايران با ونزوئلا و رئيس دفتر رئيس جمهور و افتتاح طرح هاي عمراني و ... در اين فيلم روانشناسي و طنز و مستهجن !

هر روز که از اين برنامه ميگذره به نيت سازندگان آن بيشتر شک ميکنم . بخش اصلي قسمت پريشب سريال (سه شنبه)بر اصرار و علاقه ي فريد و ناصر براي شرکت در جلسه دختران جوان در کافي شاپ بود . ديشب هم بارها و بارها به خانم دکتر جوان و عشق افراد خانواده از ناصر گرفته تا فريد به اون دختر اشاره شد.

طنزي که به لجن کشيده بشه همين ميشه. هيجان افراد خانواده وقتي خانم دکتر جوان و ادا و اطواري وارد ميشه: دوست نيما(هومن ملکي) از رفتن پشيمون ميشه . نيما که قبل از اين سعي مي کرد زنش رو نگه داره حالا ميگه پس چرا نميري برو ديگه! .
 
زنش هم ميگه من مي مونم تو نميتوني پذيرايي کني . فريد با صداي خانم دکتر و نازنين با يک آهنگ ملايم آرام ارام بيدار ميشه و وقتي دو تا خانم جوان رو بالاي سرش ميبينه ميگه من الان توي بهشتم ؟!!! . هومن که از رفتن پشيمون شده سريع مياد به خانم دکتر کمک کنه . ناصر هم مثلا به اين خانم علاقه مند شده و از باباش (فريد) مي خواد توي اين وضع براش خواستگاري کنه . فريد وقتي احتمال ميده زنش مرده داد و هوار راه مي اندازه و از خانم دکتر مي خواد پيشش بمونه و ازش مراقبت کنه . وقتي زن فريد از راه مي رسه صداي خنده ي فريد که با خانم دکتر توي اتاق هستند به گوش مي رسه و زن فريد رو عصباني مي کنه ...

اگر اين سريال يک روز را بدون دختربازي نگذرونه روزش شب نميشه. عجب نويسندگاني، عجب کاگرداني، عجب فيلمي ... ببخشيد لاابالي يعني چي ؟

حال آدم به هم مي خوره. براي صداوسيما متاسفم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • مهدي ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    3 1
    برادر من عزيز من دوست خوب من چند سال سابقه بازيگري ، كارگرداني و يا تحصل و تدريس رد رشته هاي مرتبط با روزنامه نگاري داري كه اين طور بي محابا نقد مي كني . عزيز دل من برادر من اگر برخي از حرف ها و كردارها در اين سريال تلويزيوني مناسب جامعه ما نباشد كه نيست نبايد اين گونه بي محابا و يك طرفه ان هم با استفاده از كلمات زشتي كه قلم شرم دارد ان ها را بنويسد نقد نوشت . دوست خوب من شما از كجا اين قدر مطمئن هستي كه با صراحت مي گويي اين سريال اين چنين اهدافي را دنبال مي كند شايد اين برداشت شماست شما از كجا مطمئن هستيد ؟ اگر كار انها اشتباست شما نبايد با اشتباه پاسخ دهيد نقد كنيد اما نقد منصفانه نقد منطقي و روي حسا ب و كتاب. يا علي
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    6 5
    آدم ها با فكر كوچك همه چيز را يا بازي مي بينند يا توطئه
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    6 2
    برو بابا.شما همه چیز رو با دیده توهم آمیز نگاه می کنید.مثلا اگر رنگ وسایل خانه جور دیگه بود،می نوشتید فلان یا مثلا اگر به جای گورخر عکس یه پلنگ می نوشتید،این بیانگر خوی وحشیانه است یا اگر دکتر نیما توی اون عکس دستش جور دیگه ای بود،می نوشتید حاکی از افکار فمینیستی هست. حال آدم به هم می خوره.برای شما متاسفم
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    3 5
    تازه برنامه هایی که برای بچه ها پخش میشه را اگر بررسی کنید فاجعه است که تازگیها حتما یک مجری مرد را با یک مجری زن با هم میاورند که با هم دائما در حال شوخی و خوش وبش کردن هستن و تا اهنگ بخش میکنند ان دو هم پاکوبی دارند و حرکات موزون و در همه برنامه هاشون می خواهند القا کنند که حجاب اینطوری که ما میگیم یعنی اصلا نمیشه شال یا روسری را گره زد وباید ازاد ولش کنی!
  • چوپان ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    14 2
    سلام انتقاد این بنده خدا مسخره بود. فکر کن به جای عکس فروی روی دیوار عکس یه شخصیت مذهبی باشه یا یه تابلوی بسم الله، اون وقت همه دادشون در میاد که توی یه برنامه طنز با این شخصیت هایی که داغونن میخوان وجهه دین رو خراب کنن. یا اگه رفتار این افراد دینی باشه و برنامه طنز!!!!! دیگه بدتر . این دیگه میشه مستقیما تمسخر دین. جناب نویسنده لطف کنن بگن چرا هیچ شخصیتی توی سریالها و فیلم های کمدی و طنز اسمش یک اسم دینی نیست؟؟؟؟؟؟ مگه علت این قضیه رو نگفتن اینه که نمیخوان به اسم ائمه توهین بشه؟ پس انتظار نداشته باش یه سریال طنز اجتماعی سیاسی ساخته بشه با مضامین دینی. شده قضیه همون یارو که با خرش و نوش داشت از یه روستا رد می شد و یکی گیر میداد چرا بچه سواره و پیره پیاده بعد گیر دادن چرا پیره سواره و پچه پیاده و بعدشم گیر دادن بیچاره خره !!!!! اخر سر خره افتاد تو آب. امیدوارم این بلا(نفله شدن) سر برنامه سازی ما در نیاد(البته خیلی دارن تلاش می کنن این بلا رو سرش بیارن، همه منتقد شدن و زیر اب می زنن)
  • علی ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    7 1
    لطفا هر کی هر چی می فرسته در سایت قرار ندید! بعد از مدت ها یک طنز شبانه موفق داره پخش میشه نذارید انگیزه از بین بره...
  • سید سعدی علوی ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 6
    سلام. خسته نباشید!!!!!!!تازه سوژه های مبتذل این شبه طنز رو متوجه شدید.
  • محمد ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 7
    *حال آدم به هم مي خوره. براي صداوسيما متاسفم * موافقم اساسی
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    1 5
    ولی متاسفانه این برنامه در حال پخشه و علتشم مبارزه با ماهواره ذکر میشه مردم ما هم که بدشون نمیاد یه اب پیدا کنن تا شنا...........
  • رضا ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    9 2
    خیلی مریض تشریف دارین!
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    8 1
    نويسنده اين متن واقعا بايد خودش را به روانشناس معرفي كند زيرا به نظر ميرسد ايشان داراي چندين مشكل رواني از جمله عقده حقارتجنسي،ساديسم جنسي،بدبيني مفرط و... است
  • محسن ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 4
    تاره كجاش رو ديديد! اينهمه مقاله نوشتند و گفتند و ... كه فيلم سينمايي پوپك و مش ماشاله مخرب فرهنگ بود نسخه سرياليش هم چند شبي اي در رسانه ملي در حال پخش است و كس جيكش در نمي ياد.
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    1 5
    موافقم ،مزخرفه
  • جعفرزاده ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 4
    نقد درستي است اما هيچ ربطي به زنا ندارد. اتفاقا در بسياري از خانواده هاي غربي سكولار و به تبع آنها در كشور ما روابط نامحرم هادر فاميل كاملا آزاد اما زنا خط قرمز عرفي آنهاست.
  • ایلیا ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 5
    با سلام . این مطالب ساده ای که در متن اشاره شد توسط هر انسان ساده ای قابل فهم و درکه . ولی واقعا مقصر واقعی کیه ؟ پس از گذشت 30 سال از انقلاب ، فرهنگی ترین تریبون فرهنگی کشور اینچنین سوتی میده. وقتی که تیم امید حذف میشه و یا یک هواپیما سقوط میکنه ، همه انتظار استعفاء و عزل مسئول خطاکار رو داریم ولی برا چنین مسائلی کسی از رئیس نسبتا محترم شبکه 3 جوابی نمی خواد.
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    6 1
    خدا شفایتان دهد
  • محمد ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 5
    من هم متوجه موضوع فروید شدم سبک رفتار خانم منشی هم در چند داستان اول نوعی عقب افتادگی را برای زن با افت و با حیا نمایش می دهد
  • زهرا ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    5 1
    آقای نویسنده این همه آسمون و ریسمون رو به هم دوختی که دست آخر چیو ثابت کنی؟ مردم دلشون به همین برنامه خوشه و حداقل در این 45 دقیقه دست از سر ماهواره هاشون بر می دارن حالت خوشه؟
  • تاحالا که تایید نکردی نظرهای من را این را تایید کن ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    7 0
    چرا چرت می گید؟ هر طنزی محصول اجتماع است و رفتار اجتماعی انسان ها در هر عصری موجب به وجود آمدن طنز سیاسی - اجتماعی و فرهنگی در آن روزگار میشه. در عصر عبیدزاکانی و حافظ انقدر جامعه و به ویژه خانقاه ها فاسد بودند که در طنزهای منثور عبید آن جکها را که به عقیده ی بعضی مستهجن هستن می بینیم در شعر حافظ هم چنین چیزی وجود دارد اما دریافت طنز حافظ دقت و هوشیاری می خواهد مثلا: ز کوی میکده دوشش به دوش می بردند امام شهر که سجاده می کشید به دوش این بیت ابتدا باعث خنده میشه اما در کنه و باطنش واقعیت تلخ اجتماعی که فساد حضرات در قرن هشت است رو بیان می کنه این چیزی هم که الان توی این فیلم ها و مجموعه های طنز وجود دارد چیزی جز نمود واقعیت های زندگی ایرانی نیست...
  • علی ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    5 0
    واقعا تحلیل مزخرفی بود. عقب ماندگی نویسنده ی این تحلیل آنجا روشن می شود که از اسم فروید فقط آن چیزی را می داند که در کتاب هاب دینی دوران دبیرستان یاد گرفته! جهت اطلاع نویسنده ی ساده لوح (که فکر کرده با یه استایل لایف گفتن روشنفکر شده!) باید عرض کنم فروید غول روانشناسی است و نظریه های زیادی در باب روانشناسی داده است که ظاهرا شما فقط یکی از آنها را (که منحرف کننده بوده است) از دوران دبیرستان یاد گرفتی! توصیه می کنم بیشتر مطالعه داشته باش تا چنین تحلیل های مزخرفی را تحویل مردم ندهی.
  • علی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    6 0
    واقعا تحلیل مزخرفی بود. ... نویسنده ی این تحلیل آنجا روشن می شود که از اسم فروید فقط آن چیزی را می داند که در کتاب هاب دینی دوران دبیرستان یاد گرفته! جهت اطلاع نویسنده ی ساده لوح (که فکر کرده با یه استایل لایف گفتن روشنفکر شده!) باید عرض کنم فروید غول روانشناسی است و نظریه های زیادی در باب روانشناسی داده است که ظاهرا شما فقط یکی از آنها را (که منحرف کننده بوده است) از دوران دبیرستان یاد گرفتی! توصیه می کنم بیشتر مطالعه داشته باش تا چنین تحلیل های مزخرفی را تحویل مردم ندهی.
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    8 1
    به نظر من نویسنده فکر می کنه همه ی مردم مثل خودش مریض هستند و افکار مبتذل خودش را به سازنده ی فیلم نسبت داده واقعا تحلیل کودکانه ای بود راستی نویسنده چند سالشه؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 1
    شما بعید می دونم اصلا فروید را بشناسی! حالا متوجه چه موضوعی شده بودی؟!
  • رضا ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    4 1
    واقعا خجالت آوره! طرز تفکر نویسنده نشون میده که خودش به شدت منحرف است. کافر همه را به کیش خود پندارد.
  • ژوزف ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    3 1
    نویسنده این مطلب واقعا منحرف هیچ کس اینطوری فکر نمی کنه معلومه که خودش مشکل اخلاقی داره یا خیلی ابله
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    3 0
    بنظرم نویسنده این مطلب خودش را سریعتر به ساختمان پزشکان برساند و خودش را سریع ب یک پزشک نشان دهد علی الخصوص روانپزشک یا روان کاو این آقا متاسفانه مریض است و جالب این که مریضی مزمنش حاد است
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    مردم شما ؟؟!!!! ببخشید شما ؟!!!!!!!
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    قابل توجه بعضی ها !!
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    آقای امین هاشمی خف میدونی چیه ؟!
  • محسن ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    قابل توجه کسانی که از فروید حمایت میکنند فروید افکارش صد ساله که منسوخ شده اصلا انسان رو حیوان میدونه
  • اسی ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    موافقم .تازه چرا قسمت بعدش رو نمی گی اونجایی که فرید آقای تاجیک رو می بره تو اتاق تا مثلا پول بهش بده ولی تشک رو میاره بعدش تاجیک می ترسه میگه میخوای چیکار کنی و... بدانید این یعنی ابتذال..
  • محمدجواد ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    متاسفم که یک مطلب از یک وبلاگ را در یک سایت معتبر منتشر کردید با این کار ارزش کار این سایت را پایین آوردید این آقا با همه عالم مشکل داره، طبیعتا ایراد از خودشه خواهشا این کار را باب نکنید
  • مشرق ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    هر توضيحي بدم مغز خشك شما نميفهمه مشرق در نقد فيلم هاي طنز يد طولايي داره با اين طنز ياد يك قسمتي افتادم نيما كليپ نقدطنز فاخر ساخت ساخت بعد كل كليپ رو حذف كرد خانوادگي ساخت و يارو پرسيد اين آقا لهجه داره كيه نيما گفت پدرمه گفتم از كل فيلم حذف بشه بعدش نيما گفت مادرم هم اراكي يارو گفت اونم حذف كنيد ... بنظرم نقدهاي ظريفي داره خوب هر آدمي بالاخره مال يك شهري هست ديگه بگذيرم مشرق بكدوم فيلم طنز توي اين دوره نمره قبولي ميدي قهوه تلخ (كه گفتي پرده دري) پزشكان (گفتي دختر بازي ) چي بسازن تو خوشت بياد
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    به نظرم سريال جالب و متناسب با نيازها و تفكرات و مشكلات امروزي است .بهتر است نيمه پر ليوان را ببينيد. اين تعصبات افراطي ديگر در زندگي مردم جايگاهي نداره و اين را بدانيد كه ايراني جماعت فردي باهوش است و خوب را از بد تشخيص ميدهد و نياز به وكيل و وصي ندارد. شما با اين نقدي كه كردي حتي به شعور مردم اين سرزمين با فرهنگ توهين ميكني؟خوب برادر من شما نگاه نكن، برو چيز ديگه نگاه كن. به هر حال فكر كنم خود خودتان مشكل اخلاقي يا جنسي داريد و همه را با ميزان خودتون مي سنجيد
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    این جوری که شما تحلیل می کنی از صحبتها و ژست های رئیس جمهور هم رمی تونی صحنه های ...در بیاری ...!!! واقعا که خیلی تبحر داری .....
  • lمحمد علي ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    سريال جذاب ساختمان پزشکان قطعا در حال درنورديدن مرزهاي اخلاق و فرهنگ جامعه ايرانيست.
  • مهدي ... ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اين نويسنده بنده خدا بايد بره خودشو به يه روانشناس نشون بده فكر كنم با مشكلات شديد ...رو برو هستش .
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    بعد از کارهای آقای مدیری ، میشه گفت این تنها سریالی هستش که ارزش دیدن رو داره . منم برای نویسنده این مطلب و صد البته سایت مشرق متاسفم که از حسادت همچین مطالبی را منتشر می کنند . تا کور شود هر آنکس که نتوان دید !
  • وحيد بسيجي ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اقاي صحت سروش يه مقدار مشكوك اگر سريال قبلي اين ادم(چهار خونه) رو هم نگاه ميكرديد ميديد كه اين ادم ازشماره 666 يك شعر ميسازه و هي تكرار ميكنه كه اين عدد مهمترين عدد شيطان پرستان است ويا وقتي بازيگر نقش شنبه به خانه منصور ميايد مادر خانواده همه چي خونه روبه شخصي كه چند ساعت بيشتر به خانه اومده ميگه ولي با شوهر خودش هيچ وقت درد و دل نميكنه!!!
  • ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    مشخص است که خودت هم خیلی به این سریال علاقه داری و می دونی که نسبت به بقیه سریالها یک سر و گردن بالاتراست
  • محسن ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    مگر فارسي وان چه کرد که مردم ديگر بهش اقبال نکردند ؟ مردم اقبال نکردند؟ و یا......................
  • مهمان ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    خدا وکیلی شمافکر کردید اینجا افغانستانه شما هم حتما جز گروه طالبان ,نویسنده ی عزیز یا شما خودت منحرف هستی یا روانپریشی داری خانواده مازمان پخش این سریال نه فارسی وان می بینند نه من و تو
  • طرفدار مشرق ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    نباید یه قیمت بررسی کردن مسائل مطرح در جامعه هر مطلبی را از سایتهای غیر علمی و احساسی را در سایت معتبر خود چاپ کنید
  • سید مصطفی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    منم این سریال رو خیلی دوست دارم، و تحسینش می کنم، ولی این دلیل نمیشه که ایراداتشو بررسی نکنیم!!
  • مجتبی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    از افراد بی هویتی مثل قاسم خانی بیتشر از این انتظار نمی ره
  • دانشجو ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    دوست عزیز آن چیزی که شما در دوران دبیرستان یاد گرفته ای فقط یکی از نظریات فروید می باشد. من به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی به شما می گویم که فروید نظریات مهم دیگری هم داشته است که سالهاست در علم روانشناسی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • 092 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    در مورد عکس فروید موافقم نباید تو فیلم نشون داده بشه ولی بقیه مطالبت بهونس
  • najva ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    بانوشته کاملا موافقم معلوم نیست این بخش های نظارتی کجاهستن برای چی اجازه ی پخش همچین سریالی دادن سریالی که حداقل ارزشهای اخلاقی رو مثل احترام به همدیگرو هم رعایت نمیکنه
  • a.z ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اونایی که چشم انقاد به این فیلم رو بستند حتما غیرتشون نزول کرده چون علاوه بر اینکه هیچ حساسیتی به برخورد برادر توی یک خونه با زن برادر ندارند حتی این رو به عنوان باز شدن مرزهای جدید فرهنگی و اخلاقی تو جامعه ایرانی تلقی میکنند.حاشا به غیرتتان!!!
  • رضا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    جواب منتقدان عزیز: اولا قرار نیست واقعیتو نشون نداد همین به اصطلاح غرتی ها جنگ بشه سینه سپر میکنند واسه ایران . دومن چرا جنبه بدو می بینید سن من قد نمیده اما قدیم مردم میرفتن سفر زنو بچه هاشونو به مردا همسایه میسپردن که هواسشون باشه بابا تا کی قسمت خالیه لیوانو می بینید .
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اقا شما چی خیال کردین خیلی از بالا شهریهای تازه به دوران رسیده اصلا محارم حالیشون نیست براحتی باهم دست میدن روبوسی میکنن.بلطف ضرغامی همین گندکاریشونم دارن تومردم نهادینه می کنن.یعنی ما یک کارگردان نداریم که هم شئونات روحفظ کنه هم طنز باشه.هم مردم رو مشغول کنه
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اتفاقا توی همین مورد اشتباه می کنی!
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    مردم اقبال نکردند ؟! من کلا ماهواره ندارم اما اینقدر تلویزیون ایران مزخرف نشون میده که مدت ها بود اونو روشن نمی کردیم . اخیرا فقط همین سریال رو نگاه می کنیم . ولی اینو میدونم که دلیل اقبال شبکه هایی مثل فارسی وان ، کیفیت کارشون نیست ، بلکه بی کیفیتی تلویزیون ملی ماست !
  • محمد ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    برید بابا شما هم...! بعضی از نقد هاتون قبول ولی بعضی هاش ایراد نه نقد . یادم هست که سر سریال "خاک سرخ "چه بلایی سر حاتمی کیا آوردید به خاطر لباس عروسش در سریال ...
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    بله نياز به نقد دارد . اما هر طنزي منتقد نيست . اين فيلم بيشتر شبيه كسي است كه مسئله حساسي را به صورت جوك تعريف مي كنه تا بقيه بخندند . وقتي فريد تاجيك رو ميبره توي خونش در رو قفل مي كنه و تشك مياره ميگه بيا اينجا و تاجيك هي مي ترسه و ميگه نه ... اين داره نقد مي كنه ؟
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    شما ذهن پریشانی داری عزیز
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    فکرت منحرفه شاید منظورش این بوده مگه میخوای کاراته و تکواندو را بندازی؟
  • کوروش ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    متحجرین خشک مغز. متاسفم براتون.
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    سلام میشه یه کم مثبت تر دید به هر حال مردم نیاز به خندیدن هم دارند اما بعضی مشکلات هم در این سریال وهم در مابقی سریالها هست بایددنبال ریشه این مشکلات بود امید وارم اونطور که شما فکر میکنید نباشه
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    شما چی؟
  • محمود ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    اگه برن سراغ ماهواره، حداقل تکلیفشون معلومه که ماهواره ست!
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ولی شما مستقیم برو امین آباد که کار از روان شناس گذشته!
  • محمود ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    راست میگی. وضع برنامه کودک که از بد بختی نبود محتوا و برخوردهای سکولار مجری ها خیلی خرابه! خدا به داد نسل بعد برسه!
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    آفرین بزرگ فکر اگه چیزی نگی لال از دنیا نمیری
  • محمود ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    واقعا این سیمای مثلا اسلامی ما داره با این اندیشه های سکولار و قباحت زدا به کجا میره؟! واقعا سنگ و بستن و سگ رو ول کردن! کارهای فاخر مثل مختار نامه و ... تو این رسانه با هزار جور گیر و پیچ و اعمال سلیقه روبرو میشن ولی کارهای مبتذل و سخیف هیچ نظارتی ندارن!
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    واقعا دستت درد نکنه مهندس بسیجی! حداقل مرد باش و اسم بسیجی رو خراب نکن!
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    اگه میدونست که این اراجیف و حرفای صد من یه غاز رو نمینوشت.. آدمی که تعادل روانی و دید سالم داشته باشه که این چرندیات رو نمینویسه
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    امام حسین در آخرین لحظات به شامیان خون خوار می فرماید: اگر دین ندارید، لااقل آزادمرد باشد. قابل توجه بعضی برنامه سازهای محترم
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    فکر نمیکنم بیشتر از 20 25 سال داشته باشه. هنوز پخته نشده و دید غریزی داره به همه چی. چشم ها را باید شست. چشم هات رو بشور برادر من. خوب هم بشور که اینطوری به اطرافت نگاه نکنی.
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    با افت نه....با عفت ماشالله داری !
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    کار از مریضی رد شده... توهین به مریض ها میشه اگه بگیم مریض
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    حالت بهم میخوره نگاه نکن. بزن شبکه آموزش، آموزش عربی سال دوم راهنمایی یا آموزش نقاشی با آب رنگ روی دیوار همسایه نگاه کن.
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    آخه تو کدوم برنامه مجری ما با شال یا روسری بوده که میگی؟ حجاب تمام مجری ها خانوم ما مقنعه هست با پوشش کامل...حرکات موزون و پاکوبی هم اگه دیدی احتمالا کانال رو اشتباهی زدی داداش. زدی رو کانالای اونطرفی.
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    کاملا مشخصه که برداشت های شخصی و کودکانه و ناپخته خودش رو به اسم نقد منتشر کرده.برداشت هایی که هیچ بار فنی نداره. تا میبینه آقای داستان به خانم داستان سلام میکنه، تو ذهنش سناریوی زنا تجسم میکنه. این ذهن، ذهن سالمی نیست.یه ذهن منحرف، اون هم از نوع انحراف جنسی هست. واقعا نیاز به درمان دارن. از مدیران سایت و سردبیر سایت جای سوال داره که چطور هر کسی و هر آدم بی نام و نشان و بی اعتباری هر جایی هرچیزی مینویسه، رو خروجی سایت قرار میدین؟؟؟ احتمالا دوستی آشنایی چیزی بوده که ندیده و نخونده برداشتین این چرندیات شرم آور رو منتشر میکنید. بیشتر حساسیت به خرج بدین و بررسی کنید مطالب رو.
  • حمید ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    سریال طنز جدیدی نیست فقط تکراره با شوخیهای پیش پا افتاده
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    خدا رحمت کند استادی داشتیم می گفت بعضیها چشمشان به سوراخ اگزوز ماشین هم می افته غسل براشون واجب میشه
  • امیر ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    قبول دارم بعضی جاهاش یه موردهایی داره ولی نویسنده ی محترم یه مقدار زیاد سخت گرفتن دیگه اینجوریام نیست....
  • nazanin ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    جانا سخن از دل ما ی گویی.من ت این سریال شروع میشه کانال رو عوض می کنم.برای سیما متا سفم
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    زشته به خدا زشته ذهن نامتعادل خودتونو به رخ نکشید . زنا دیگه چیه ؟ باور کنید هرکی دینداره و دغدغه دینی داره مثل این آقای نویسنده جاهل نیست من از خوانندگان عذر میخام
  • حمیدشعبانی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد آقا یا خانم ذهن خراب.شما برو اول خودتو درمان کن بعد منتقد شو...........وای به حالمون که امثال تو صاحب نظر شدن
  • علیرضا ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    باید در نظر داشت که آقا یا خانم نویسنده در حد ظرفیتش این مطلبو نوشته .
  • علي ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    يه آدم نابيناهم ريشه هاي ابتذال و تواين مجموعه براحتي ميبينه!! شما هنو نديديد..قربان ؟ از امشب با تامل بيشتر ملاحظه بفرمائيد
  • علیرضا ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    باید در نظر داشت که آقا یا خانم نویسنده در حد ظرفیتش این مطلبو نوشته .
  • سجاد ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    بی ظرفیت کسیه که ظرفیتشو در حد این دنیا و خواسته های دنیایی خودش می دونه . متاسفانه مشرق هم شد جای مرفهین بی دردی که اینترنتو قرق کردن کاش مردم مذهبی و کم درآمد جامعه هم می تونستن بیان اینجا نظر بدن ولی یه خدایی هم هست ویه دنیای دیگه ای هم هست مواظب کامنتایی باشید که اون دنیا باید برای اینها جواب بدبن نه با اسم مستعار با اسم واقعی ودر برابر خدا هر کی که یه سر سوزن معنی ابتذال از دید پیامبرو بدونه نظرات این برادرمونو تایید میکنه و برای بقیه متاسفم.
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    تو برو خدتو درست کن که ذهنت انقدر منحرفه.
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    برادر اینها خود شمر هستند!...
  • رضا ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    از تو بزرگترا این سریال رو گذاشتن ببینیم یعنی این سریال اشکالی نداره
  • رضا ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    از تو بزرگترا این سریال رو گذاشتن ببینیم یعنی این سریال اشکالی نداره
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    برو بابا
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    شما مشکل از خودته!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    شما همون کانال رو عوض کن نمی خواد برا کسی متاسف باشی!
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    جناب مهندس ضرغامی جسارتا می خواستم خدمت شریفتان عرض کنم ....با این فرهنگ سازی تان مستدام باشید
  • شایان ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    نویسنده ی محترم کیه؟ این اگه محترم بود نمیومد یه همچین چیزی بنویسه که.
  • شایان ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    من شدیداً با مهدی موافقم. متاسفانه از این جور موارد زیاد شده. چند وقت پیش با یک مقاله ی عجیب غریب درباره ی آثار شیطان پرستی و صهیونیسم در فیلم کریستوفر نولان (اینسپشن) روبرو شدم. مونده بودم که این مفاهیم رو نویسنده از کجا آورده و نوشته و به فیلم نسبت داده؟ همه میدونن که فیلم های نولان کاملاً شخصی و هنریه و هیچ موقع نگاهی تبلیغاتی به یک پدیده ندارده. این جا هم همین اتفاق افتاده. نویسنده برداشت شخصیش رو داره به ما تحمیل می کنه.
  • شایان ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    نقد چیه؟ اینم شد نقد؟ من نه برای این آقای به ظاهر محترم نویسنده بلکه برای خودم متاسفم که نشستم و این مطلب رو خوندم.
  • ناهید ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    چی میگه این؟؟؟ اگه یه نفر تونسته چیزایی رو که این آقای جونِ خودش منتقد بهش میگه " فاجعه " رو به تصویر بکشه از شجاعت و مهارتشه ... واسه اینه که همه این فاجعه ها تُو امثال جامعه ما وجود داره... اگه ناصر بدونِ در زدن میاد تُو واسه اینه که حریم شخصی تُو خانواده ایرانی تعریف نشده!! اگه خانم شیرزاد روی حفظ چارچوبش در مقابل مرد توی محل کار تاکید داره واسه اینه که هیچ امنیت شخصیتی برای زن در محیط کاری وجود نداره... تمامی چیزی که این سریال نشون میده حقایق محض و تلخیه که توی ایران رخ میده ... آقای منتقد چشماتو باز کن، می بینی
  • سلام ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ببخشید، شما ایران تشریف دارید و این حقایق رو دیدید؟!!؟ یا اینکه براتون تحریف(تعریف!!) کردن؟؟؟
  • سلام ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    شما قدم رنجه بفرمایید، پاتون رو روی خاک پاک وطن بذارید... وقت اظهارنظر هم میرسه ان شاءالله!!!
  • خواننده ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    یک مثل هست که میگه : کافر همه را به کیش خود پندارد . نوشته ی فوق نشان از ذهن بیمار و پر از توهم نویسنده اش دارد . سایت مشرق بهتر است هر متنی را در سایت خود قرار ندهد
  • alireza ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    dooste azizi ke in naghdo neveshtin man tosiye mikonam ye ab be saro sooratet bezan badesham ye ghahve bezan bad ye nakh sigar.chete azizam?ba man harf bezan.moshkelet chiye?
  • حسین ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ااااای خداااااا حالا اینجور شد میرم فارسی1 میبینم/متاسفم نباید این نوشته های اقا رو میزاشتین اصلا این ادم رو بد بین می کنه
  • ایلیا ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    تمام این ایرادات بنی اسرائیلی بخاطر اینه که به دکترشون تیکه انداختن وگرنه اینا از نقد هیچی بلد نیستن جز همین مسائل خالزنکی
  • casper ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    kafar hame ra be kish khod mibinad
  • امین ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    البته که طنز فاخر به عقیده توی دیوانه و .... همون اخراجی هاست برو با همون اخراجی ها خودت رو ارضا کن دیوانه متوهم
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    ببینید این ... کیه که داره از صدا و سیمای مریض تر از خودش ایراد میگیره
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    یعنی من تو عمرم از تو منحرف تر ندیدم! مغزت تو مسائل جنسی فقط کار میکنه!
  • یک ایرانی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    دوست عزیز من فکر میکنم اگر مسائل و مشکلاتی توی جامعه هست، که هست، باید بهشون پرداخت نه اینکه صورت مسئله رو پاک کرد، شما در نقدتون از کلمه زنا استفاده کردین و این مجموعه رو به شکل یک طرفه نقد کردین و اونو مبتذل نامیدین، حتی از بابت این مجموعه برای صدا و سیما اظهار تاسف کردین، حتماً این حق شما و هر آدمیه که بتونه از همه چیز و همه کس نقد کنه، تاکید میکنم، همه چیز و همه کس. که خوب حتماً تو جامعه ما اینطوریه، اما حرف اصلیم اینه که نقد کردن هم شیوه داره، شما بدون اینکه نظرات تا حدودی توهین آمیزتو به دیگران تحمیل کنی هم میتونی نقد کنی، نقدت هم نافذ باشه، در جواب یه دوستی هم که فرمودند افراد کم درآمد و مذهبی اگر بیان به اینترنت، دیگه از این کامنت های مخالف تو اینترنت دیده نمیشه و اونها اینترنت رو قرق کردن باید عرض کنم، دوست عزیز، من هم مذهبیم و هم کم درآمد، بهتر نیست این تفکر مالیخولیایی و مریض رو کنار بزاریم و فکر نکنیم هر کسی که نظری مخالف ما داره، هم میتونه از خود ما باشه و میتونه الزاماً به قول ذهنیت شما یه بچه قرتی و سوسول نباشه، لابد منم که الان خود استکبار جهانیم که دارم این مطلبو مینویسم.... یکم با اطرافمون منطقی تر برخورد کنیم با سپاس
  • مهدی ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    چرا این همه کامنت پشت سر هم گذاشتی؟ همه رو تو یه کامنت مینوشتی ضمنا شما حق نداری به کسی توهین کنی
  • مهدی ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    حریم شخصی تُو خانواده ایرانی تعریف نشده!! ناهید خانم شما لطفا از اون ور دنیا در باره وضعیت خانواده های ایرانی نظر ندید
  • ufhs ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    اگر بخواهیم بر مبنای باورهای مذهبی حرف بزنیم نمی توامنیم انکار کنیم که مرز رابطه نامحرم که در شرع تعریف شده در این مجموعه رعایت نمی شه و خلافش هم تبلیغ و ترویج می شه . ضمنا از کلیشه مردان عاجز و ذلیل در مقابل زنان دلیر و حاکم هم به طور جدی استفاده شده است . متاسفانه نویسندگان طنز چون مایه لازم را ندارند سراغ ابتدایی ترین و دم دستی ترین مسائل که همان مسائل جنسی است می روند و با بهره برداری از سکس کلامی و رفتاری که قاعدتا در شرع کاملا نفی شده سعی در جذب مخاطب دارند . اینکه بعضی از نظر دهندگان محترم بحث بی ظرفیتی نقد کننده را و یا تحریک شدن از سوراخ اگزوز را مطرح می کنند هم ناظر به یک نظریه غربی است که اگر مرزهای کنونی برداشته شود و روابط آزاد باشد آستانه تحمل بالا می رود و تحریک پذیری کم نمی شود ولی اینها نمی گویند که اگر این علاج بود چرا غرب به این روز افتاده و آمار فساد جنسی اینقدر بالاست . به هر حال خوبست در بحثهایی که مبنایی است اول به مبنای فکری طرف مقابل بیاندیشیم و بدون تخریب حرف بزنیم .
  • مهدی ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    آقای ناشناس! خیلی عجیبه که شما چطور در ینگه دنیا از این جور آدم ها ندیدید!
  • مهدی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    مریض کسیه که اینقدر راحت توهین می کنه! شما هم می توانید دلتان را به شبکه های مورد علاقه تان خوش کنید! از آ« سر دنیا چه کار صداوسیمای ما دارید؟!
  • مهدی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    دیوانه هم کسی است که اینقدر راحت فحش میده!
  • مهدی ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    پس باید بیاییم مسلمانی!!! را در محضر شما تلمذ کنیم تا از کفر به در آییم.
  • مهدی ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    ما خودمونم به دکترمون تیکه میندازیم. شما خیلی جوش نزن!
  • مهدی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    آدم رو بدبین نمی کنه. دید آدم رو باز می کنه
  • مهدی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    اونوقت شما که نوشتنتان هم استحاله فینگلیشی شده می خواهید دوستمان را درمان کنید؟!
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    هر ننه قمری شده منتقد و تحلیلگر فیلم
  • bi taraf ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    tamame kasaee ke nazar dadan faghat be ham tike andakhtand hichkas moshkele naghdo nagoft
  • sar shenas ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    mardi irade naghdo bego nainke jav bedi.
  • sar shenas ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    yeki dige az iradhaye film tarvije doroogh ast. dr.nima harja gir mikone baraye khalasi doroogh migooyad.
  • اهورایی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    خاک توو سرتون کنن
  • shabnam ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    دوست عزیز که از روی غرض ورزی و با تعصب و با فکری بسته و محدود این نقد را نوشته این: لطفا" کمی به اطرافتون با دقت بیشتری نگاه کنید!چرا واقعیتهای جامعه رو نادیده میگیرید؟ تمام فکر مردم پر شده از افکار منحرف جنسی و مملو از مشکلات متعددی که بین زوجین پیش میاذ به دلیل اینکه رنگ وفاداری در خانواده ها کمرنگ شده...بوی خیانت در خانواده ها به وفور یافت میشه...درصد بالایی از مردان نسبت به خانمها بدنظر شده اند و سستی پایه های زندگی به وفور به چشم میخورد...دادگاهها پر شده از طلاق به دلایل مختلف خیانت...جوانهایی هم که شرایط مناسب ازذواج رو ندارن برای ارضای نیازهایشان خودشون رو آلوذه میکنند و به جنس مخالفشون نطر پیدا میکنند بی آنکه به وضعیت تأهل یا عدم تأهل اون شخص توجهی داشته باشند... این سریال یکی از بهترین سریالهای طنز تلویزیونیست که نویسنده ی آن به طرزی ظریف و هوشمندانه به معضلات واقعی جامعه پرداخته و مورد نقد و بررسی قرار داده و دلالیل اصلی معضلات را ریشه یابی کرده... مثلا" اگر دکتر نیما دروغ میگه ریشه اش در کودکی و رفتار تبعیضانه ی والدینش است...اینها همه تلنگری به ماست تا در رفتارهایمان تأمل کنیم تا از عواقب و پیامدهایی اینچنینی برای نسلهای بعدیمون از همین الان جلوگیری کنیم...بهتر است شما کمی آزاد اندیش باشید تا بهتر مسائلو درک کنید!!!
  • آتنا ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    انقدر هم که ترسو هستین که نظرات رو نمی زارین .
  • ماندانا ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    سروش صحت نه صحت سروش !
  • ماندانا ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    تا کی قراره دید بسته بعضی آدم ها اینطور زندگی مارو با زندان یکی کنه ؟؟؟؟ بعد از مدت ها به سراغ تلویزیون رفتم ! و بعد از مدت ها ساعت 9 شب با برنامه تلویزیونی داخلی خندیدم !!! و آفرین گفتم به بازیگران و نویسنده این برنامه ! چقدر فرق است میان امثال من و کسانی مثل این نویسنده !! بسیاری از مواردی که در این سریال اشاره میشه درد جامعه است ! چرا صورت مسئله رو میخواید پاک میکنید ؟؟؟ چرا از صحبت کردن در موردش یا نمایش آن حداقل به صورت طنز هم میترسید ؟؟؟ نکنه فکر میکنید اگر این چیزها در تلویزیون نشون داده نشه در واقعیت هم عملی نمیشه ؟؟؟؟ یه خدا کافییست فقط یه کم پاتون رو از خونه یا مسجد بیرون بگذارید و در خیابان و ادارات و اماکن عمومی و دادگاه های خانوادگی ببینید که چه اتفاقاتی که روزانه در این مملکت نمی افته ! و شما نگران پخش سریال طنزی هستید که مسائل را بصورت طنز و خیلی محترمانه و بدون اشاره به شخص خاصی بیان میکند ! چطور شما از این سریال اینچنین نقد میکنید ولی از برنامه شبکه 2 حرفی نمیزنید ؟؟؟ که یک مرد 3 زنه را اورده بودند که از داشتن سه زنش تعریف کند و با وقاحت تمام بگوید : خوش میگذرد و تنوع است و من راضی هستم ! نقد نمیکنید ! آیا پخش این برنامه ترویج بی اخلاقی نبود ؟؟ آیا با اینکار مردان وقیح ما را (دور از جون آدم حسابی ها) برای گرفتن زوج های متعدد جهت تفریح و خوش گذرانی تشویق نکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوبه منم بگم اون مجری محجبه آبروی هرچی آدم مذهبی و اهل دین و خدا و پیغمبر را برد که جلوی این مرد نشست و از تفریحات و لذت های اون مرد پرسید و ازش خواست که واسه همه توضیح بده ؟؟؟؟ الان میگی این در اسلام گناه نیست و مرد اجازه داشتن 4 زن دارد ! اما فکر نمیکنید دلیل خیلی از طلاق ها و خیانت ها و کثافت کاری ها همین اختیار کردن زوج های متعدد هست ؟؟؟؟ خواهش میکنم این انتقاد های بی سر و ته و بی منطق را دیگر در این سایت قرار ندید ... من واقعا برای این فرد و امثالشون متاسفم ... که همچنان با دیدی بسته در قرن 21 زندگی میکنن !!
  • رامین ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    به قول شهید آوینی این صدا سیما باید ویران شود بعد از اول بنای ان را بسازیم. افکار بازیگران همان افکار دوران پهلوی است. فقط با این تفاوت که سکس علنی ندارن. به امید ظهور
  • خانم فاطمه ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    حجاب خانم ها که مقنعه است شبکه دو هم که عمو ممهربان و خاله رویا رو اینطور صمیمی با هم نشون میده بخاطر اینه که اونا با هم همسر هستند با یه سرچ کوچیک تو گوگل میتونی بفهمی
  • خانم فاطمه ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    بدم میاد از ادم هایی که مردم سرزمینشون رو به سخره میگیرند
  • خانم فاطمه ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    1 0
    حریم شخصی تو خانواده ایرانی که به خوبی تعریف شده ولی متاسفانه در این چند سال اخیر امنیت شخصیتی برای زن در محیط کاری وجود نداره... و خیلی چیز های دیگه... کار طنز به تصویر کشیدن مشکلات جامعه است
  • خانم فاطمه ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    اخراجی ها خیلی هم فیلم خوبی بود
  • سروش ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    خانم ماندانا اگه واقعا خانوم هستی و اینقدر ساده لوح خدا کمکت کنه چطوره صحنه های سکس بانوان خیابانی رو با آقایون خیابانی از صدا وسیما پخش کنند تا واقعیات جامعه منتشر بشه؟؟؟؟!!!!شنیدی میگن جز راست نباید گفت هر راست نشایدگفت.معلومه از روانشناسی و دنیای ارتباطات تصویری هیچی نمیدونی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس