کد خبر 538747
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

وزیر خارجه آلمان در گفت‌و گو با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت که ایجاد مناطقی تحت حفاظت برای حمایت از پناهجویان اقدامی ضروری است.

به گزارش مشرق،«فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان خواستار اقدامی دیپلماتیک برای ایجاد منطقه‌ای تحت حفاظت برای پناهجویان در مناطق جنگی سوریه شد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «ولت‌آم‌زونتاگ» افزود: «توافق برای ایجاد منطقه حفاظت شده غیرنظامیان، حمایت از بیمارستان‌ها، مدارس و مناطق محل اقامت پناهجویان اقدامی ضروری است.»

وزیر خارجه آلمان گفت: «اگر طرف‌ها تلاش کنند، می توان در این راستا اقدام کرد تا مناطقی ایجاد شود که درگیری‌های بیشتری آغاز نشوند تا در آن افراد تحت حمایت قرار گیرند.»

کارشناسان برآورد کرده‌اند تا با تقویت کنترل درنواحی مرزی در دریای اژه، افراد بیشتری برای گریز از مناطق درگیری، به سمت دریای سیاه روی آورند.

در سال 2015 مهاجران برای نخستین بار مسیر گرجستان و روسیه را هم برای عبور انتخاب کردند. همچنین انتظار می‌رود که مهاجران برای ورود به اروپا از آلبانی و سواحل مدیترانه به ایتالیا بروند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • كيوان ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مردكه بيشرف هرزه مگه خاك سوريه خونه عمته كه براش تكليف معين ميكني ؟ اتحاد ايران و روسيه و حزب الله با ارتش سوريه بدجوري اراذلي مثل تو و اردوغان را سوزانده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس