کد خبر 540519
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ما خواستار شدیم مسئولان دولتی مانع واردات گوشت قرمز از روسیه شوند گفت: کمبودی در این زمینه نداریم و حتی دامداران با مازاد تولید مواجه هستند.

به گزارش مشرق، سید احمد مقدسی در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال واردات گوشت قرمز از روسیه، اظهارداشت: این مسئله ای بسیار نگران کننده است و ما به آن اعتراض کرده ایم.

وی با بیان اینکه قرار بود ایران به روسیه لبنیات صادر کند، اضافه کرد: اما اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که بحث واردات گوشت قرمز از این کشور مطرح شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و وارداتی انجام نشده است، افزود: فعلا همه چیز در حد حرف است اما ما اعتراض کرده و خواستار آن شدیم که مسئولان دولتی مانع این کار شوند.

مقدسی افزود: ما نه تنها کمبودی در این زمینه نداریم، بلکه دامداران با مازاد تولید هم مواجه هستند و گوشت روی دست آنان مانده است ضمن اینکه در حال حاضر صادرات هم انجام می شود.

وی تصریح کرد: طی ۳ هفته اخیر با کاهش قیمت خرید از دامداران هم مواجه بودیم و قیمت گوشت گوساله نر از حدود ۱۱ هزارتومان به ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.

مقدسی با بیان اینکه با وجود کاهش قیمت برای تولیدکننده، شاهد بالا رفتن نرخ گوشت در مراکز عرضه به مصرف کنندگان هستیم، گفت: ما نمی دانیم شکاف بین تولید تا مصرف را چه کسی باید کنترل و پیگیری کند که این اتفاقات رخ ندهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    علاوه بر این مباحث بحث اصلی که نباید غافل شد و اساس ابطال واردات غذا از روسیه و سایر ملل کمونیست است مشکل شرعی این مواد است . چون در روسیه غذای حلال به دام نمیدهند و پودر استخوان خوک و سایر حیوانات نجاستخوار است . حتی ذبح شرعی هم به دلیل عدم التزام به بسم اله و سمت قبله هم ندارند. و ژله وارداتی و کپسول دارو و سرم و واکسن انها هم همچنین. تاکنون یک مدیر داروساز این مسائل را در قم مطرح نکرده. حتی ممکن است از استخوان سگ و خوک و سایر نجاسات باشد که تاکنون به فکر کسی از دانشمندان شیمی و قم و بازرس و اطلاعات و رئیس مقننه و مجریه و قضائیه با کمک پلیس بین الملل برای بررسی صحت و سقم ان هم نرسیده. حتی مراوده با کافر هم باطل است. زمانی قند وارداتی از روسیه نجس بود ولی بعد به دلیل نامشخص حلال شد.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    اصل موضوع که تاکنون غافل شده اید بحث خوراک دام و نجاسات و کافر بودن پرورش دهنده و نحوه ذبح و بسم اله نگفتن و سمت قبله نبودن است. در بحث سرم و واکسن و ژله برای دارو و کپسول هم مطرح است که عمدتا از خوک و سایر نجاسات مثل سگ استفاده میکنند و با مباحث مسلمانان در تضاد و عکس ان است. در مورد چین و کوبا و کره شمالی و سایر ملل لائیک و بودا هم همین وضع صادق است. اینکه علمای بزرگ قم ساکت اند و نظر نداده اند هم مشخص نیست.
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    اگه راست میگی چرا تا حالا درخواست مشابهی واسه گوشتهای گاو میش هندی ندادی؟! یعنی باور کنیم دستی در واردات گوشت گاومیش هندی نداری؟! در ضمن جهت اطلاع باید بدونیم گوشت گاومیش هندی در دیگر کشورها بیشتر مصرف دامی صنعتی داره اما در کشور ما در تولید سوسیس و کالباس و حتی همبرکر میشه.
  • مریم ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    گوشت گوساله خریدم کیلو 36000تومن مگه ما چقدر در آمد داریم؟
  • محسن از اصفهان ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    اگر مازاد تولید داریم چرا قیمت گوشت بالا رفته ؟و اگر تولید کم است چرا مانع واردات برای تنظیم بازار می شوید؟ در کل همه ی این موارد به یکجا یعنی سوء مدیریت وزارت جهاد کشاورزی بر می گردد.
  • محسن از اصفهان ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    اگر مازاد تولید داریم چرا قیمت گوشت بالا رفته ؟و اگر تولید کم است چرا مانع واردات برای تنظیم بازار می شوید؟ در کل همه ی این موارد به یکجا یعنی سوء مدیریت وزارت جهاد کشاورزی بر می گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس