کد خبر 539848
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

یکی از مفتی های ارشد سعودی به عربستانی ها هشدار داد که بدون وهابیت آنها نیز باقی نخواهند ماند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت سعودی المرصد، "صالح الفوزان" عضو کمیته علمای ارشد و کمیتۀ دائمی فتوا در عربستان، تلاش های بزرگ حاکمان آل سعود در جهت گسترش اندیشه های وهابی شیخ محمد عبدالوهاب بنیانگذار وهابی گری را ستود، و تاکید کرد که این تلاش ها سبب گسترش این اندیشه تا مصر و هند شده است.

الفوزان سه شنبه شب در همایشی تحت عنوان "حمایت از جوانان در برابر اندیشه های ویرانگر" در دانشگاه الامام، تاکید کرد که تنها راز بقا و کرامت عربستانی ها در حمایت و حفاظت از وهابی گری است.

وی افزود: تا قبل از دعوت شیخ محمد بن عبدالوهاب، عربستان گرفتار تفرقه و درگیری و جنگ داخلی بود، ولی دعوت او باعث شد کشور یکپارچه و متحد شود.

الفوزان دانشجویان دانشگاه الامام را به فراگیری درست وهابیت فراخواند.

الفوزان همچنین در رویکردی تازه، تروریست ها را خوارج خواند و بر ضرورت پاسخ به آن ها تاکید کرد.

وی سپس در واکنش به برخی تلاش های فرهنگی داعش در جهت تبلیغات افکار خود، نظیر سرودهای اسلامی، گفت: چیزی به اسم "سرود" اسلامی وجود ندارد.

این مبلغ وهابی سعودی دربارۀ دنبال کردن کانال هایی که آنها را به پیوستن به داعش دعوت می کنند، هشدار داد و این گروه را "شر" و "کثیف" خواند و مردم را برای جلوگیری از هرج و مرج از دیدن شبکه هایی که دولت غیرمجاز می داند، برحذر داشت.

اظهارات این مبلغ ارشد سعودی درباره داعش درحالی است که تفکرات و اندیشه های این گروه تروریستی کاملا برگرفته از وهابیت است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • 182 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    امیدوارم تایید بشم . اهل سنت همگی وهابی هستن و فقط درجه بندی میشن از 100 در 100 وهابی دارند تا 10 درصد درخونشون کشتن شیعه وجوددارد و در ایران شیعه آزاری دارند.
  • imani ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    مفتی وهابی اولا باید بدانی که دین اسلام است که انسان را به سعادت می رساندنه وهابیت زائیده تفکر عبدالوهاب ثانیا با وهابیت فقط می توانید به کشتاربیشتر دست بزنید نه چیزدیگر همانند فرزندان شما که داعش را بوجود آوردند ای شیخ تا به حال آیا واقعا اندیشیده ای که این وهابیت یک باره از کجا زائیده شد
  • سیامک بهاءآبادی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    نه جناب 182 اینطور نیست. اکثر اهل سنت، حتی جمع زیادی از سنی های عربستان ؛ از وهابی ها و محمدبن عبدالوهاب متنفرند. اگر منظورتان اینست چون تابع خلفا هستند پس وهابی هستند! این فکر صحیح نیست .
  • 182 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    اینوبدون اهل سنت تلاش زیادی دارند که در دانشگاه هافعالیت داشته باشن یک آمار از اساتید و کارمندان سنی درشهرهایی که شیعیان زیادن رو بگیرید و اینکه همشون هوای همدیگه رو دارند و خیلی چیزای دیگه !!!
  • سید حسین ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    اشتباه مثبت دادم.. چرا چرند میگی؟ .. اصلا پایه های فکری وهابیت رو میدونی ؟ وهابیها خوارج زمان هستند .. کجا تو خونشون شیعه کشی هست من تو گرگان زندگی میکنم و شاید نیمی از مردم کل استان من اهل سنت هستند وانسانهایی بسیار شریف و مهمان نواز.. البته خوب و بد در هر جایی و در هر لباسی هست
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سیدحسین امیدوارم زیرپای یک اهل سنت با 10درصدوهابیت له بشی.
  • احسان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    از مشرق بعیده که چنین کامنت هایی که باعث تفرقه بین شیعه و سنی میشه رو تایید کنه وهابیت هیچ ربطی به اهل‌سنت نداره
  • ایرانی-اذربایجانی-شیعه اثنی عشری ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    میخاستی جلب توجه کنی خراب کردی بسیاری از سنی های ایران وخارج ایران(مثل سوریه و شخص اسد)نه تنها تفکرات وهابی ندارن بللکه از ما شیعه ها هم مسلمان ترند این حرف های تفرقه امیز رو نزن درسته ما هر چی بدبختیه از سر تروریست هایی میکشیم که خودشونو سنی میدونن ولی دلیل نمیشه به سنی ها توهین کنی اونها برادران ما هستند و درتمام ساختار نظام اسلامی از شغل های ساده تا نمایندگی خبرگان حضور دارند این حرف تو به تشیع انگلیسی قوت میده من یک شیعه دوازده امامی ونوکر امام حسینم از طرف182از برادران اهل سنت عذر خواهی میکنم
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    هر صدایی مبنی بر تفرقه بین شیعه و سنی، صدای شیطان هست. این صداها اگر صدای مزدورها نباشه، صدای خرس خاله هاست.
  • Razieh ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    هر کسی را شما دیدید که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می دهد چه شیعه باشد و چه سنی این فرد مزدور دشمن است,چه خودش بداند یا نداند.مقام معظم رهبری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس