کد خبر 539837
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش از تصویب طرح بکارگیری سرباز طلاب در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام مجتبی ملکی اظهار کرد: طلابی که مایل به این همکاری باشند می توانند پس از مصاحبه، دوره سربازی خود را در آموزش و پرورش بگذرانند.
وی گفت: از این طریق نیازهای آموزش و پرورش در زمینه کمبود امامان جماعت در مدارس برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام ملکی افزود: هفته آینده جلسه چگونگی اجرای این طرح و جذب داوطلبان در آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تاکنون همکاری مطلوبی با حوزه های علمیه کشور داشته اظهار کرد: آموزش و پرورش در جذب نیروی رسمی ضوابط دارد و باید برای بکارگیری افراد مراحل قانونی طی شود و آزمون هایی برگزار شود، لذا طرح سرباز طلبه بهترین فرصت برای پاسخگویی به نیازها در این عرصه است.

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در 55 هزار مدرسه نماز جماعت برگزار می شود که امامان جماعت حاضر در این مدارس تعداد 20 هزار روحانی شاغل و خارج از آموزش و پرورش و مابقی مربیان و معلمان مدارس هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی دارد تا سه برابر روحانی موجود برای ادای نماز جماعات در مدارس از حوزه های علمیه جذب کند، افزود: برای اینکه مدارس معطل برگزاری نمازهای جماعت نماند از مربی و معلمان برجسته و یا اینکه دانش آموزان برتر مورد قبول دانش آموزان استفاده می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سرباز هوافضا نمیگیرین تو وزارت دفاع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس