عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد فائق به تشریح اسلام ناب و اسلام آمریکایی پرداخت و بیان کرد: استکبار از اندیشه اسلام ناب لطمه خورده است.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی قدرت مثال‌زدنی جمهوری اسلامی را حاصل یک نگاه، مکتب و یک اندیشه ناب دانست و گفت: این اندیشه اندیشه‌ای است که از یک سرچشمه پاک وحی به بهترین شکل احیا شد و می‌تواند به ما حیات و مناسبات جهان را تغییر دهد. همانطور که شاهد بودیم در گذشته همه دشمنان با تمام قدرت می‌گفتند شاه بماند اما مردم ما گفتند شاه برود و شاه رفت و یا اینکه می‌گویند فلان فن‌آوری را نداشته باشید اما مردم اراده می‌کنند به آن فن‌آوری می‌رسند.

جلیلی در خصوص اسلام ناب و اندیشه‌ای که امام در سال‌های آخر عمرشان بر آن تاکید داشتند بیان کرد: این اندیشه زمانی حیات‌بخش است که دو مولفه داشته باشد یکی امامان و رهبران که راه را نشان دهند و دیگری مردمی که در لبیک به این ندا جدی باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در خصوص ناکارآمدی گزینه نظامی دشمنان گفت: گزینه نظامی اولین گزینه‌ آنها بود، اما چرا به نتیجه نرسیدند؟ چون این انقلاب و این اندیشه از جنسی نیست که با سخت‌افزار و نرم‌افزار از بین برود.

وی در ادامه به بیان تفاوت مردم سالاری دینی و دموکراسی پرداخت و گفت: اندیشه‌ای که مبارزه با کفر و باطل را برای خودش افتخار می‌داند و اندیشه‌ای که 2 رکن رهبری بزرگ و مردمی که باور قوی دارند اینها نه با حمله نظامی و نه کودتا و ترور نمی‌تواند به این مکتب آسیب برساند. آنچه باعث می‌شود این مکتب دچار آسیب بشود انحراف در این اندیشه است.

جلیلی در ادامه به پیام امام در آخرین انتخابات مجلسی که ایشان در قید حیات بودند اشاره کرد و گفت: آنچه که می‌تواند مسیر موفقیت ما را دچار خلل کند این است که این اندیشه دچار قلب و تحریف شود که این همان اسلام آمریکایی است که امام آن را در مقابل اسلام ناب قرار می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره خطرات اسلام آمریکایی و اسلام سرمایه‌داری اظهار کرد: امام می‌فرماید این نگاه نمی‌تواند قلب‌ها را به هم نزدیک کند و ما را به جامعه آرمانی برساند.

وی به تعریف اسلام آمریکایی پرداخت و بیان کرد: آمریکا می‌داند در هر صحنه‌ای مبارزه بین او و جمهوری اسلامی بوده است، این جمهوری اسلامی است که پیروز شده است، لذا تلاش می‌کند شما را از اصل مبارزه منصرف کند و هزینه مبارزه را بزرگ نشان دهد.

جلیلی در خصوص این که یکی از اهداف دشمنان این است که رهبری را تضعیف کنند، گفت: این که امروز با تمام توان رسانه‌های خارجی درباره مجلس خبرگان نظر می‌دهند اولا این رسوایی آنهاست، دوما این قدرت اسلام است که این رسانه تلاش می‌کنند کسانی که عمارگونه کنار رهبر ایستاده‌اند را کنار بزنند، چون می‌دانند اسلام ناب عمارهایی نیاز دارد، این باعث افتخار علما است که شامل بغض رسانه‌های غربی باشند، در مقابل برخی باید فکر کنند چه اتفاقی افتاده که دشمن به آنها طمع کرده‌ است و باید از آنها برائت بجویند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در رابطه با این که این عمارها چه کسانی هستند، گفت: حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح هستند که در مواقع حساس عماروار کنار رهبری می‌ایستند.

وی در رابطه با سومین رکن که باور قوی مردم به اسلام ناب است، بیان کرد: این که بیش از 170 شبکه ماهواره‌ای برای ایران ساخته می‌شود، برای پر کردن اوقات فراغت مردم نیست آنها می‌خواهند ایمان مردم را که زرادخانه جمهوری اسلامی است خالی کنند که لازمه آن  ایجاد تردید در نگاه و ایمان مردم در دستاوردها، موفقیت‌ها و کارآمدی این اندیشه می‌باشد، که این را به صورت نظری بیان می‌کنند یا در عرصه اقتصاد تلاش‌ می‌کنند که این تردید را شکل دهند.

جلیلی تصریح کرد: مجلس باید قرارگاه پیکار با بیکاری باشد، پیشرفت جمهوری اسلامی باید در تراز اندیشه اسلام ناب باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص این که باید باور و امید مردم به اسلام ناب و اندیشه دینی حفظ شود، افزود: این اندیشه دینی است که تولید ثروت، قدرت و عزت می‌کند و مسیر و راه را شکل می‌دهد و معضلاتی مثل بیکاری را از بین می‌برد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: انشا ا... ما بتوانیم پاسدار خوبی برای این انقلاب و اندیشه بزرگ که امام و شهدا به یادگار گذاشته‌اند باشیم و در بزنگاه‌های لازم انتخاب مناسب را انجام دهیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس