الاتحاد رقیب عربستانی سپاهان برای خرید سولی مونتاری هزینه میلیون دلاری انجام داده اما مهاجمی که با خوزه مورینیو قهرمان لیگ اروپا شده به درد تیم جدیدش نخورده است.

گروه ورزشی مشرق - الاتحاد عربستان را بايد جدي‌ترين رقيب سپاهان در گروه A ليگ قهرمانان آسيا دانست. تيمي‌که در ديدار اول گروه از لکوموتيو در تاشکند يک امتياز گرفته و قصد دارد در ديدار برگشت به هر سه امتيازي خانگي ديدار خود دست پيدا کند.

در ترکيب اصلي تيم سوم جدول ليگ‌برتر عربستان دو بازيکن خارجي حضور دارند که يکي از آنها«اسم» بزرگي دارد و عملکردش کاملا قابل نقد بوده و ديگري اسم و رسمي‌ ندارد اما آقاي گل فعلي ليگ عربستان است.

اسم بزرگ حاضر در اردوي الاتحادي‌ها سولي مونتاري است. مهاجم غنايي اينتر مورينيو که يا اين تيم سه گانه را در سال 2010 فتح کرد.
سولي که با پورتموث FA کاپ انگلستان را (08-2007) بالاي سر برده بود؛ با اينتر جام‌حذفي ايتاليا(کوپا ايتاليا)،جام قهرماني ليگ کالچو و ليگ قهرمانان اروپا را با هم بدست آورد و اين افتخار کوچکي نبود.

مونتاري مورينيو افتضاح، ونزوئلايي بي‌نام و نشان آقاي گل
با اين حال خريد ميليون دلاري الاتحاد با تمام عناويني که در ويترين افتخاراتش داشته هنوز به درد تيم جديدش نخورده است. اين در شرايطي است که ديگر خريد کم نام و نشان اين فصل الاتحاد، خاوير ريواس ونزوئلايي در 17 هفته 17 گل زده تا بهترين خارجي ليگ‌برتر عربستان لقب بگيرد و آقاي گل رقابت‌ها باشد.

* مونتاري اسمي‌ بزرگ با عملکردي نااميدکننده
هيچ بعيد نيست که به زودي زود متوليان الاتحاد عذر سولي مونتاري بزرگ را بخواهند. توقع عربستاني‌ها از بازيکني که 2 بار سوپرکاپ ايتاليا را برده بيشتر از اينها بوده است. سولي با اينتر در فينال ليگ قهرمانان اروپا بايرن‌مونيخ را با تمام ستاره‌هايش 2- صفر برد اما حالا عملکردش نااميدکننده است. هافبکي که پس از اينتر ميلان در ساندرلند انگلستان و آث‌ميلان هم خوب بوده به اين نيت درون تور الاتحادي‌ها جاي گرفت که کمک حال کادر فني رومانيايي آن باشد.

اما در عمل بازيکني که هم به منچستر سيتي گل زده و هم به بارسلونا،در الاتحاد به درد نخورده است. اين هافبک غنايي طي 16 ديدار فصل فرصت کافي براي بازي پيدا کرد، با اين حال فقط دو گل به تيم‌هاي کانديداي سقوط نجران و الرائد زد. مونتاري در هفته چهارم ليگ‌برتر عربستان مقابل القادسيه هم دو پاس گل به ريواس داد تا کل کارنامه‌اش در همين چهار حرکت مفيد خلاصه شود.

ملي‌پوش سابق فوتبال غنا در ليگ قهرمانان هم راه به جايي نبرد. يعني 90 دقيقه استفاده از او در ديدار پلي‌آف برابر نماينده عمان و 63 دقيقه تلاشش برابر لکوموتيو نه گل در پي داشت و نه زمينه‌سازي براي رسيدن به گل.

به اين ترتيب عملکرد ضعيف سولي عاملي شده تا مالکان الاتحاد به اين باور برسند که پولشان را در راه جذب اين بازيکن سرشناس دور ريخته‌اند.

* آقاي گل ونزوئلايي فوتبال عربستان
شايد اگر خريد خاوير ريواس ونزوئلايي نبود، امروز الاتحاد با 36 امتياز بعد از الهلال و الاهلي تيم سوم ليگ‌برتر عربستان نبود. خاوير 26 ساله بر خلاف سولي مونتاري هيچ سابقه درخشاني ندارد. اما در فصل جاري فوتبال عربستان طي 17 ديدار و 1436 دقيقه 17 گل زده تا بهترين خارجي فوتبال عربستان و آقاي گل آن باشد.

مونتاري مورينيو افتضاح، ونزوئلايي بي‌نام و نشان آقاي گل
مهاجم نوک الاتحاد خطرناک‌ترين مهره هجومي ‌ويکتور پيتورچاي رومانيايي است. خاوير هفته قبل روي پاس دقيقه 34 فهد المواليد دروازه لکوموتيو را باز کرد تا الاتحاد دست خالي از تاشکند بازنگردد.

 مي‌توان گفت متوليان تيم عربستاني هر چقدر از خريد سولي مونتاري گرانقيمت از آث ميلان  پشيمان شده‌اند؛ در مقابل خوشحالند که بازيکن کم‌نام و نشان دپورتيو تاچيرا را از فوتبال ونزوئلا به خدمت گرفته‌اند. مهاجمي ‌که اگر نباشد، الاتحاد در فاز هجومي ‌قدرتي نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس