کد خبر 538762
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

اداره حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان اعلام کرد یکی از خبرنگاران این کشور در آب‌های ترکیه غرق شده و جان باخته است.

به گزارش مشرق،  بر اساس گزارش‌های رسیده به دفتر نی، «فیروز مظفری» یکی از عکاسان افغانستانی که به دنبال پناهندگی به کشورهای اروپایی بود، در آب‌های ترکیه غرق شده و به همراه تعدادی دیگر از پناهجویان افغانستانی جان باخته است.

اجساد مظفری و خانواده‌اش اخیراً به کابل منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.

اداره حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان در سایت خود نوشت: این کارمند رسانه‌ای در حالی جان خود را از دست می‌دهد که در 2 سال اخیر جوانان زیادی به دلیل گسترش ناامنی، آینده مبهم، نبود کار و اشتغال و فساد گسترده مالی و اداری در کشور راه‌های غیر قانونی مهاجرت را در پیش گرفته و با تحمل خطرات جانی و هزینه‌های زیاد مالی خود را به اروپا می‌رسانند.

در 2 سال گذشته بیشتر از 250 خبرنگار و کارمند رسانه‌ای افغانستان را ترک کرده به کشورهای غربی پناه برده‌اند. تنها بیشتر از 70 کارمند رسانه‌ای و خبرنگار از ولایت بلخ مهاجر شده و به اروپا و امریکا مهاجرت کرده‌اند.

دفتر نی، فرار و مهاجرت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای را برای آزادی بیان و جامعه افغانستان ضایعه بزرگ دانسته و ادامه این روند را برای این جامعه نگران کننده می‌داند.

«عبدالمجیب خلوتگر» رئیس عمومی دفتر نی در این مورد می‌گوید: ما از حکومت وحدت ملی افغانستان می خواهیم تا امنیت جانی شهروندان کشور و به ویژه خبرنگاران افغانستان تضمین کرده و گام‌های عملی را جهت مصونیت خبرنگاران بردارد.

با جان باختن فیروز مظفری، شمار جان باختگان خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در سال 2016 به 9 نفر رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • و یگ ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این افغانه ها هم ایرانو ترجیه میدن به اروپا رو پا
  • ویج ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ماشالله به سوادت!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس