کد خبر 538983
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

مهاجم بارسلونا تاکنون نتوانسته است دروازه پتر چک را باز کند.

به‌ گزارش ‌مشرق، آس نوشت: لیونل مسی تاکنون هیچ‌گاه به پتر چک گل نزده است. سایت یوفا در پیش بازی دیدار تیم‌های آرسنال و بارسلونا به این موضوع اشاره کرده است.

بدون شک این آمار جلب توجه می‌کند. به خاطر فرصت هایی که از دست رفته است و از همه بیشتر آن پنا‌لتی‌ فراموش نشدنی که مهاجم آرژانتینی بارسلونا، در نیمه نهایی فصل 12 – 2011 لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی از دست داد و آبی‌های لندن را به فینال رساند و شاید همان اتفاق بود که جدایی پپ گواردیولا از بارسلونا را رقم زد.

در پی از دست رفتن این پنا‌لتی‌، گواردیولا نیز از فردای آن شب دیگر هدایت این تیم را برعهده نداشت. بدون شک، آن پنالتی از دست رفته، یکی از سخت ترین لحظات دوران فوتبال مسی بود. بارسلونا از رسیدن به فینال بازماند و سال را با تلخی به پایان رساند. آنها فاتح کوپا دل ری شدند اما سرمربی، تیم را ترک کرد.

کمتر از دو ماه پیش، چک درباره گل نزدن مهاجم آرژانتینی با میرور صحبت کرد و گفت: متوجه این موضوع نبودم و یک نفر آن قضیه را فهمید. مدتی بعد مسی پنا‌لتی‌اش را برابر من از دست داد. صعود کردیم و به قهرمانی رسیدیم. فوق‌العاده‌ بود. اگر مسی گلزنی کند و ما به مرحله بعد صعود کنیم، اهمیتی نخواهد داشت. مهم این است که مطمئن هستیم برابر آنها شانس داریم. حتی پیش از این اگر برابر من هت تریک کند اما صعود کنیم، بازهم گلزنی او اهمیتی ندارد.

چک که در تیم بزرگی همچون چلسی بازی می‌کرد، لحظات تلخ و شیرینی برابر بارسلونا داشت. د‌ر‌وازه‌بان اهل جمهوری چک در فصل 05 – 2004 که چلسی بارسلونا را حذف کرد، در میدان حضور داشت و در فصل 12 – 2011 نیز بازی کرد. همچنین چک لحظات خیلی تلخی نیز داشته است. در فصل 6 – 2005، رافائل مارکس و ساموئل اتوئو، دروازه او در استمفوردریج باز کردند و رنالدینیو در نوکمپ گلزنی کرد. بارسلونا قهرمان اروپا در آن سال شد. در فصل 9 – 2008 هنگامی که بازی بدون گل در جریان بود، تک گل آندرس اینیستا در دقایق پایانی، منجر به حذف این تیم شد. بارسا به فینال صعود کرد و سپس منچستریونایتد را در رم شکست داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس