نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز خودروی لوکس میلیاردی وارد کشور می‌شود و تکلیف پول‌های دوران پسابرجام باید مشخص شود؛ برای مخالفت با دولت به مجلس نمی‌رویم ولی مجلس باید مستقل باشد نه وکیل‌الدوله.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل شب گذشته در جمع مردم شرق استان در بومهن اظهار داشت: اگر امروز مصر را در نظر بگیرید، از نظر جمعیت مانند ایران بوده و کشور بزرگ عربی است. تاریخ مصری‌ها نیز مانند ایران بسیار غنی است؛ اما فرق این مصر با ایران در این بوده که ما بزرگی مانند امام خمینی (ره) داشتیم؛ اما آن‌ها نداشتند و نتیجه این شد که پنج سال پیش مردم مصر، انقلاب اسلامی را الگو قرار دادند و مانند ما به خیابان‌ها آمدند.

حدادعادل افزود: آمریکایی‌ها دیدند نمی‌توانند جلوی مردم را بگیرند و حسنی مبارک را از صحنه خارج کردند و محمد مرسی را به قدرت رساندند؛ اما سعودی‌ها مأمور شدند که مصر را به سر خط بازگردانند و سرهنگی که رایزن نظامی مصر در عربستان بود، را اغفال کردند و وی کودتایی کرد و مرسی را به زندان انداختند و حاکم جدید را گماشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مردم متدین مصر که شهدای زیادی در انقلاب خود داده بودند، جرأت نفس کشیدن نداشتند و 100 پله از زمان حسنی مبارک و انور سادات دورتر شده بود؛ در دور اول انتخابات دو درصد مردم این کشور پای صندوق‌ها حاضر شدند؛ چون اعتقاد و اعتمادی به حکومت نداشتند و این حکومت را نوکر سعودی و آمریکا می‌دانستند.

وی افزود: مصری‌ها می‌خواستند مانند ایران شوند؛ اما همان زمان ما نگران بودیم، چون انقلاب‌های منطقه فاقد رهبری بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور بالا افتخار ملت ایران است؛ زمان انقلاب مردم پشت سر امام بودند، امروز هم انقلاب برای مردم است و زمانی که رئیس‌جمهور، نماینده مجلس و... می‌خواهد معرفی شود، مردم خودشان مؤثر هستند و برای آینده خویش تصمیم می‌گیرند.

حدادعادل در خصوص فهرست اصولگرایان گفت: ممکن است بپرسید اصولگرایی یعنی چه؟ مقصود ما از اصولگرایی همان اصول امام است و می‌گوییم امام خمینی (ره) اصولی داشت و با آن اصول با دست خالی وارد صحنه شد و ملتی از ایشان پشتیبانی کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: ما می‌گوییم باید در خط امام پایدار باشیم و معتقدیم مقام معظم رهبری امروز بزرگ‌ترین پرچمدار و نگهبان خط و اصول امام راحل هستند.

حدادعادل اضافه کرد: ما می‌گوییم انقلاب در ایران با ولایت فقیه پیروز شده است؛ شاه هنوز سر کار بود و امام دو خط اعلامیه از پاریس می‌نوشتند و می‌گفتند کارگران صنعت نفت اعتصاب کنند و همه دست از کار می‌کشیدند یا می‌فرمودند سربازها از سربازخانه‌ها فرار کنند و این اتفاق به محض رسیدن پیغام انجام می‌شد و این یعنی امام بودند که مردم از ایشان اطلاعت می‌کردند چون محور ولایت فقیه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدیم امروز هم باید ولایت فقیه محور و مجلسی باشد که سیاست‌های کنونی کشور را که طبق قانون اساسی، رهبری تعیین می‌کند، اجرا کند و این اصولگرایی است.

حدادعادل بیان داشت: نمی‌خواهیم به فردی اهانت کنیم؛ اما از ابتدای انقلاب دیده‌ایم عده‌ای هر فصل، دوره‌ و دهه‌ای یک حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: برخی در دهه اول انقلاب تند و دو آتیشه، ضد آمریکا و از نظر اقتصادی سوسیالیستی و متمرکز دولتی و بسیار شبیه اقتصاد کومونیستی و مارکسیستی عمل می‌کردند و حال همان افراد آمدند و 180 درجه برعکس شدند و صریحاً می‌گویند همه چیز باید لیبرالی شود؛ باید با دنیای غرب رفت و آمد داشته باشیم، بعضی هم بدون خجالت می‌گویند باید جذب سازمان‌های جهانی شویم.

حدادعادل افزود: ما در نقطه مقابل این رنگ عوض کردن‌ها هستیم؛ اصولگرایی یعنی اصولی که انقلاب ما را به پیروزی رسانده، باید حفظ شود و تلاش ما هم همین است؛ شعار ما نیز در این انتخابات «معیشت، امنیت و پیشرفت» است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به لطف الهی، کشورمان امن‌ترین کشور منطقه است؛ چندین سال است اخبار دائماً از جنگ افغانستان، پاکستان، بحرین، کویت، عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، یمن صحبت می‌کند و هر روز چندین نفر در جهان اسلام بر اثر انفجار، ترور، جنگ، بمب باران و... کشته می‌شوند و متاسفانه این وضع جهان اسلام است؛ اما در کشورمان با تمام دشمنی‌هایی که آمریکا و تمام برنامه‌هایی که رژیم صیهونیستی برای ما دارد، امن‌ترین کشور منطقه است و یکی از دستاوردهای امنیت، دستگیری ریگی بود و این جای شکر دارد و ما می‌گوییم این امنیت باید حفظ شود.

وی افزود: امروز هم اگر می‌بینید داعش که مانند طاعون و وبا به جان جهان اسلام افتاده، جرأت ورود به کشورمان را ندارد، یکی از دلایلش وجود رزمندگان مدافع حرم است و به فرموده مقام معظم رهبری، اگر این مدافعان حرم در دمشق و عراق جانفشانی نمی‌کردند، ما امروز مجبور بودیم با داعش در کرمانشاه و همدان بجنگیم و حرف ما حفظ این امنیت است؛ چون اگر امنیت نباشد، اقتصاد و پیشرفت حاصل نمی‌شود.

حدادعادل ادامه داد: مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است؛ اقتصاد همیشه مشکل داشته اما فشاری که در این چند سال به کشورمان وارد شد، عمدتاً بر اثر تحریم بود و آن‌ها که دیدند هر کاری می‌کنند، این انقلاب پابرجاست و از ابتدای انقلاب تمام تلاش خود را کردند و در تبریز، خوزستان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان، کردستان، سنندج، مهاباد و... قائله به راه انداختند و به شیوه‌های مختلف می‌خواستند کشور را به هم بریزند اما مردم در نطفه خاموش و پشت امام راحل این کشور را حفظ کردند، به تحریم روی آوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد این قائله‌ها، صدام را ترغیب کردند و با کمک تمام کشورها جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شد؛ این جنگ هشت ساله یک جنگ جهانی بود. یک‌سو ما و یک‌سو بقیه کشورهای جهان بعد هشت سال نتیجه نگرفتند.

حدادعادل اضافه کرد: آن‌ها تصور می‌کردند اگر زمانی امام خمینی (ره) در این دنیا نباشد، شیرازه ایران به هم می‌خورد اما همان خدایی که امام راحل را آفریده بود، یک فرد دیگری را ذخیره داشت که بعد امام جانشین به حق ایشان و وحدت مردم حفظ شد.

وی تصریح کرد: بعد از آن نوبت راه انداختن بازی‌های سیاسی بود و مجلس ششم را درست کردند و باز هم سودی برایشان نداشت؛ سپس نقشه کشیدند تا به جنگ اقتصادی روی ‌آوردند و چنگ خود را بر گلوی ملت ما زده و فشار آوردند تا از گرسنگی به ستوه بیایند و اقدام به شورش کنند، یاغی شوند و آشوب اجتماعی راه ‌افتد.

حدادعادل افزود: غربی‌ها گفتند ما اگر سخت بگیریم، مردم از گرسنگی جلوی این حکومت می‌ایستند؛ با خود گفتند بگوییم ایرانی‌ها می‌خواهند بمب اتم بسازند و این داستان را بهانه کردند و بعد فتنه 88 سکویی شد تا قطعنامه علیه ایران صادر و به قولی فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر را علیه کشورمان اعمال کنند.

حدادعادل اضافه کرد: ابتدا تحریم فروش نفت و معاملات بانکی را اعمال کردند، سپس کشتیرانی، حمل و نقل تحریم شد و به هواپیماهای ما نیز سوخت نمی‌دادند. بیمه، گمرک و... را هم پیرو آن تحریم کردند و فکر می‌کردند قیمت دلار بالا می‌رود و تورم و گرسنگی پیرو آن خواهد آمد، مردم اعتراض می‌کنند و به خیابان‌ها خواهند آمد و جلوی نظام می‌ایستند؛ اما این اتفاق رخ نداد.

وی تصریح کرد: ایمان و فهم مردم باعث شد سختی‌ها را تحمل کنند؛ اما مقابل انقلاب نایستند. مردم می‌دانستند این مشکلات را چه کسی درست کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرخ مملکت با همه سختی‌ها چرخید و ما در همان حوزه هسته‌ای پیشرفت‌هایی کردیم که آن‌ها متحیر ماندند. ماهواره هم به فضا پرتاب کردیم و موشک ساختیم و بعد از مدتی برای مذاکره آمدند و کار به برجامی رسید که می‌شنوید.

حدادعادل ادامه داد: امروز معیشت را اصل قرار دادیم و می‌گوییم دست کسانی که زحمت کشیدند و برجام را به نتیجه رساندند، درد نکند و این حق ملت ایران بوده؛ حال آن خارجی ظلم کرده بود، ما هم امیدواریم تحریم‌ها رفع شود و پول‌های بلوکه شده ما بازگردد؛ اما حرف ما این است که در دوران پسابرجام اگر پولی باشد که معلوم نیست چه مبلغی است و مبالغ و اعداد مختلفی گفته می‌شود، با این مبالغ چه خواهید کرد.

وی تصریح کرد: ما می‌گوییم این پول را باید عاقلانه خرج کنیم؛ باید این پول را به گونه‌ای خرج کنیم که اقتصاد مقاومتی محقق شود.

این نماینده مجلس افزود: زمانی که مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند؛ به دلیل این است که اگر اقتصادمان آسیب‌پذیر باشد و ناخن دشمن به بدن اقتصاد گیر کند، هر زمان بخواهد به ما ضربه بزند، فشار اقتصادی وارد می‌کند؛ باید کاری کرد که دشمن نتواند ضربه اقتصادی به ما بزند؛ امروز باید تولید داخلی، کار و ابتکار را رشد دهیم.

حدادعادل تصریح کرد: اگر خارجی‌ها می‌خواهند برای مبادلات اقتصادی به کشورمان بیایند، سرمایه‌گذاری باید به صورتی باشد که در کشور کار ایجاد شود؛ نه اینکه دلار بدهید و ماشین‌های چند صد میلیونی وارد شود. در تهران خرید و فروش خودروهای لوکس رواج دارد و سئوال اینجاست کشوری که باید با اقتصاد مقاومتی اداره و دلار آن صرف خرید دارو شود، چرا باید اجازه دهیم این همه خودروی لوکس میلیاردی وارد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندی پیش رئیس اتحادیه میوه و تربار می‌گفت قاچاق میوه کشاورزان را بیکار کرده است؛ حرف ما این است که دولت جلوی قاچاق را بگیرد. نمی‌شود که در مغازه‌ها از همه جای دنیا میوه وارد شده و از حمایت تولید داخلی غافل شویم. سیگار، پارچه، تلفن همراه و... قاچاق شنیده بودیم؛ اما میوه قاچاق پدیده جدیدی است.

حدادعادل گفت: می‌گوییم مجلس باید نظارت کند؛ در حال حاضر ما نظارت می‌کنیم و این‌گونه عمل می‌شود و تصور کنید اگر نباشیم، چه خواهد شد.

وی افزود: آیا می‌خواهیم به مجلس برویم و جلوی دولت قدرت‌نمایی کنیم و با دولت دربیفتیم؛ خیر، اگر این‌گونه باشد، کار برای خدا نیست. انقلاب برای این پیروز شد که امام راحل برای خدا قیام کرد و برای همین رضایت مردم حاصل شد و اگر نماینده به مجلس برود و بدون دلیل به کار درست دولت ایراد بگیرد، فردای قیامت باید پاسخگو باشد که برای چه مخالفت کرده، برای شهرت، مصاحبه و... یا شعارهایی ناممکن دهیم تا مردم به ما رأی بدهند و چهار سال به مجلس برویم؛ این‌ها ارزش ندارد.

حدادعادل ادامه داد: ما برای مخالفت با دولت به مجلس نمی‌رویم؛ ما تضعیف دولت را هم حرام می‌دانیم؛ چون هم رهبر معظم انقلاب و هم امام راحل فرمودند، اما این به معنای این نیست که هر کاری دولت کرد، بگوییم کار درستی کردی و به قول معروف وکیل‌الدوله باشیم.

وی تصریح کرد: دولت طرح می‌آورد و به مجلس می‌گوید این را تصویب کنید؛ مجلسی‌ها هم بدون توجه به خوب یا بد بودن طرح آن را تصویب کنند و بگوییم فقط به دلیل همسو بودن با دولت ما رأی می‌دهیم؛ ما می‌گوییم مجلس باید مستقل باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مستقل بودن به معنی ضد بودن، عبد و عبید بودن نیست؛ در جایی که درست عمل شود، رأی می‌دهیم و در جایی که اشکالی وجود دارد، رأی نمی‌دهیم و حرف ما این است.

وی گفت: ممکن است فردی از عصبانیت حرفی بزند؛ اما اصل قضیه این نیست که شما هر کاری خودتان می‌کنید، درست است و چون شعار دولت، «اعتدال» است، هر کس منع ‌کند، غلط کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    ممنون. عالی بود برادر حداد
  • ناشناس ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    به امید پیروزی یاران حداد عادل انشاءالله .
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    برا رضای خدا منتشر کنید. سلام بچه ها ی چندتا نکته میگم خدایی بهش عمل کنین. ********************************امروز و امشب رو از خواب و خوراکتون بزنید و برا جبهه انقلاب اسلامی و به عنوان ی نذر برا ظهور حضرت حجت تا میتونید تبلیغ کنید.******************************** هرجا ، هروقت و به هر شیوه مثلا: از طریق شبکه های اجتماعی،سایتها و به خصوص چهره به چهره(تو اقوام،دوستان-تو اتوبوس،تاکسی یا هر جای دیگه که بودید) . شاید مهمترین کار که برا تبلیغ باید انجام بدید توزیع لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان که هم اسم داوطلبها و هم کدشون داخلش باشه هست.برا این کار هم از موبایل و هم از طریق چاپ یا تهیه برشورهای کوچک از جاهای معتبر استفاده کنید.حتی اگه امکانش براتون هست از جیب خودتون هم خرج کنید.(اینا تا ساعت 8 صبح پنجشنبه) یا مثلا کلیپ ها و مطالب اساتید و بزرگان مثل استاد عباسی ،استاد رائفی پور،استاد پناهیان،استاد رحیم پور،دکترسراج و... رو تا میتونید منتشر کنید .البتاتوجه کنیدکه دقیق و به جا عمل کنید. -********اصلی ترین موضوع هم این هست که به کل لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان بدون گزینش رای داده بشه وبه هیچ وجه سلیقه ای عمل نشه********.دقت کنید که حضرت آقا فرمودند لیستی رای بدید ،حالا تکلیف شما که ولایی هستید چیه؟! توی سایتها بحث کنید و جواب افرادی که علیه اصولگراها مطلب مینویسند رو بادقت و با صلابت بدید. در مورد طرفهای دیگه تا میتونید برا مردم روشنگری کنید.اصلی ترین چیزی که میتونید روش تمرکز کنید دخیل بودن یه مفسد و مجرم اقتصادی تو بستن لیست اصلاحطلبها(کرباسچی) و همچنین نبودن اقتصاددان در اون لیست هست و حمایت انگلیس..این کار هم اسمش تخریب نیست بلکه روشنگری هست. از طرفی توضیح بدید همین افرادی که تو لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستن جلو مفسدان اقتصادی دولتها چه هاشمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه روحانی وایسادن(مثل آقای توکلی،زاکانی،نادران،مصباحی مقدم و...).{قضیه کرباسچی-کرسنت-رحیمی معاون احمدی نژاد-رانت 650 میلیون یورویی دولت فعلی}. -نکته بعد همراه داشتن لیست هست.که خیلی مهم هست.پس لیست اسامی همراه با کد نامزدها رو با خودتون ببرید. -با خانواده یا دوستان برید. -اول وقت برید و نذارید برا آخر وقت. -هر مشکلی هم که داشتید یا خدایی نکرده پیش اومد،هر جور شده رای بدید. دقت کنید که هر برگه رای رو تو صندوق خودش بندازید.چون دوتا انتخابات هست ممکنه به خاطر عجله کردن اشتباه بشه. -صبور باشید. ان شاالله همه مون موفق باشیم! برا ظهور دعا کنید...یا حق/
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    درود بر حداد عادل
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    درود بر آقای حداد خدا حفظش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس