کد خبر 541321
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

استاندار زنجان، نتایج قطعی شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان را در سه حوزه انتخابیه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جمشید انصاری عصر امروز در نشست خبری با قدردانی از حضور خبرنگاران و انعکاس اخبار انتخابات و حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای اظهار کرد: خبرنگاران در گرم کردن فضای انتخابات و اطلاع‌رسانی نقش بسزایی داشتند.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم استان زنجان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: این حضور در پاسخ به ندای رهبر انقلاب از سوی مردم بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مردم همواره در مقاطع مختلف برای تحقق آرمان‎های انقلاب حضور داشتند، بیان کرد: دیروز نیز شاهد یکی از این حضورهای باشکوه مردم در پاسخ و لبیک به رئیس جمهور و مسئولان برای کمک و شکل دادن به مجلسی در شان نظام جمهوری اسلامی بودیم.

وی با بیان اینکه  از کل واجدان شرایط که  775 هزار و 820 نفر بودند، 516 هزار و 188 نفر در انتخابات حضور داشتند، اضافه کرد: این آمار برابر با 68 درصد از کل واجدان شرایط بود که هفت درصد از میزان مشارکت کشوری بالا است.

انصاری با اشاره به اینکه تفاوت‌هایی در حوزه‌‎های انتخابیه وجود داشته است، تصریح کرد: در ماهنشان ایجرود و قلتوق و بوقداکندی، نسبت مشارکت 85 درصد بود و مرتضی خاتمی در این حوزه به عنوان نفر منتخب انتخاب شد.

وی خاطر نشان کرد: در خدابنده نیز نسبت مشارکت 77 درصد بود که انتخابات بین البرز حسینی و احمد بیگدلی به دور دوم کشیده شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در ابهر، خرم‌‎دره و سلطانیه نیز نسبت مشارکت 72.5 درصد بود، بیان کرد: در این حوزه نیز هیچ یک از داوطلبان موفق به کسب حد نصاب لازم نشدند و بر این اساس محمد عزیزی و محمدرضا خان‌محمدی با کسب بالاترین آرا به دور دوم راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در زنجان و طارم نیز به لحاظ گستردگی این حوزه که 405 هزار نفر واجد شرایط دارد، مراحل پایانی شمارش آرا و تطبیق آرا در حال جریان است که نتایج آن تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه کار شمارش آرای مجلس خبرگان نیز به پایان رسیده است، افزود: اگر مراحل تایید آن اعلام شود، نتایج مجلس خبرگان فردا به اطلاع مردم خواهد رسید.


آخرین نتایج پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اینجا ببینید


آخرین نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اینجا ببینید

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس