هیلاری کلینتون نامزد انتخابات آمریکا از نژادپرستی در این کشور انتقاد و بر لزوم تغییر این وضع تاکید کرد.

به گزارش مشرق، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در یکی از تجمع های انتخاباتی اش در جمع زنان و مادران سیاهپوست آمریکایی گفت: تعداد کسانی که به دست نیروهای پلیس آمریکا کشته شده اند بسیار زیاد است. جوانان زیادی در این رویدادها کشته شده اند. هنوز پرسشهای بسیار زیادی در این خصوص بدون پاسخ مانده است. مشکلی بسیار جدی وجود دارد.

شاهدیم که جوانان به علت ارتکاب جرائم کوچک دستگیر می شوند و جانشان را از دست می دهند.

وقتی می بینیم احتمال خودداری از اعطای وام مسکن به سیاهپوستان سه برابر سفیدپوستان است، مشکلی جدی در کشور وجود دارد. وقتی متوسط ثروت خانواده های سیاهپوستان در آمریکا کسر کوچکی در مقایسه با متوسط ثروت خانواده های سفیدپوستان در آمریکا است، مشکلی جدی وجود دارد. وقتی احتمال متوقف شدن و بازرسی شدن سیاهپوستان جوان در آمریکا به دست نیروهای پلیس و محکوم شدن به دوره های طولانی زندان بسیار بیشتر از سفیدپوستان مرتکب همان جرائم است، مشکلی بسیار جدی در کشور وجود دارد. به عدالت و پاسخگویی در سراسر آمریکا نیاز داریم.

هیلاری کلینتون افزود: ما باید با واقعیت موجود یعنی نژادپرستی گسترده در کشور مواجه شویم و باید همه موانع را در جامعه و اقتصاد شکست که مردم را عقب نگاه می دارد و به صورت نامتناسب سیاهپوستان را در جامعه محروم می کند. باید بجای این موانع، نردبان های فرصت ایجاد شود. باید اعتماد به دستگاه قضائی کشور بازسازی شود. آمریکا به تغییرات جدی نیاز دارد.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از ایالت ها شاهد این مشکل هستیم که افرادی ازجانب پلیس دستگیر می شوند یا هدف گلوله های آنها قرار می گیرند و کشته می شوند. این مشکل در سراسر آمریکا جدی است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس