کد خبر 538393
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

منابع خبری با اعلام اینکه ۲۰۰ نفر از عناصر داعش از عراق به لیبی منتقل شده‌اند، از کشته شدن ۱۲ نفر در درگیری‌های امروز ارتش لیبی با گروه‌های مسلح در بنغازی خبر دادند.

به گزارش مشرق، در درگیری‌های ارتش لیبی با گروه‌های مسلح در این کشور بیش از 12 نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری «أزد»، در این درگیری‌ها که در شهر بنغازی لیبی صورت گرفت، دست کم 12 نفر کشته و بیش از هفده نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این درگیری‌ها در منطقه «بوعطنی» متمرکز بوده و ارتش لیبی از ماه‌ها قبل در این منطقه با گروه‌های موسوم به اسلامگرایان در حال جنگ است.

هم‌‌اکنون در لیبی دو حکومت وجود دارد؛ یک حکومت در طرابلس، پایتخت و دیگری در شرق.

گروه‌های جهادی و افراطگرا از 5 سال پیش و با سرنگونی سرهنگ «معمر القذافی» دیکتاتور لیبی، از وجود خلع أمنیتی و حکومتی استفاده کرده و هر یک مناطق مختلفی از لیبی را به تصرف خود درآورده‌اند.

گروه تروریست داعش از 9 ماه پیش با حمله به شهر «سرت» لیبی آن را به تصرف کامل خود درآورده و امارت اسلامی در آنجا تشکیا داده است.

در همین راستا، پایگاه خبری «امارات نیوز» اعلام کرد، داعش در اقدامی پیشگیرانه 200 نفر از عناصر خود را به لیبی فرستاده است.

پیش از این نیز رسانه‌های غربی و لیبی از ورود تروریست‌های داعش و در رأس آن‌ها «أبوعمر الشیشانی» سرکرده داعش در عراق، به لیبی خبر داده بودند.

«غیاث سورجی» مسئول مرکز هماهنگی‌های اتحادیه ملی کردستان عراق در استان نینوا در این رابطه گفت: شمار افراد مسلح خارجی داعش که موصل را به مقصد لیبی ترک کرده‌اند بیش از 200 نفر است.

سورجی همچنین گفت: این تروریست‌ها بعد از آن که شمار زیادی از آن‌ها به سمت سوریه حرکت کردند، سوریه را به مقصد لیبی ترک کرده‌اند و در بین آن‌ها سرکرده‌های داعش نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، اروپا منتظر درخواست لیبی برای دخالت نظامی در این کشور است و نابودی داعش تنها از طریق دولت قانونی لیبی که بتواند مسئولیت امنیت لیبی را بر عهده بگیرد، میسر می‌شود.



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس