نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری کرمان گفت: آمریکا و انگلیس دلشان برای تشکیل مجلس ششم لک می‌زند و می‌دانید در مجلس ششم نمایندگان تحصن کردند و وکیل منتخب مردم با کنگره آمریکا در ارتباط بود و در فکر کودتای مخملی بودند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امشب در جمع مردم سیرجان در مسجد امیرالمومنین علی (ع) ولایت را سیره حضرت زهرا (س) و اصل اسلام عنوان کرد و گفت: این مجلس امشب بیشتر به مجلس حضرت زهرا (س) به خاطر ایام فاطمیه می‌خورد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از این مجلس باید این نکته مهم را گرفت که اگر یک علی (ع) و یک فاطمه (س) زیر آسمان باشند، باز هم ولایت هست و زهرا (س) با همه غربت و تنهایی بعد رسول‌الله (ص) از ولایت دفاع کرد و آن هم علی ولی و رهبر است.

وی با تشریح زندگانی حضرت زهرا (س) افزود: تمام عمر آن حضرت و لحظات زندگی‌اش چه در خانه پدر یا شوهر یا بعد پیامبر اسلام (ص) و یا در بستر بیماری و حتی مبارزه مخفی به وسیله گریه‌هایش، به خاطر ولایت بود.

خاتمی بیان داشت: دختر پیامبر اسلام (ص) به ما یاد داد، اگر با ولایت باشید، تحت‌ تاثیر موج باطل قرار نمی‌گیرید و امروز هم ملت ما ثابت کرد، پس از 37 سال همچنان ولایی هستند و اعلام کردید ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند.

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در این 37 ساله انقلاب خیلی‌ها تلاش کردند، علی تنها بماند به ویژه بعد از ارتحال امام که حتی یکی‌شان گفته بود، ما ولایت فقیه را در زمان حیات امام هم قبول نداشتیم، اما جرات ابراز هم نداشتیم.

وی ادامه داد: در همه این فتنه‌ها چه در فتنه سال 78 یا فتنه 88 این فتنه‌گرها قصد حذف ولایت را داشتند که شما مردم جمع شدید و به صحنه آمدید و فتنه‌گرها را جای خود نشاندید، اما در سال 88 فتنه با همسویی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که ناگفته‌های زیادی دارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حتی یکی از خاکستری‌های فتنه گفته بود، شما آخوندها شاه را بیرون انداختید، اما حکومت را نمی‌توانید اداره کنید و باید گفت این فرد یا این جریان 37 سال است که دارد، خمیازه حکومت را می‌گیریم، می‌کشد.

خاتمی بر هوشیاری مردم در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: آمریکا و انگلیس دلشان برای تشکیل مجلس ششم لک می‌زند و می‌دانید در این مجلس ششم نمایندگان تحصن کردند و وکیل منتخب مردم با کنگره آمریکا در ارتباط بود و در فکر کودتای مخملی بودند.

وی خاطرنشان کرد: فتنه 88 هم ادامه این کودتای مخملی بود، اما شما مردم علی را تنها نگذاشتید و کودتا خنثی شد و آن چه امروز خیلی مهم است که دشمنان عامل نفوذی در مجلس داشته باشند و این جا است که دشمن خوشحال می‌شود و مردم باید مواظب باشند، درست است، شورای نگهبان تایید می‌کند، اما این شورا حال افراد را بررسی می‌کند و مردم باید خوب دقت کنند.

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز انگلیس این پیر کهنه‌کار استعمار و روباه مکار برای مردم ایران لیست برای خبرگان رهبری می‌دهد به انگلیس چه مربوط است و دیدید عدو شود، سبب خیر اگر خدا خواهد.

وی اضافه کرد: این لیست را خیلی از علما محکوم کردند و افراد در لیست هم از دید بزرگان افتادند، لذا باید بدانیم مجلس خبرگان مجلسی مهم است که در مورد اصلی‌ترین نهاد مدیریتی کشور که ولایت فقیه هست، تصمیم می‌گیرد، جای تعجب دارد و عجیب است طی 37 سال انقلاب در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته که دشمن بگوید به این رای بدهید و به آن رای ندهید و علمای بزرگ از این لیست انگلیسی اظهار تنفر کردند.

خاتمی تصریح کرد: باز جای تعجب است، بعضی از نفوذی‌ها که این لیست را تشکیل دادند، منتقدان به لیست انگلیس را مورد حمله قرار دادند به جای اینکه انگلیس را مورد حمله قرار دهند و ما می‌گوییم این توهین به فهم مردم ایران است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: ما انگلیس را پیر خرفت استعمار و روباه سیاه می‌دانیم و جرم من خاتمی این است که در برابر کودتای مخملی و هر فتنه‌گری ایستادم و روز هفتم اسفند هم مردم به انگلیس منفور بصیرت خود را نشان می‌دهند و اقتدار نظام اسلامی افزون‌تر می‌شود.

وی گفت: در خطبه‌های نماز جمعه تهران هم گفتم وقتی سفیر انگلیس تقاضای ملاقات با من را داشت، جواب منفی دادم و معلوم است، امروز بنده یا افرادی مثل آیت‌الله جنتی یا آقایان علم‌الهدی و یزدی در لیست انگلیس بیاییم.

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قطعا این دو روز باقیمانده تا انتخابات هم تبلیغات جدی علیه ما می‌شود و این توهین به شعور مردم است و ما نگران دین، انقلاب و نظام هستیم چراکه اصل مخالفت با ایام فاطمیه و ارزش‌هاست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محسن ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    منِ متولد74 با شناسنامه ایرانی صادره از غرب ایران چیزی از مجلس ششم به یاد ندارم لطفا به منِ جوان کمک کنید تا بتوانم زندگی کنم
  • جوادیان ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    ایران هیچوقت بی دشمن و خائن نبوده مهم اینِ که ما مواظب این خاک مقدس باشیم که ان شا الله هستیم
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    آمریکا و انگلیس خیلی غلط کردند
  • سیروس ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    ایول دقیقا
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    امیدوارم با کار تو و برکت خدا
  • علیرضا ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    چی شده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس