کد خبر 539013
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

مرکزکنترل و پایش محیط زیست کشور امروز دوشنبه اعلام کرد: هوای کلان شهرهای تهران، کرج، اهواز، اصفهان و تبریز ناسالم است و مشهد و شیراز در شرایط سالم قرار دارند.

به گزارش مشرق، براساس اطلاعات دریافتی از سایت ماهواره اروپایی Eumetsat ، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت 8 صبح دوم اسفند ماه تا 8 صبح سوم اسفندماه به دلیل پوشش ابر در حال عبور در نیمه شمالی و غربی، حاشیه دریای خزر و شمال شرق کشور امکان پذیر نبود.

از حدود ساعت 15 دیروز در سایر مناطق کشور گرد و غبار محلی با غلظت قابل توجهی قابل مشاهده بود که تا نیمه شب کمی افزایش غلظت داشت و تا صبح به همان شرایط باقی ماند.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی نیز به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 6 متر بر ثانیه ( 22 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 14 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران ابری با بیشینه دمای 19 و کمینه 14 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری و غبارآلود در شهرهای جنوبی باد و گرد وخاک، 24 ساعت دوم کمی ابری درپاره ای نقاط غبارآلود در شهرهای جنوبی باد وگرد وخاک و 24 ساعت سوم ابری و بارش باران و وزش باد شدید پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 20 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب شرقی گزارش شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس