کد خبر 538252
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

ارتش و نیروهای مردمی سوریه نیروگاه حرارتی حومه شرقی حلب و روستاهای اطراف آن را آزاد کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی (سوریه)، یک منبع آگاه نظامی در ارتش سوریه اعلام کرد: یگان های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی شب گذشته (شنبه) پس از درگیری سخت با گروه تروریستی داعش نیروگاه حرارتی حلب و روستاهای «تریکیه»، «الزعلانه»، «البلاط» و «تل علم» در حومه شرقی حلب را پاکسازی کردند.

این منبع افزود: این نیروها سیطره کامل این نیروگاه حرارتی و شماری از روستاهای اطراف آن را به دست گرفتند.

این نیروگاه بزرگترین نیروگاه تولید برق در سوریه است که از بیش از دو سال پیش توسط گروه تروریستی داعش به اشغال درآمده بود.

ارتش سوریه پیش از این هم توانسته بود که محاصره فرودگاه کویرس در شرق استان حلب را بشکند و تروریست های داعشی را از اطراف این فرودگاه عقب براند.

یک منبع آگاه نظامی ارتش سوریه گفت: یگان های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت آخرین تجمع های تروریست ها گروه داعش را در این نیروگاه و مناطق اطراف آن در عمق 30 کیلومتری حومه شرقی حلب از بین بردند.

این منبع افزود: گروه تروریستی داعش در این درگیری ها خسارت های جانی و مالی زیادی را متحمل شدند.

براساس این گزارش، با سیطره بر نیروگاه حرارتی و اطراف آن نیروهای سوری کنترل بخشی از جاده بین المللی حلب به رقه را نیز به دست گرفتند.

همچنین ارتش سوریه موفق شد بر روستاهای «جب غبشه»، «فاح، صفه» و «شحشور» ، «میرحصن»، الروافع» و «المعامل» در حومه شرقی حلب مسلط شود و تروریست ها را از این مناطق بیرون کند.

یگان های مهندسی ارتش سوریه نیز پس از آزادسازی این مناطق بمب ها و مین های کارگذاشته شده در این مناطق را خنثی کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین با حمله به مواضع گروه تروریستی «جبهه النصره» در دو روستای «فاح» و «صوران» در حومه شمالی حلب خسارت های جانی و مالی زیادی به تروریست ها وارد کردند.

درگیری های شدید روز شنبه میان یگان های حمایتی کرد سوریه با تروریست های وابسته به جبهه النصره طی چهار روز گذشته در منطقه «الجندول» در شرق محله «الشیخ مقصود» در شهر حلب و منطقه «الکاستیلو» در شمال «الحی» و محله «الاشرفیه» در غرب آن رخ داد.

بر اساس این گزارش، در جریان این درگیری ها 60 تروریست کشته و 100 نفر دیگر زخمی شدند.
نیروهای سوری همچنین راه های ارتباطی داعش در حومه شرقی حلب را قطع کردند.

از سوی دیگر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با ادامه پیشروی در حومه شمالی لاذقیه شمالی، روستای «عین القنطره» و چند نقطه راهبردی دیگر را در این حومه آزاد ساختند.

ارتش سوریه روز پنجشنبه نیز با حمله به مواضع گروه های تروریستی در حومه شمالی لاذقیه کنترل شهرک راهبردی «کنسبا» را به دست گرفت.

این شهرک یکی از مقرهای اصلی گروه تروریستی «جیش الفتح» در شمال لاذقیه به شمار می آمد.
آزاد سازی کنسبا و مناطق پیرامون آن مقدمه ای برای آزادسازی شهر «جسرناریا» محسوب می شود.
تسلط بر منطقه کنسبا به معنای تأمین امنیت جاده بین المللی لاذقیه- حلب است.

ارتش سوریه:آزادسازی نیروگاه حلب بازگشت زندگی به این استان است
فرماندهی کل ارتش سوریه در واکنش به آزادسازی نیروگاه حرارتی حلب گفت: آزادسازی این نیروگاه زندگی را به استان حلب بازمی گرداند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ای افزود: آزادسازی نیروگاه حرارتی در حومه شرقی حلب زندگی را به استان حلب باز می گرداند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس