کد خبر 533417
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: توجه به عزت و شرافت سربازی موجب کاهش فرار از خدمت سربازان می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی روز دوشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح بوشهر افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، کاهش عزت و شرافت سربازی، مهم ترین علت فرار از خدمت سربازان عنوان شده است و باید دید چه عواملی باعث کاهش این عزت و قداست است.

وی تبعیض و تحقیر را از عوامل کاهش عزت نفس سربازان دانست و افزود: هر گونه کمبودی در زمینه امکانات، تغذیه و حتی فضای آسایشگاه به عزت نفس سربازان لطمه می زند که باید تغییر اساسی در آنها ایجاد کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تأکید کرد: نسل جوان در کنار استعدادها و توانمندی های بالا، انتظارات فراوانی نیز دارد که باید به نظرات آن توجه ویژه ای شود.

بهرامی تاکید کرد: سیاست های ما در رابطه با خدمت سربازی نباید موجب لطمه زدن به شرافت و قداست خدمت سربازی شود و اگر برخی قوانین و مقررات یا تصمیمات کلان باعث کاهش عزت سربازی می شود باید آنها را تغییر دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک به رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلق حماسه ای دیگر اظهار کرد: رزمندگان این منطقه با درایت و شجاعت همراه با ایمان و اخلاص، توانستند اقتدار ایران اسلامی را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ایران اسلامی برگرفته از قدرت خداوند منان است، افزود: رزمندگان اسلام در نیروی دریایی سپاه با قدرت خداوندی که در نهاد آنان متبلور است بزرگ ترین دشمن اسلام را به زانو در آوردند و اسیران آنها را با اقتدار و رأفت اسلامی آزاد کردند که همه اینها نشان از نصرت الهی است.

بهرامی ایام الله دهه فجر را یادآور روزهای مهم و عظیمی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایام الله دهه فجر نشان از قدرت لایزال الهی است و در این ایام، حاکمیت خدا روی زمین گسترده شد.

وی افزود: این ایام باید هرچه با شکوه تر و پربارتر گرامی داشته شود تا روز تجلی قدرت الهی از خاطره ها محو نشود.

مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح بوشهر به میزبانی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سرباز ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    ماکه سربازیم با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه دولتی در تهران .... باید برای یه فردی که از خودم کوچک تره اونم با مدرک دیپلم ناهارشو بگیرم و کارای نظافتی بکنم... من نمیدونم این چه عزتی است که تو سربازی باید داشته باشیم!!!!!!
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    عزت؟!!! تو سربازی؟!!! باز ما لیسانس بودیم ستوان 3 دادن بهمون لااقل برا کوچیکتر از خودمون و کم سوادتر از خودمون مجبور نبودیم احترام بزاریم الان که درجه هارو آوردن پایین یه نفر با لیسانس و بیست و سه چهار سال سن باید برا آدم 20 ساله دیپلمه احترام بزاره. باید براش صبحونه و ناهار آماده کنه.باید نظافت محل کارشو انجام بده. بقیه چیزهارم بنویسم نمیتونین نظرمو پخش کنین.سربازای لیسانس و فوق لیسانس مجبورن زمین جارو کنن و آشغالای پادگانارو جمع کنن . سربازای با تخصص به جای اینکه از تخصصشون استفاده بشه مجبورن کارهایی بکنن که بهشون فشار عصبی وارد میشه عزت کجا بود؟ سیستم سربازی در ایران سیستم برده داریه یارو استواره دوستش میخاد اسباب کشی کنه سربازو برمیداره میبره بار جابه جا کنه اونم که وضعیت غذای پادگاناست
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    عزت اجباری رضاخانی؟ این همه شعارن موقع جنگ اگه دل مردم با دین و سرزمینشون نباشه با زور و اجبار جوانان نمی توانید جلوی دشمن بایستید.همه انطور که تجربه رضاخان در برابر متفقین و تجربه جنگ تحمیلی ثابت کرد که باید دل مردم با حکومت باشه. وقتی با این روشهای عهد بووق باتحصیل کردگان که به بیکاری پس از اجباری مطمین هستند چه عزتی باقی می مونه؟
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ... سربازی ابزار دولت در کاهش هزینه ها است برای یک قشر خاص سه شیفت خدمت در 2 سال می شود 6سال با یک شیفت کار آن وقت سرباز پس از ترخیص از بیمه بیکاری برخوردار نیست - حتی تعویض کارت پایان خدمتش را هم باید پول بدهد تعویضی که نیاز دولت است نه نیاز سرباز - جنون تعویض اسناد یکی از معضلات مردم است با سبد خالی خانوار ها که پول نان ندارند باید پول تعویض کارت و گواهینامه و .... بدهند
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 1
    سربازی ربطی به پهلوی اول نداره دانشمند . همه جای دنیا این رسم ایجاد شد.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    شما وظیفه ات را انجام بده بی عرضه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس