کد خبر 538434
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه، هم‌اکنون تنها 19 درصد فرانسویان از رئیس‌جمهور فرانسه و عملکرد وی رضایت دارند و 81 درصد مردم فرانسه از وی ناراضی‌اند.

به گزارش مشرق، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه ایفوپ برای هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دیمانش نشان می‌دهد که هم‌اکنون 81 درصد فرانسویان از «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه ناراضی‌اند و تنها 19 درصد مردم این کشور از وی و عملکردش رضایت دارند که این آمار از کاهش 5 درصدی محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه نسبت به ماه گذشته حکایت دارد.

بر اساس همین نظرسنجی، علاوه بر اولاند، محبوبیت مردمی «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه نیز در ماه فوریه جاری با کاهش 6 درصدی نسبت به ماه قبل هم‌اکنون به 33 درصد رسیده است و 66 درصد فرانسویان نیز نسبت به وی و عملکردش ابراز نارضایتی کرده‌اند.

اولاند که هم‌اکنون عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم فرانسه را یدک می‌کشد و فرانسویان وی را در اداره امور کشور و برآورده کردن انتظارات و خواسته‌ها خود ناتوان ارزیابی می‌کنند، پیشتر طی سخنانی سرنوشت سیاسی خود را منوط به وضع بیکاری فرانسه در دوران باقی مانده از ریاست جمهوری‌اش دانست و گفت چنانچه بیکاری تا سال 2017 کاهش نیابد، من دلیلی برای نامزدی در انتخابات آینده نخواهم داشت و هیچ شانسی برای انتخاب مجددم وجود ندارد.

این در حالیست که طبق نتایج نظرسنجی مؤسسه ایفوپ برای نشریه ژورنال دودیمانش، تنها 19 درصد از مردم فرانسه نسبت به کاهش بیکاری در این کشور و تحقق وعده اولاند در خصوص واژگون شدن منحنی بیکاری در کشور امیدوارند و 81 درصد فرانسویان هیچ امیدی به تحقق این امر تا پایان سال 2016 ندارند.

تداوم سیر صعودی بیکاری در فرانسه در حالیست که اولاند در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2012 فرانسه وعده داده بود که منحنی فزاینده بیکاری در این کشور را تا پایان سال 2013 معکوس و یک رقمی کند؛ و این در حالیست که آمارها از عدم تحقق این وعده خبر می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس