«گاردین» در مطلبی هدف اصلاح طلبان در انتخاب آتی خبرگان را ممانعت از ورود آیات جنتی، مصباح یزدی و یزدی و انتخاب هاشمی رفسنجانی به عنوان رهبر بعدی انقلاب دانست.

به گزارش مشرق،  روزنامه انگلیسی «گاردین»، در رابطه با دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هفتم اسفند ۹۴ در گزارشی یک سویه و تفرقه افکنانه نوشت: این انتخابات در مقطع حساسی صورت می گیرد زیرا محافظه کاران بیش از یک دهه است که بر نهادهای سیاسی ایران مسلط هستند و پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۲۰۱۳ این روند را تغییر داد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به رد صلاحیت شماری از داوطلبان فاقد شرایط توسط شورای نگهبان، با حمله به این نهاد قانونی، شرایط انتخابات را ناعادلانه خوانده و در عین حال اذعان کرده است که این انتخابات رقابتی است.

این رسانه انگلیسی همچنین با هدف تضعیف جایگاه مجلس خبرگان رهبری در اهانتی آشکار به این نهاد قانونی می نویسد: نماینده های این نهاد جنبه نمادین دارند و در حقیقت نماینده های رهبر ایران هستند!!

نویسنده گاردین در ادامه با اشاره به سن رهبر معظم انقلاب،  این احتمال را مطرح می کند که در دوره جدید این مجلس ممکن است رهبر بعدی ایران انتخاب شود و این شخص ممکن است از اعضای خود مجلس خبرگان باشد، بنابراین اصلاح طلب های احتمالی که در خبرگان بعدی رهبری حاضر خواهند بود تمایلشان بر این است تا هاشمی رفسنجانی را به عنوان رهبر انتخاب کنند و هدفشان ممانعت از حضور آیت الله مصباح، آیت الله جنتی و آیت الله یزدی در مجلس خبرگان بعدی است.

این روزنامه در ادامه با اشاره به سوابق هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی ایران می نویسد اما وی در سال های اخیر بخش هایی از قدرت و نفوذ خود را از دست داده و در سال های اخیر با اصلاح طلبان متحد شده است.

در واقع گاردین در این گزاره تلویحا سعی کرده گاف مشترک کاردار انگلیس در تهران و بی بی سی فارسی را به شکلی کاملا نرم ترمیم کرده و سفارش بی بی سی فارسی مبنی بر رأی ندادن به سه کاندیدای مذکور را نه یک سفارش انگلیسی که هدف اصلی خود اصلاح طلبان عنوان کند.  

همچنین در ادامه این مطلب، نویسنده برای تکمیل پازل نهایی خود برای القاء نتیجه انتخابات آتی، پیش دستانه و آینده نگرانه می نویسد: نتایج انتخابات پیش رو به عنوان رای اعتماد مردم به دولت حسن روحانی که توافق هسته ای با غرب را به امضا رساند محسوب می شود که تاثیر زیادی بر ادامه ریاست جمهوری وی و حتی انتخاب مجدد وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری دارد.

لازم به ذکر است؛ پیاده نظام رسانه ای غرب که در این دور از انتخابات هدف اول خود یعنی مشارکت پایین را دست نیافتنی دیده اند، با ترفندهای مختلف سعی در ترغیب مردم به رأی دادن به افراد خاصی دارند تا در گام دوم اگر نتیجه دلخواه حاصل نشد بر طبل عدم سلامت انتخابات بکوبند، سناریویی که البته مدتهاست نخ نما شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس